• romi

Engelbrektstunet.

Hej,
    Är det någon som haft sin bröllopsfest i Engelbrektstunet? Skulle vara tacksam om någon som varit där som gäst eller haft sin fest där skulle kunna ge oss lite information...och tips.

Tack i förhand.

• Svar på tråden Engelbrektstunet.
  • björnsbrud

Vill oxa veta mer om Engelbrektstunet! Vi ska ha bröllopsfest med övernattning där nu i sommar den 12 augusti. Romi, har ni oxå bokat Engelbrektstunet?

• romi

Hej,
    Vi har tagit kontakt med de och ska titta på lokalen nu i maj. Det ser helt fantastiskt ut på hemsidan. Vi gifter oss inte förrän nästa år, men vill gärna nu kolla ut lite olika lokaler...Hur många gäster är ni? Är du också från Roslagen? Tar ni med er egen dryck? Har du varit där och tittat, var det fint? Hör av dig om du kan....
    =)

• björnsbrud

Nja är inte riktigt från Roslagen, men har landställe där - bara ett stenkast från Engelbrektstunet, så det känns speciellt att ha bröllopet där. Vi är lite drygt 100 gäster. Enligt uppgift ska 110 gäster få plats, så det känns ju bra. Vi kommer både ta med egen dryck och ordna med egen catering. Dessutom kommer flertalet av våra gäster att sova över på Engelbrektstunet.

Det är verkligen ett jättefint ställe. Ligger precis vid vattnet, mycket ostört, så man kan festa hur länge man vill! Vigseln kommer att vara i Vätö kyrka, så om vädret tillåter åker vi båt därifrån till Engelbrektstunet.

Kom igen, finns det några andra som har haft festen där eller varit på fest där och har erfarenheter från stället?

• happyhippies

björnsbrud

Bara nyfiken på vilken cateringfirma ni anlitat...
    Och vad kostar det att hyra E.?
    Får man tälta om man inte vill hyra rum?
    Kan man hyra det UTAN övernattning också?

• björnsbrud

happyhippies:

Vår cateringfirma har vi fixat privat.

Engelbrektstunet kostar mellan 6000-7000 beroende på vilka lokaler man vill ha tillgång till.

Tälta vet jag inte om man får göra. Å andra sidan gäller ju allemänsrätten, så om man tältar utanför Engelbrektstunets äger så måste det vara ok.

Jo, visst kan man hyra utan övernattning, men då finns risken att det övernattar andra personer på tunet - och man kanske vill ha det själv :)

• romi

Björnsbrud: Har du fler bilder på engelbrektstunet än dem på deras hemsida?? Jag ska på visning där i maj, men skulle vilja veta hur det ser ut inuti... Ligger vätokyrka långt från själva lokalen?

• Bröllopstokiig

jodå, jag har bilder därifrån, håller precs på att fixa med vår bröllopshemsida - kommer lägga upp bilderna där snart, då kan jag meddela adressen.

• romi

Supersnällt av dig!! Ha en fin påsk!!

Svar på tråden Engelbrektstunet.