• AnnelieE

Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

Halloj,
    jag kan helst 23 eller 24/5, av ovanstående datum, men även 15/5.

• AnnelieE

Catharina:
    Åh, så skönt, så glad för er skull! Nu blir det ju verklogen ett bröllop i glädjens tecken!

Anna-Karin: Svårt när jag inte vet hur den andra ringen ser ut. Men jag tror att T2015 passar dig utmärkt.

Petronella: Hoppas att din hals är bättre! Nu är det min tur att vara jäkligt hes och öm-halsad. Tror du att det är ngt som går på jobbet? :)

• AnnelieE

Halloj tjejer,
    nu är jag återuppstånden efter jätte-förkylningen allan. Har varit totalt utslagen i två dagar. När ska vi träffas?
    Snart hoppas jag!

• AnnelieE

Anna-Karin, har tyvärr ingen bild på min ring. Hämtar den inte förrän den 7/6.

Popinella: Gillar ju skenan på ringen, men är inte så förtjust i strösseleffekten av stenarna.

Nästa vecka kan jag tisdag och fredag eftermiddag. veckan därpå tis, ons eller tors.

• AnnelieE

Inne en snabb sväng, innan det är dax att bege sig ut i regenet för att köpa gardinstänger (en flytt är f-n så dyr, inget av det man har passar ju längre).
    Jag kan:
    30/5
    31/5
    1/6
    2/6

5/6 kan jag inte jobbar kväll) och 6/6 firar vi förlovningsdag.

• AnnelieE

Gaah, vilken dag jag hade igår. Trodde ärligt talat inte att jag skulle bli hippad, men igår dök det upp ett gäng på jobbet. Det tog ett tag innan jag kopplade vad det var frågan om. Blev nog någon form av kortslutning i skallen...
    Hade en mycket rolig eftermiddag/kväll. Bland annat bjöds det på bowling, toiga uppdrag på stan (vädret var tyvärr inget att hurra för), allsång i öltältet på Lilla torg, middag på Blue thai och eurovisionsong på Mårtensson.

Stötte ihop med ett gäng olika svensexor, någon som hade sin m2b på stan. ;)

Vad ska vi rta för dag till nästa träff?

• AnnelieE

Anna-Karin: För att vara motvals, så röstar jag på laredoute-skorna, ser betydligt bekvämare ut att ha häl!

• AnnelieE

Anna-Karin: Grattis till skoköpet. :)

Petronella: Tror att Norre Park blir jätte-bra. Vi var inne på det hotellet från början, men hela hotellet var uppbokat redan i januari. :( Är ju sprintermästaren den helgen vi gifter oss.

Robie: Hur hade du det i Sthlm?

Själv är jag något sliten idag. Kan ni tänka er hur ansträngande det är att bli hippad _TVÅ_ gånger på en vecka. I lördags tog ju mina kompisar mig och igår blev jag iväglurad av jobbarkompisarna. Fattar inte hur alla kunnat knipa käft. ;)
    Först spelade vi lite kubb i regnet, sedan var vi på Harrys och käkade och var med i ett quiz, tyvärr vann vi inte. Blev i alla fall en rätt blöt tillställning. Och jag är nog den enda som kommit frivilligt utklädd på min egen möhippa. Jag trodde att vi skulle ha fest med "Wilda Western tema".

• AnnelieE

Robie: Snällt att du tänker på Isak också. :) Men nu får ni faktsikt en helt barnfriträff. Isak och jag är som tidigare nämnts i Sthlm den 8/6. 2/6 är mitt heta förslag. 8)

• AnnelieE

Anna-Karin: Bilstolar har vi ett gäng också, så det hade inte varit något bekymmer. Det är faktsikt en kompis komis som äger Grottans blommor - Lollo. Hon är mycket duktig, men kanske inte billigast i stan. ;)
    Jag sluta klockan 15:00 på fredag.

• AnnelieE

Vi säger 15 på Regnbågen. Jag kan smita tidigare från jobbet. Kul!

• AnnelieE

*vinkar* Här är jag, tillbaka efter en händelserik vecka. Har både hunnit vara i Sthlm på studentuppvaktning, i London och idag i Tyskland.

London var en händelserik resa... Min kompis blev av med sitt pass och fick följdaktligen inte åka hem. Snaacka o att jag kände mig som världens sämsta kompis som åkte hem själv. Hon kom hem idag, två dagar efter mig.

Ringen är hämtad och jag är _så_ extremt nöjd (även om min kära mor hävdar att jag kommer att tröttna på den).

Pappa börjar bli rejält nervös i nför tillställningen. Själv känner jag mig fortfarande rätt cool.

Idag har vi varit på pensionärsbussresa till Tyskland och handlat en stor del av drickan. Så det rullar på.

• AnnelieE

Robie: låter som om du haft en kalas hippa!

Robie och Petronela: Kan tyvärr inte luncha med er imorgon, jobbar kväll.

Anna-Karin: Vad har du för mailadress. Ska försöka maila dig en bild på min ring.

Idag har jag varit och beställt blommor. Var nog på tiden med knappt tre veckor kvar till bröllopet... Så här kommer buketten att se ut på ett ungefär: www.thedelightedeye.com/images/bride-calla-bouquet-lg.jpg

Har även beställt handledscoursage till mina tärnor. Coursage till Stefan, hans marsalk, samt till Stefans stora son. Isak får en liten blomkäpp.

Har även varit hos frissan och diskuterat hår. Tror att det kommer att bli kanon. Har klippt lugg, känns mycket ovant. Frisyren kommer att bli helt uppsatt (fast med lugg då). Lite spretig, med krusade partier. Inga lockar.

Ngn av er som kan tipsa om vart man ska gå för att få naglarna fixade?

• AnnelieE

Nu är jag riktigt stressad. *puh*
    Sitter och jobbar med festprogrammet för brinnande livet. Varför, varför, varför, har jag fått för mig att rimma 4 rader om varje gäst? Fattar ni hur lång tid det tar?

Så fick jag ett ryck igår och började fundera på varför jag inte bjudit min kompis Mattis med sambo. När vi gjorde listan tyckte jag nog att jag hade ett fullgott skäl. Men igår ändrade jag mig och ringde och bjöd in dem. Så nu kommer två vuxna till och med dem följer en 2 månaders bebis.
    Och jag som var klar med bordsplaceringen.. Tror ni att det är ok att jag sätter dem ihop längst ner på bordet, så kan de ju ha barnvagnen hos sig?

Annars så är det träff med prällen imorgon. Kantorn ska vi träffa i övermorgon.
    Jag har fortfarande inte sett festlokalen invändigt och det är ett litet stressmoment... Vill ju se hur det ser hur porslin och bord ser ut!
    Jag jobbar 4 dagar till, sedan är det semester. Stefan gick på semester idag.

Usch, känns inte som om jag har koll på läget. 11 dagar kvar. Igår kom Stefan iallafall på att han ju måste lämna in sin ring för gravyr och putsning.

Har inte kunnat maila bilder på min ring, till er som frågat efter det, eftersom datorn har kraschat och med den drivrutinerna till kameran.

Kram på er!

• AnnelieE

I förviringens tid...
    Robie: Kunde man sända annonsmaterial till HP via mail eller ska man ringa?

AK: Klart att ni ska få välja om ni vill ha buffé eller sittande middag. Det är ju ert bröllop. Vi skulle från början ha två rätters, men har tänkt om och det blir halländsk buffé istället. Känns helt rätt för oss, även om våra toastmasters känner att det kan bli rörigt med tral osv. Fast vi tror ju att det blir i princip talfritt. :)

• AnnelieE

Nu är det fullständig PANIK! Skulle ju sminka mig hos Bodyshop, men nu har de ringt hem och pratat med Stefan (jag har jobbat) och meddelat att de tyvärr inte kan. Däremot skulle hon kunna visa mig på fredagen hur det går till. Deta känns inte som ett alternativ aalls, jag sminkar mig typ aldrig.
    Vad gör man nu då? tror ni att det finns någon som ibte är upptagen? marginalen är ju inte så stor typ 10 daagar kvar nu.

• AnnelieE

Nu är jag såååå glad. Min kompis Mirre har ordnat så att hennes systerdotter sminkar mig. och hon är superduktig (gjorde ett brudsminkjobb, som var i Frotté samtidigt som Popinellas blivande blivande hade skrivit om och fotat oss på Regnbåge). Det var omständigt, hänger ni med?

Har träffat prällen idag, känns jätte-bra!

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)