• 15juli06

15 juli!!

Hur går det för er i planeringen?

Är era inbjudningar skickade? Vi skickar till helgen, ska lägga upp bilder sen. (de skulle skickats i början av mars men tiden stack i väg) Nu när listan är klar blev vi 82 st.

Längtar mig sjuk efter min klänning, den borde komma vilken dag som helst nu!

Berätta hur det går för er med allt är jättenyfiken!

• Svar på tråden 15 juli!!
  • Janne71_JKP

just ja, det är precis

100 dagar kvar till den 15/7

//Janne

• JoJeB

Igår var jag och köpte mönster till min m2b´s kläder. Frockcoat, byxa, väst, plastrong. Så nu ska vi bara hitta tyget till Frockcoaten och byxan sen är det bara att sy

• JoJeB

Nu går det fort. först är det nu påsk sen kommer pingst och därefter kommer midsommar. Sedan är det inte så många dagar kvar till den 15/7. 100 dagar går fort.

• Jagular

Wow... det är ju snart... har gått ner i varv vad gäller bröllopet lite men nu när jag läste att det bara är 100 dagar kvar!! Så fick jag upp adrenalin nivån igen Skönt!

• Loppan från Sthlm

vi har äntligen fått ut våra inbjudningar - puh. och jag har hittat skor! klänning o smycken inköpt sedan tidigare. m2b har inte bestämt vad han ska ha på sig än...

• Corn 060715

Idag fick jag veta att bandet vi önskat faktiskt kan komma. Hurra! Jag har helt fastnat på musikfronten, så det känns skönt att kunna gå vidare nu. Inbjudningarna är näst på tur liksom mannens kläder och blommorna...och...och....
    Mycket att hålla i huvudet, men åh så kul.

• Janne71_JKP

i em skall vi kolla på blommor bestämde vi precis..

• 15juli06

Så nu har man kommit ifatt, detta är klart i skrivande stund:

Kyrka
    Fotograf
    Festlokal
    Blommor
    Tårta
    Klänning
    Frissa
    Inbjudningar (även skickade)
    Ska och kolla ringen i påsk *drömmer om en 0,5ct*

Sen kan jag nog inte komma på mer på färdig listan

Kvar att göra

Mannens kläder
    Tärnor/bestmans kläder
    Träffa kocken igen
    Festprogram

• Janne71_JKP

Nu har vi precis betalt bokningsavgiften på bröllopsresan, Skönt att vi äntligen bestämt oss...

//Janne

• bullisklubben

Har ni pratat med prästen ännu? Vi har inte fått någon utsedd ännu, antar att det är för att 15 juli är semestertider? Börjar bli lite nervös!

• Janne71_JKP

Vi har bokat egen präst så det är klart för vår del, vi har dock inte pratat närmare med henne än men det skall vi göra i maj/juni nån gång för genomgång och vigselsamtal.
    Kantor skulle vi få reda på först i maj eftersom det var semestertid, kände att vi inte kunde vänta så länge så vi ordnade fram en egen som dock församlingen får betala.

//J

• Janne71_JKP

91 dagar kvar alltså 13 veckor eller 3 månader beroende på hur man vill uttrycka sig.

Har inatt fått besked från hotellet vi skall bo på under bröllopsresan att rum med havsutsikt inte skall vara något problem att ordna trots att fritidsresor inte har den möjligheten när man bokar hos dom.

Skönt att jag mailade hotellet och frågade

Skall idag boka hotell ute på Arlanda så vi kan sova där natten innan avfärd på bröllopsresa.

Har ju glömt att skriva att hotellrum för natten innan bröllopsdagen och för bröllopsnatten är bokade sedan lång tid tillbaks.

//Janne

Svar på tråden 15 juli!!