Vi hade inte tänkt ha ett vanligt klassiskt bröllop utan vi hoppas på att ge gästerna en upplevelse i form av ett
trollskt bröllop. Än så länge är det på planeringsstadiet, men tanken är att istället för rosor, ballonger och annat traditionellt skall vi försöka leka med dimma(kolsyra)mossa, näckrosor, ljus och tyger. I kyrkan ska vi ha harpa och förhoppningsvis en ljuscermeoni. Färgerna går i mossgrönt, vitt och guld. Vi släpper duvor och åker häst och vagn,vid festlokalen ska vi ha en nyckelharpa under minglet och jag ska försöka fixa ett grönt tygstycke som gästerna håller upp när vi kommer fram som vi får gå under. Brudbuketten kommer bla ha trollträd. Jag letar nu trollsländor för att jag skulle vilja duka med det, så att alla tjejer får varsin trollslända på sin servett som även går att använda som brosch.(servetten viks som en näckros). På borden har vi skålar med vatten med näckrosor i (kanske magnolia om det går att få tag på)
Jag hoppas att bröllopsdansen blir utomhus på en liten "dansbana" där vi har dimma på danstiljorna och kanske har vi kunnat belysa något av träden i närheten. Jag tycker trollsländor är en vacker symbol för bröllop, lever endast en dag och därför måste den dagen vara fantastig. Jag ska skriva något om det i inbjudan när dom nu blir klara...