• Murraystjej

Äter jag för mkt????

Hej! Har hållt på och bantat i 1 ½ vecka nu, men det känns som om jag inte får några resultat. Här är ex på vad jag ätit, och jag skulle bli jätteglad om någon kunde kommentera om det är för mycket!

F: 1 kopp te m mellanmjölk,
    en smoothie m 1 dl lättyougurt+½ banan och 1 dl hallon ELLER. en portion lättyougurt m osockrad musli
    M: Ngn frukt (äpple elr. banan)
    L: mkt grönsallad (m. tomat, gurka)+dressing och ex kycklingfilé elr tonfisk
    M: 1 kopp kaffe och 1 frukt
    Middag: fullkornspasta/potatis/bulgur med. ngn sorts kött/fisk och sallad.

Kanhända slinker det ner lite nötter elr ngn godis och sällan en macka utöver det där..

Är det för mycket energi? Jag väger nu 58 och är 161 cm lång.. Vill bli av med överskottshull inför sommaren och student (med bal och allt va det innebär..)

TACK för svar :) Kram!

• Svar på tråden Äter jag för mkt????
  • Fröken Tärna

tycker absolut inte att det låter som om du äter för mycket. snarare låter det sunt att du faktiskt äter regelbundna måltider.

Men till ditt problem...
    För det första så är det bara bra att du inte sett resultat efter bara en och en halv vecka. En varaktig viktminskning tar tid (till skillnad från lågkaloridieterna, där kilorna rasar av för att lika snabbt komma tillbaka=
    Och för det andra, se över dina motionsvanor. Om du rör på dig regelbundet ökar dina chanser enormt att gå ner i vikt. Energi in, energi ut vet du ju

Ge det tid och håll dig själv aktiv så kommer detta att gå bra. Lycka till

• Pumpkin

På en och en halv vecka är det inte "meningen" att man ska se nåra större resultat, i alla fall inte om man vill att det ska hålla i längden.

• Miss Z

Håller m msnordqvist, det tar längre än en v innan man ser resultat....men det låter ju som att du äter bra ändå, maten är faktiskt 60% om man vill gå ner i vikt. Så man går inte ner på ett sunt o varaktigt sätt genom att tex svälta sig... Om du rör på dig så kommer du se resultat fortare, gillar du inte att träna så ut o gå! En timme på morgonen innan frukost är super :) Lycka til!

• Nini_m

Du väger ju heller inte så mycket, det är svårare att tappa mycket om man inte har så mkt övervikt...

• Millan28

Svårt att säga rakt av men din diet ser väldigt fettsnål ut. Äter du för lite fett så kan det faktiskt påverka fettförbränningen.

• Eviseen

Okeej, Mjaa ja äter väldigt mkt nötter - spec solrosfrön, cashew och pistage.. Tror du det ger tillräckligt med fett??

• Eviseen

Ja bytte namn nu, fr murraystjej till eviseen =P

• Carma

Väldigt mkt nöter innehåller väldigt mkt kalorier.

• Fröken Malm

Gå med i viktväktarna, där får man lära sig att äta rätt! Och vilka mängder.....

Har själv gått ner 12 kg på det.

• Carma

Annars tucker jag som andra att du äter bra, men ta bort lite nöter & lägg till avocado, fet fisk istället. Lägg till ett ägg el grovt bröd till frukost. Du äter för lite till frukost som kanske resulterar i att du bli sugen på nötter/godis sen??

Kram

Svar på tråden Äter jag för mkt????