Engelbrektstunet.
Vill oxa veta mer om Engelbrektstunet! Vi ska ha bröllopsfest med övernattning där nu i sommar den 12 augusti. Romi, har ni oxå bokat Engelbrektstunet?
Vill oxa veta mer om Engelbrektstunet! Vi ska ha bröllopsfest med övernattning där nu i sommar den 12 augusti. Romi, har ni oxå bokat Engelbrektstunet?
Nja är inte riktigt från Roslagen, men har landställe där - bara ett stenkast från Engelbrektstunet, så det känns speciellt att ha bröllopet där. Vi är lite drygt 100 gäster. Enligt uppgift ska 110 gäster få plats, så det känns ju bra. Vi kommer både ta med egen dryck och ordna med egen catering. Dessutom kommer flertalet av våra gäster att sova över på Engelbrektstunet.
Det är verkligen ett jättefint ställe. Ligger precis vid vattnet, mycket ostört, så man kan festa hur länge man vill! Vigseln kommer att vara i Vätö kyrka, så om vädret tillåter åker vi båt därifrån till Engelbrektstunet.
Kom igen, finns det några andra som har haft festen där eller varit på fest där och har erfarenheter från stället?
puff puff
happyhippies:
Vår cateringfirma har vi fixat privat.
Engelbrektstunet kostar mellan 6000-7000 beroende på vilka lokaler man vill ha tillgång till.
Tälta vet jag inte om man får göra. Å andra sidan gäller ju allemänsrätten, så om man tältar utanför Engelbrektstunets äger så måste det vara ok.
Jo, visst kan man hyra utan övernattning, men då finns risken att det övernattar andra personer på tunet - och man kanske vill ha det själv :)
Nu har jag lagt upp ett par bilder från Engelbrektstunet. Fler bilder kommer senare:
websofie.com/wedding/pictures.php
romi: tack :) ska nog sätta upp lite fler bilder från engelbrektstunet snart.
Sååå, finns det någon annan som har erfarenheter av Engelbrektstunet?
romi: vad kul att ni gillade engelbrektstunet!
har förresten satt upp mer bilder därifrån på vår hemsida
ååå, finns det inte nån som varit där på fest och har tidigare erfarenheter?
romi: vi ordnar maten från ett par kockar i stockholm som vi känner. kuvertpriset för enbart maten (tre-rätters) blir nog mellan 250-300 kronor
härligt med thailand!
Åh, snart ska jag nu iväg för att träffa fotografen och ha secret-box samtal. Spännande!
romi: ja det ska verkligen bli jättespännande att göra en secret box! Har nu köpt slöja och tiara för provsminkning och provhåruppsättning på måndag.