• Mi@

Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)

Jag måste bara få uttrycka att jag tycker att det är trist att man i flertalet trådar inte håller sig till det ts (trådstartaren) efterfrågar utan av egen iver för att diskutera/debattera gör en höna av en fjäder. En oskyldig fråga eller tanke som absolut inte verkar vara avsedd att skapa en hetsig debatt spårar ur och blir full av personpåhopp och andra elakheter. Snart handlar tråden bara om debatten i sig och ts fråga är glömd av de flesta. Kan vi inte hålla oss till tråden och peppa varandra istället för att debattera om allt (alltså debattera enbart i det avsedda debattforumet?)? Vi ska trots allt gifta oss de flesta av oss och borde väl vara lite gladare? Jag vill inte peka ut någon eller någon tråd och det är min tydliga önskan att denna tråd inte ska bli utspårad heller! Önskar bara att vi kan här skapa en glad tråd utan påhopp (startade en liknande förra sommaren då det var lite tungt här)!

Skriv ner om ni har nåt kul att berätta!

• Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)
  • Mi@

Får väl börja med attskriva nåt kul!

Ska fara (jag är norrlänning så jag skriver "fara" om allt! ) i morgon och välja ut brudbukett! Ska bli jätteskoj! Sedan fyller våra katter år i morgon, så då blir det en massa gräddiga nosar!

• Mi@

Vi gifter oss den 22 juli i sommar! Har det mesta under kontroll (har kvar dekorationer, placeringar, fixa dryck, program)... men det känns lite spännande ändå!

Vi har fyra katter. Algot och hans son Lille Muj fyller 5 respektive 4 år i morgon (samma datum!) och då Wilma (Lille Mujs mamma) fyller år den 15 april brukar vi fira alla samtidigt! Sedan har vi ingen aning om när våran hemlöse vän Tasse är född (han flyttade in hos oss för två år sedan) så vi firar han med i morgon!

• Mi@

Roligt att fler tänkt som jag och längtar efter lite peppning och värme här!
    Det gör mig jätteglad och återger en hoppet!

Bridella: Va härligt det lät att gifta sig på Hawaii och åka hem via N.Y. Om vi hade haft råd hade vi också önskat att göra det typ så, men det är i alla fall jättekul att höra om andra som kan göra det! Berätta gärna mer om hur det går! Det låter spännande!

• Mi@

Ah, ursäkta! Jag läste lite slarvigt! Själva grejen var i alla fall att jag tyckte att det lät underbart att få resa till något spännande ställe överhuvudtaget! För mig som är extremt ovan att resa är nog N.Y. och Hawaii lika häftigt! Hoppas att ni blir överrens!

• Mi@

Förresten, är det någon som vet hur man tar bort en ledsen smiley i det första inlägget? Jag hade ju velat ha en glad liten gubbe över inlägget längst upp!

• Mi@

Nån mer som har nåt kul att berätta?

• Mi@

Åh, 21 april.. då är det rätt nära nu! Vi ska på en kusins bröllop den 29 april och är nästan nervös för deras vägnar då man själv vet hur nervig man börjar vara redan fast vi gifter oss först i sommar!

• Mi@

JA, visst är det underbart att det bara blir ljusare och ljusare? Är så skönt att det inte är mörkt så fort!

• Mi@

Det är härligt när de börjar prata! MIn dotter babblar hela tiden nu och låter så rolig ibland. Helt plötsligt kan hon börja prata om nåt som hon tänkt på helt off topic med vad hon gör under tiden!

• Mi@

Tack alla för era värmande utrop om denna tråd! Blir glad över att så många delar min uppfattning och är med och skapar en positiv tråd!

• Mi@

Skulle jobbat idag, men fick ledigt! Mer tid åt bröllopsplaneringarna! Borde ta itu med placeringarna.

• Mi@

Skickar bara upp tråden då det känns som om den behövs mitt i alla påhopp!

Mitt roliga idag: Dottern som haft magsjuka har inte kräkts på över ett dygn nu! Lillan verkar vara på väg att bli frisk igen!

• Mi@

annaglitter: Tack! :_) Ja hon är då pigg idag med. Men nu är m2b illamående, men lillan är i alla fall rätt frisk! Och jag med!

Hhanna: Skönt att höra att du känner så! och att detta uppskattas.

Trevligt påsk på er också!

• Mi@

Har hittat min brudfrisyr och provat den hos frisören nu! Kände mig supertjusig!

• Mi@

Känner mig småschizofren som både startade denna tråd en gång och så gnälltråden! Men alla sidor måste ut!

Just nu kan jag säga att jag är supernöjd efter att åter besökt floristen och denna gång i lugn och ro kunna beskriva mina drömmars nu rosa bukett! Hon fick se en bild av en bukett med rosa pioner och rosor i You and Your Wedding och ska göra en likandan men lätt droppformad! Har även prövat ringarna som är färdiga och de var sååå fina!

• Mi@

Stefans fästmö: Ser nu att jag skrev fel. Tidningen som det var superbra och mängder med blommor är alltså "Wedding Flowers", vilken i o f s ges ut av You and your wedding. Den är smockfylld av buketter, dekorationer med blommor och foton från riktiga bröllop i England. En riktig supertidning som absolut är värd att köpa!

• Mi@

Skriver in här för att berätta att jag idag fixat en hel massa musik till bröllopet tillsammans med en tärna.
    Sedan har jag en kompis som gör ett hästjobb med att hjälpa oss med musiken. Han engagerar sig själv och andra som också är musiklärare för att gratis spela på vår dag samt ta hand om alla annan musik från skiva!

Samt en toppentärna/toastmadame som i stort sett själv tar hand om all planering för program och lekar, sånger under kvällen!

• Mi@

En kusin som jag inte trott skulle kunna komma (bor långt bort) har lyckats få semestern lagom till vårt bröllop och meddelade ikväll att han kommer om han får för oss. Givetvis! Jättekul då kusiner kommer och verkar ta vår dag på så stort allvar och med sådan entuasiasm!

Sedan har jag som sagt en kompis som självpåtaget hjälper oss till tusen med musiken. Mitt i en massa elände då en del gäster betett sig minst sagt märkligt på inbjudan, jobbiga krav haglat och alla verkat vara upptagna med andra saker trots att de först sagt att de skulle hjälpa oss litegrann, är det härligt när kusiner som idag ringer och är superglada för vår skull och frågar om de får komma trots att det är lite sent! Sådant och en superkompis som frivilligt ställer upp och fixar gör att man orkar fortsätta allt planerande!

Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)