Inlägg från: Poppinella |Visa alla inlägg
  • Poppinella

Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

Då väntar vi bara svar från ak och zilla då. Inga nya kunde va? Synd!

• Poppinella

Jag har sms:at zilla och ak nu och jag hoppas att de inte har bytt nummer. Annars kanske de sitter där vid 11... Då jag inte kommer kunna höra av mig till nån av dom imorgon, skulle du vilja dubbelkolla att de fått reda på tiden Robie? Annelie har ju inte tillgång till dator nu så hon ser ju inte detta. Du brukar ju vara snabb med att svara här annars

• Poppinella

Ja, jag tyckte tom det var för sent när jag skrev igår, strax innan tio. Vet inte när andra går och lägger sig ju så jag vågade inte ringa då.
    Ja, jag hoppas också att tågtiderna stämmer.
    Ingen har svarat på mitt mess så jag hoppas att de fick dom.

• Poppinella

Detsamma, lika trevligt denna gången som de andra gångerna! Vi måste snarast boka in en ny träff!

• Poppinella

Nämen, här hade inte hänt någonting! Nu får vi sätta fart flickor! Vad ska vi snacka om? Jag har en idé:
    bröllop!!!

• Poppinella

Jag fick ditt mail. Läste det nog för snabbt för jag fattade aldrig att hon ville vara med. För mig går det bra i alla fall. Vad tycker ni?

Vi har alldeles för mycket kvar... både roliga och tråkiga saker.

Beklagar verkligen sposa, så tråkigt att höra.
    Hoppas att din mormor blir bra i alla fall, zilla.

• Poppinella

Vi har anlitat min mamma att göra tårtan! Kostar oss ingenting, det blir en present. Hon gör så himla fina tårtor och har gjort bröllopstårtor förut så jag vet att den blir bra. Sedan blir den även laktosfri då brudgummen själv är överkänslig mot det.

Ringar ja. Svårt att förklara, men det är ju min kusin som är smed som gör dom i alla fall.
    Min blir slät med en sten på (granat eller rubin beroende på vilken som har finast färg som min kusin får tag på). Sedan är det inristade streck runt stenen så det blir lite som en sol eller vad man ska säga.
    Connys blir troligtvis en ruggig yta på (förstår ni?) och inget annat än några runor. Runor har förresten jag också fast mina blir på undersidan av ringen.

Det enda vi har gjort nu det sista är att göra en lista med frågor som vi vill ställa till de på Heagård. Vet att det var något mer vi funderade på bara, men så fort jag kommit på vad det var ska vi ringa och gå igenom listan... (stackarna).
    Den stora frågan för vår del är att vi har hört att om man är ett slutet sällskap så kan man köpa in vinet t ex själv och be personalen servera detta. Har ni hört det? Om vi får det så skulle ju massor med pengar kunna sparas då vinet där inte är det billigaste direkt...

• Poppinella

Jag jobbar till halv fyra den 6:e, men vill ni ta det när jag slutat så är jag självklart på!
    Såg ni min fråga längre upp om alkoholen? Har någon hört nåt om det förut? Får man göra det så kan man ju handla vin i Danmark istället för en mycket billigare penning än vad en flaska på heagård kostar.

• Poppinella

Jo, vi ska fråga dom också, men jag tänkte bara om någon av er hört det.
    Jag tror också att det kommer bli nej, för då skulle det ju bara vara maten de tjänade på. De vill väl ha in så mycket pengar som möjligt...
    Det var Connys mamma som sa detta i alla fall, de hade haft nån tillställning med hennes jobb på en restaurang i Malmö och eftersom de var just ett slutet sällskap så fick de göra så. De inhandlade alltså spriten själva och personalen från restaurangen serverade den.
    Jag tyckte också det lät konstigt, men vi ska absolut kolla upp det i alla fall. Man kan inte få mer än ett nej.

• Poppinella

Kl 16 där blir jättebra för min del i alla fall!

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)