12 augusti 2006
Nu har jag äntligen kommit igång med inbjudningarna...bättre sent än aldrig
Nu har jag äntligen kommit igång med inbjudningarna...bättre sent än aldrig
Äntligen är mina inbjudningskort skickade...oj vad sen jag är jämfört med er andra. Jag satte ganska snar osa så att jag kan ev bjuda in fler om många tackar nej. Så skönt att äntligen fått iväg dem. Vilket jobb det var och få dem färdiga. Nu ska vi satsa på att göra hemsidan klar ikväll, och förhoppningsvis lägga ut korten där.
Idag kommer mina inbjudningskort fram till alla 70 gäster och jag är så glad och lättad. Nu ska det bli så spännande att se reaktionerna. Jag nästan spricker...av förväntan. Vi har också fått ut en första hemsida som vi ska uppdatera efterhand fram till bröllopet. Den blev så fin och jag är så jätteglad.
Tack happyhippies och lilla grodan
ni gjorde verkligen min dag...var rädd att det bara var jag som var sen.
Jag har satt OSA den 15 juni, har förstått att många ångra sig med för sen OSA. Nu ska jag försöka få tag på bra catering.
lilla grodan
Det ordnar sig nog ändå. Vi väntar oss att en hel del tackar nej, och med tidig osa kan vi bjuda in fler som vi tyvärr tagit bort första omgången... Vi har många långfärda gäster...därav att vi tror de kanske tackar nej
lilla grodan
Det låter urkul med förmiddagsbröllop, lite storstads chic´t. Ska du ha kort brudklänning?
Du kan ju alltid ringa runt lite tidigare och kolla med dom du tror kommer tacka nej. Förhoppningsvis är ju gästerna som man bjuder någorlunda nära så man kan ringa och snacka lite:)
Var inte rädd för det. Jag skulle lägga lite planeringstid på att ha aktivieter efter middagen, typ: lekar med brudparet. Bra levande musik kan få gästerna stanna hur länge som helst. Powerpointslideshow med roliga bilder på er från det att ni träffades till nu. Fyrverkeri (om pengar finns, tips här är att introducera de idéen för killen, din pappa och svärfar, eftersom killar får något längtansfullt i ögonen så fort man nämner dynamit och smällar). Samt vikning!!!
lilla_grodan
Avundas dig som ska till japan. Vi ska spara ett halvår-år till innan det blir någon bröllopsresa. Gillar ändåså inte att lämna sverige när det är sommar.
Marro
Vi har faktiskt inte bestämt vart vi ska. Pengarna kommer bara räcka till bröllopet...vi ska se om vi får lite bidrag av gästerna och utifrån det bestämmer vi. Men Maldiverna hade varit underbart. Eller kanske seychellerna.
Marro
Låter underbart!!! Bara det är vaaarmt och det finns massor att göra (klarar bara ligga stilla en timme i solen, måste ha något kulturellt att titta på)
Fiafiber
Precis vad vi tänkt:)
Har hört om ett brudpar som tom hade en låda på bröllopet där gästerna fick lägga ett bidrag, som inte öppnades förrän senare. Rätt bra om nu gästerna blivit glada, nöjda och nostalgiska kanske de blir mer givmilda....oj vad hemsk jag låter...;) ;)
Hur går det tjejer. Vi har ingen toastmaster, ingen brudklänning, men inbjudningarna är i alla fall skickade.
Min brudklänning, var är du???