Inlägg från: Poppinella |Visa alla inlägg
  • Poppinella

Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

Förresten gav min älskade tärna mig ett toppentips på vad man kan göra av brudbuketten efter den stora dagen. Jag tänker absolut nappa på det. Man vill ju ha kvar den på ett sätt samtidigt som en torr bukett som står nånstans och samlar damm inte är så kul. Det går ju inte damma dom sen heller så ja... ni förstår säkert hur jag menar.
    I alla fall så tipsade hon om att man kan torka hela buketten och sen smula den i stora bitar. Köpa en riktigt fin glasburk och ha den där i som ett pottpurri. Det lät jättefint tyckte jag! Dock har jag surfat runt och det är ju inte det lättaste att hitta en fin glasburk verkar det som när man väl söker efter en...

• Poppinella

Ska vi säga 17 vid Vattenporten då? De har väl öppet ganska länge tror jag så det är väl ett lämpligt fikaställe i så fall.

• Poppinella

Men vi kan mötas på nåt annat ställe i stan annars? Vart hittar du?

• Poppinella

Jag loggar också ut mig och får se om jag har möjlighet att titta på jobbet. Hoppas det, annars vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det.
    *Hm*...jag är utanför Vattenporten 17.00 om jag inte gett mig tillkänna här innan och sett om ni har ändrat nån tid eller så. Hör kanske av mig till nån av er efter att jag slutat i så fall för att se om det blev några ändringar.

• Poppinella

Hann kolla. Visst kan vi skjuta på det. Funkar för mig. Vi kan bestämma en ny tid senare. Då ses vi inte idag då, men en annan dag istället.
    Ha det så bra!

• Poppinella

Robie, vad kul! Vart kan man se din kändisrumpa sen då? Du måste länka när den är ute på nätet! Eller blir det på den länken du skickade? När ska bilderna tas? Du måste berätta sen!
    Härligt med hotellet också, låter ju riktigt lyxigt!

Jag ska träffa frisören/sminkösen halv sju ikväll. Det ska bli kul. Måste bara komma ihåg att ta med bilder på hur jag vill ha håret.

Tittade igår på tiara och lite olika diadem. Glitter hade jättebilliga och jättesöta så jag tror jag kommer köpa nån därifrån. Kanske inte världens bästa kvalitet, men det gör ju inget eftersom man har den för första gången då. Inte direkt så att man hinner slita ut den.

Igår kollade jag även på väskor och hittade två jätteenkla, men väldigt fina väskor i samma färg som klänningen. Båda billiga vilket man ju tycker bra om! Vet dock inte vilken jag ska ta... den ena var mjuk i materialet och lite längre. En sådan man håller i handen. Öppningen var som en portmonnä (stavas?). Det fanns ett metallband att hålla i, men det var inte snyggt så blir det den väskan så kommer jag inte använda det. Den andra väskan var en hård liten sak (hur lät det?), fyrkantig med ett långt pärlband som axelband. Jag vill inte ha långt axelband, men detta kunde man snurra flera varv runt överdelen på väskan och då blev det ett jättesött kort band istället att hålla i handen.
    Vet inte vilken som passar bäst till klänningen... tror ni på en lång mjuk eller en fyrkantig hård?
    Dagens i-landsproblem...

• Poppinella

Jag kan inte på måndag kväll, men däremot på tisdag kväll.

• Poppinella

Onsdag passar mig bäst i så fall.

Nej, det blev inget med frisören igår. Skulle ju träffa henne tillsammans med Julia från tidningen, men Julias hund blev sjuk Lilla Greta...
    Ska ta det i nästa vecka istället.

Jag har hittat en annan ring som jag fastnat för totalt.... gah! Och det var från den sidan du länkade a-k så då kan man väl säga att det är ditt fel? (Har jag någon att skylla på för mitt krångel).
    Ska skicka bilder på den till min kusin och se vad det skulle kosta att göra en liknande i så fall.

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)