• insideharmony

Medeltidsbröllop

Ja gör här en ny tråd för oss där vi kan slå ihop de två andra trådarna vi hade å vi blir fler i samma om vi slår i hop dem i stället ;)

En tråd för oss som planerar ett medeltida bröllop

Jag startar här nu en tråd för oss som vill planerar att ha ett medeltida bröllop. Tyvärr har jag hit tills ej sett någon som planerar för detta. Därför startar jag en egen tråd å hoppas att ni andra som oxå vill ha det så hittar mig. Så kan vi ha denna tråd att snacka lite med varandra å byta ideer å tipps till varan å även länkar bilder mm. Oxå kul å höra hur långt ni kommit på vägen å hur det går med planering å så. Vem vet vi kanske kan bli ett gott gäng som hänger på denna tråd för lite likasinnade är vi ju då :D
    Jätte kjamizzar på er alla!

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat.

• Svar på tråden Medeltidsbröllop
  • Kirsto

happyhippies: Coolt! Jag skulle ()säklart ) älska att komma till ett sånt bröllop!

• happyhippies

Välkommen då, hihi!
    Vilket datum var det ni hade?

• Isabeau

Kirsto & Sol: Tack för allt "nussande" och bortskrämmande av det onda Nu känns det i alla fall lite bättre och det ska väl förhoppningsvis bli ännu bättre! Har kört en hel del pysslande och broderande när jag inte har kunnat göra så mycket annat! Om jag köper lite tyg så kan jag nog göra i ordning banéret...Späääänande att göra hemsida som testpilot! Kommer den att ligga i anslutning till Svart Brud?

Här kommer några förslag till tjejspelet:
    - vilken kändis är snyggast?
    - sjung en sång som kompisen till höger om dig väljer
    - gå ut på balkongen och ropa kokokoko (eller annat som de kan tycka är töntigt)
    - låt som en apa

ahhh, några förslag iaf!

Drakdal: vad gäller ingångsmusik har jag en fråga som det verkar vara svårt att få svar på här på forumet så ni får gärna upplysa mig: om man vill ha en låt som inte spelas på orgel, hur gör man då? Kopplar ni in en dator/mp3-spelare/iPod eller nåt till förstärkare i kyrkan eller? Jag fattar ingenting *nollkoll*

happyhippies: vill också komma

• Kirsto

happyhippies: Åh! Schyrrans!

ibbe: Skönt att höra att du är lite piggare! Jag är SÅ himla nyfiken på att se banéret! Och hur draken blir!

Vad gäller musik i kyrkan så tror jag att CD är det säkraste kortet, men hör med vaktmästaren eller kantorn för säkrast svar. Har hört att inte alla kyrkor tillåter inspelad musik, men det är upp till varje församling och jag tror att flertalet ändå tillåter. Om kyrkan inte har en CD-spelare så har de ju ändå en anläggning för mikrofon, och där bör det gå att koppla in en CDspelare bara du har rätt sladdar (vit-röd brukar vara vanligast). Måste kollas innan, annars blir det asjobbigt om det är fel sladdar...

• Isabeau

Kirsto: tack för svaret! Ja, det är nog bäst att kolla med vaktmästarn om man kan ha musik. Bara av nyfikenhet (ja, du vet ju hur jag är ) så vad händer om man sätter i sladdarna fel? Jag antar att det bara inte funkar, men jag hade hoppats på lite explosioner eller rundgång eller nåt! *toookig*

Ja, jag ska försöka skissa på banéret nån dag när jag har lite ork. Hur går det för dig förresten? Har du hört nåt mer? Jag såg på en film i helgen "Avalons dimmor" och där försökte jag stega förbi långsamt när de hade banér med i bild. Det ser ut som om de har banér av linne för ljuset sken igenom lite grann. Men det går inte riktigt att avgöra. De har ju den walesiska draken mer eller mindre som heraldiskt vapen.

• Kirsto

Isabeau: Väldigt lite explosioner att vänta. De är bara typ.. tyst.

Jag har tappat stinget lite med vapnen, har inte orkat undersöka om nån annan har dem redan. Tror det blir ett projekt för sommaren. Sjukt mycket på jobbet faktsikt.. Massa rättning och elände som ligger över mig innan betygen och avslutningen... Blä. Jag som bara vill göra monogram.

• Drakdal

Det är så kul att läsa vad ni alla gör, ni är så otroligt pyssliga!! Själv tycker jag att jag är duktig om jag sytt en-två medeltida klänningar på ett år! Lite avundsjuk;)

Vad för dans som skall dansas vet jag faktiskt inte, har inte tänkt på att fråga:D. kanske man ska, haha

Kirsto jobbar du som lärare? (i så fall, du har inte en ma/no tjänst ledig;, söker jobb för fullt).

• Kirsto

Drakdal: Det är ju helt enkelt osannolikt men vi har faktiskt en Ma/No-tjänst ute i detta nu på min skola! Högstadiet söder om söder. Maila om du vill veta namnet på "min" skola. kerstin@monogramsidan.se

Och just ja, jo jag är lärare.

• Kirsto

Och Drakdal, fråga om dansen! Alla här är sjukligt nyfikna av sig.

• Isabeau

Drakdal: nog är du väl rätt pysslig som hinner göra 1-2 klänningar per år Jag måste sy kläder till en hel familj eftersom barnen har vuxit så mycket samt att sambon behöver något ombyte. Känner mig lite stressad om huruvida jag ska hinna det *flämtar* Fast måste erkänna att det är roligast att sy klänningar. Jag har väl 5 st nu och sambon bara en uppsättning kläder, hihi.

Tänk va kul om du får jobb på Kirstos skola! Snacka om att BT kan vara bra till flera saker. Lycka till!

Svar på tråden Medeltidsbröllop