Inlägg från: ladymarmelade |Visa alla inlägg
  • ladymarmelade

Kan inte...

Vissa människor kan förlåta och lägga sånt här bakom sig, andra kan inte. Otrohet är ju det största missbruket av tillit och förtroende, och det är inte bara att skaka av sig och gå vidare.

Vill du verkligen försöka igen då? Även om det kanske bara var en engångsföreteelse från din pojkväns sida, så kan det vara svårt för dig att släppa det ändå. Du kanske blir helt tokparanoid (vilket jag skulle ha blivit) och går runt och är misstänksam hela tiden. Det är inte heller sunt i ett förhållande...

Jag har aldrig varit i den situationen själv. Men jag har ändå sagt till min pojkvän att om han någonsin skulle tappa förståndet och vara otrogen så kan han glömma allt som har med mig att göra. Då har han bränt alla broar!
    Jag litar på min pojkvän till 110%. Han har själv levt i ett förhållande där hans partner var otrogen gång på gång, och inte ens då var han otrogen själv, även om han hade chansen vid ett flertal tillfällen...

Glömma kan man aldrig göra, men om du klarar att förlåta så är det kanske värt en chans till? Men visa klart och tydligt att han inte bara kan ta för givet att du alltid finns där för honom!

LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Kan inte...