• insideharmony

Medeltidsbröllop

Ja gör här en ny tråd för oss där vi kan slå ihop de två andra trådarna vi hade å vi blir fler i samma om vi slår i hop dem i stället ;)

En tråd för oss som planerar ett medeltida bröllop

Jag startar här nu en tråd för oss som vill planerar att ha ett medeltida bröllop. Tyvärr har jag hit tills ej sett någon som planerar för detta. Därför startar jag en egen tråd å hoppas att ni andra som oxå vill ha det så hittar mig. Så kan vi ha denna tråd att snacka lite med varandra å byta ideer å tipps till varan å även länkar bilder mm. Oxå kul å höra hur långt ni kommit på vägen å hur det går med planering å så. Vem vet vi kanske kan bli ett gott gäng som hänger på denna tråd för lite likasinnade är vi ju då :D
    Jätte kjamizzar på er alla!

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat.

• Svar på tråden Medeltidsbröllop
  • Kirsto

Sol: Roligt att ha ett ansikte på er båda två! Kul att se de andra bilderna också, jag har inte varit så aktiv på svartbrud. Kul för tärnor och brudnäbbar att också få va superfina i håret!

• insideharmony

Ja men de klart de ska få vara kirsto :D
    Min klänning kommer ju ändå att vara så exklusiv att vi skiljer oss radikalt så de kommer ju ändå inte att överglänsa. Å de är ju kul när hela brudföljet e fint :D
    Nej ja ha sett att du ej ha varit så aktiv där, synd att du inte ha lite tid å lägga där oxå för de är jätte trevligt där. Själv trivs ja bättre på svartbrud än BT förutom i våra trådar då ;)

• Kirsto

Sol: Ja, det är lite annan stämning där. Och fler med med medeltids- och fantasyintresse så det är klart att du trivs där! Jag är mest inne på pyssel och inbjudningskort här.

• insideharmony

Kirsto
    Ja ha sett de :D

• Kirsto

Sol: Är man pysselsjuk så är man!

Isabeau: jag fick svar av gröna gubben idag! Inte jättemycket svar iofs, eftersom han hänvisade mig vidare. Så här skrev han : "För respons på egna vapenteckningar är det bäst att meddela sig på www.heraldik.se/forum - ett gratis diskussionsforum där man bl.a. kan diskutera nya vapen. Där får du mer respons och tips än jag ensam skulle kunna bidra med. Lycka till!"

• Isabeau

Sol & Kirsto: Oj, det har varit en så hektisk helg att jag knappt har hunnit sätta mig vid datorn! Tyckte att det var länge sen jag hann skriva nåt direkt, men ser att det ju bara var igår,hihi

Sol: det lät fint med hur ni hanterade uppdelningen efter din farmor. Man ska verkligen bara välja de saker som har nån betydelse för en själv. Måste vara skönt att känna att personen är "kvar" fast han/hon inte finns här fysiskt.

Kirsto: jag följer vapenregandet med spänning! Kanske bäst att ge sig in i heraldikforumet? Ska försöka komma till skott jag med

• Kirsto

Isabeau: Tror jag tar tag i det efter påsk, om jag inte får ändan ur landån innan jag åker till norrland på söndag.

• Isabeau

Kirsto: släktbesök? Vi ska också upp mot de norra breddgraderna Barnen hoppas på snö, men jag hoppas på sol och smältande snö!

Sol: kul att se hur din M2B ser ut. Man får ju också en bild av honom i huvudet när du har skrivit om honom.

• insideharmony

Ja visst e de roligare att se :D
    Var han som ni tänkte er ;P

• Kirsto

Isabeau: Ja precis! Släktbesök. Blir urmysigt att sitta på sjön och pimpla lite (fisk alltså), och vädret brukar nästan ofelbart vara fint under själva påskhelgen av någon anledning. Ska på 30-årskalas också. Har tyvärr inte klurat ut än vad jag ska ge bort. (Och pappa och min bror hinner också fylla innan jag är uppe, och deras presenter är inte heller klara. Kan bli katastrof! )

Sol: Konstigt nog så brukar jag aldrig ha nån klar bild över hur jag tror nätfolk ser ut, de ändras liksom hela tiden.

Svar på tråden Medeltidsbröllop