Inlägg från: Poppinella |Visa alla inlägg
  • Poppinella

Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)

Hej på er!
    Idag har jag pratat med min kusin om ändringarna... det var inga problem alls så det känns skönt! Så mycket dyrare verkade det inte bli då han hade en del stenar hema och i så fall behövde jag inte betala för dom. Vilken snäll kusin man har! Skickade en bild på hur den ser ut med och såna sa han att han gör rätt ofta. Inga problem det heller med andra ord! Skööönt!

• Poppinella

Ja, han är inte dum han!

Nu idag har vi suttit och gjort insidan på inbjudningskorten. Utsidan kan vi inte göra för sakerna har inte kommit från Panduro ännu. Men insidan blev väldigt bra i alla fall! Det röda pappret och texten är färdig och sen blev det en liten tecknad bild på ett brudpar (skitsött) också. Ska se om jag kan ta nåt kort vid tillfälle och visa. Blev riktigt nöjd så långt!

Vad har ni andra gjort för bröllopsbestyr nu i dagarna då?

• Poppinella

Vad kul Robie, grattis! Såna framgångsrika viffar du har!

Vet ni, nu kommer ni inte tro det är sant, men vi har bestämt oss för namn! Efter att ha velat alldeles för mycket fram och tillbaka tröttnade jag och sa helt enkelt - "äh, vi tar ditt namn och tänker inte på resten!" Sagt och gjort, nu är det det vi bestämt oss för. Norén blir det! Det roliga är att Conyn inte ens tänkt tanken på att ha kvar Norén så han har gått här och funderat på hur det kommer låta att vi båda heter det. Tur att man inte var själv om att vela i alla fall...

• Poppinella

physalis
    Vad heter du i efternamn? Eller har jag missat det helt? Du kanske har skrivit det tidigare.
    Vi har ju velat med namnen ända sen vi började planera bröllopet (över ett år sen) så nu känns det som det är på tiden att vi har bestämt oss!

• Poppinella

Robie
    Får man härma dig med konversationskorten? Eller självklart göra något liknande då, inte kopiera er.

• Poppinella

Jag kan på tisdag efter fyra, annars passar onsdag mig utmärkt (tror jag, måste kolla i min kalender sen, men återkommer om jag sagt fel)...

Kul att höra från dig Zilla!

*hm* Nu blev jag nyfiken på vad du heter physalis!

• Poppinella

physalis
    Låter ju som mitt efternamn då ungefär!
    Jag har avskytt mitt efternamn så mycket i mina dar för jag har varit så retad för det. Nu bryr jag mig inte nämnvärt, men vill ändå byta. Jag vill inte att våra eventulla barn ska gå igenom det jag har gått igenom och tro mig - heter man det jag heter så blir man retad, så är det bara. Trist att det ska vara så.

• Poppinella

Tihi, då får vi fundera då

• Poppinella

Vad kul Robie! Ser mycket fram emot att höra vad du råkade ut för!

• Poppinella

Om någon vill träffas så kan jag redan imorgon vid halv två!

• Poppinella

Lunch låter toppen! Blue thai igen?
    Någon mer som kan?

• Poppinella

Åh, jag vill också se ringen!!! Maila mig med! poppinella81@hotmail.com

Igår köpte jag hålare till brudnuketten. Corsagenålar hittade hon inte just nu så det ska jag gå tillbaka för att köpa.
    Köpte även en jättefin tiara och diadem i ett! Precis nåt sånt jag ville ha! 159 kr var inte särskilt dyrt heller mot många andra man tittat på!

Robie, Village hade inte konversationskort som det stod... fattar ingenting. Vart beställde du nånstans? Jag tänkte slänga iväg ett mail till dom på www.koversationskort.com och säga det. Det står ju där att Village har, men hon sa (otrevlig dessutom) att de aldrig haft. Hm...

Imorgon ska vi till Hanna Morris och prova kläder till Conny. Det ska bli kul att se honom i nåt sånt! Jag sa att jag inte behövde följa med eftersom han inte var med mig, men det ville han att jag skulle göra och då säger man ju inte nej!

Provade även min läckra kroppsstrumpa igår ochd et var en pärs! Ett helt jäkla träningspass bara för att få på eländet och inte ens var det snygg! Dock satt den jättebra på och jag tror inte jag kommer hitta nåt bättre att ha under. Har lagt undan den så ska in imorgon och köpa den.

Det är så gött med allt man får fixat såna dagar!!!! Känns bra!
    Ha det bra mina vänner!

• Poppinella

ak
    Då är det en likadan du har tittat på. Dessa är som cykelbyxor (trodde från början det var till hela benen) och slutar under tuttarna. 490 har jag för mig den kostade och finns på Sally och Sara. Jag ska köpa en billig BH och billigare kläder till natten/dagen efter istället eftersom denna kostar så mycket.

Robie
    Designtorget ja... ska se om vi inte ska iväg till Gbg eller Malmö snart eller så kan man leja nån annan till att köpa dom. Hm, tärnan som ska ner snart bor ju i Gbg. Ska prata med henne tror jag. Snällt att vi får låna dom annars, men det hade varit kul att köpa för man kan ju ha de andra till andra tillfällen med.

ak
    Jag börjar nog bli lika blödig som du. Idag var jag hos en kompis och fick se deras bröllopsbilder från när de gifte sig alldeles själva i Ishotellet. Blev alldeles tårögd och tyckte det var såååå fint! Blir man sån här för att det närmar sig för ens egen del? Jag brukar ju inte vara sån annars. Igår berättade en kollega på ena gruppbostaden om att hon är med barn för de andra som jobbade och jag blev likadan då trots att jag vetat om det länge! Hur ska detta sluta?

• Poppinella

Såg allt annonsen i HP Robie! Så fint så fint så!

Trevlig midsommar på er alla! Här blir lugnt... jobbar imorgon bitti. Kanske gör du det med Annelie?

Ha det bra!

• Poppinella

Annelie!

Gud vad tråkigt att de gör så! Hur har det gått nu? Har du eget smink eller skulle de använda sitt? Om du har eget kan du kanske höra med nån du känner som verkar duktig?
    Hoppas verkligen att det löser sig...

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!!! (del4)