Inlägg från: ladymarmelade |Visa alla inlägg
  • ladymarmelade

en debatt-tråd!

Jag har en fråga att ventilera... Vad skulle ni tycka om er pojkvän fortfarande hade kontakt med några tjejer han hade strulat med (även om det är många år sedan)?

Nyfiken på om ni hade reagerat som jag gjorde eller om jag har blivit en svartsjuk, paranoid bitch :D

• ladymarmelade

Då är det alltså jag som är paranoid och svartsjuk hehehe... Jag har ingen kontakt med gamla hångel eller one night stands. Jag fattar inte varför man ska ha det? Särskilt inte när de vet att vi är tillsammans men ändå skickar sexinviter och flirtiga sms. Nej, det tycker jag blir för mycket...

• ladymarmelade

Enbart vänskap hade varit helt ok, men inget mer. Den ena tjejen började genast höra av sig jätteofta när hon fick höra att han hade träffat mig, och den andra skickar sms som : "Jag är sugen på en kväll med mycket sex och sexiga underkläder, en snygg kille och bubbelbad." SUCK....

• ladymarmelade

Dorothy

Tack! Håller med dig. Otroligt dåligt att inte respektera andras liv och förhållande. Precis, de borde leta upp en egen pojkvän, för denna killen är upptagen ;)

• ladymarmelade

Det har börjat med sex/flirt/hångel, men sen inte blivit något seriöst av det. Därför ser jag det inte heller som någon superviktig vänskap som man paniskt måste hålla sig fast vid. Det hade varit en annan sak, om de hade varit bra och nära kompisar nu.

• ladymarmelade

Han tycker väl inte heller att det är ok med messen, men samtidigt så gör han inte så mycket åt saken. Jag vill ju att han ska säga ifrån till tjejerna att det inte är ok. Om man bara är passiv kan det ju verka som man inte vill stänga några dörrar om du fattar vad jag menar?

Nej de umgås inte, därför ser jag inte nån poäng att hålla kontakten överhuvudtaget.

Jag blir nog lite extra paranoid eftersom vi bor i olika städer och inte träffas så ofta...

• ladymarmelade

Håller med dig!
    Nu är det iofs ganska ok, för vi hade ett litet bråk om det för ett tag sen. Då passade jag på att säga precis vad jag tyckte och tänkte om saken, och han lovade att inte ha kontakt med dem mer. Sen om de hör av sig, är ju som sagt inte hans fel... Men han måste ju vara karl för sin hatt, eller vad heter det :)

har du inte kommit på nåt debattämne än? Jag borde plugga, men gör som synes ALLT för att smita undan :D

• ladymarmelade

Dorothy

Ja visst tär avståndet på förhållandet. Men nu har vi i alla fall börjat diskutera att han ska flytta hit till hösten, så det rör sig åt rätt håll.
    Men man har ju noll koll när man har ett förhållande på avstånd. Teoretiskt sett kunde ju båda leva dubbelliv.

• ladymarmelade

Vad lustigt! Precis det ämnet jag sitter och skriver en hemtenta om, etik och moral!

Och hur kommer det sig att människoliv alltid värderas högre än djurliv??

Ni vet rånet som hände på Landvetter flygplats för ett tag sen? Där kom det fram efteråt att när planet var evakuerat pga bombrisk, så satt det fortfarande en massa husdjur kvar ombord. De fick alltså sitta där i flera timmar tills man ansåg att faran inte var så överhängande längre. Tänk alla mattar och hussar som stog helt maktlösa...

• ladymarmelade

Jecka H

Naturligtvis!!! Det är såna här frågor som får mig att vilja krypa ur skinnet ibland. Skulle man rädda sin hund eller en främling om det brann? Jag kan inte säga till 100 % att jag skulle rädda människolivet först...

• ladymarmelade

Håller med dig! Det var ett bra svar :)

Är det rätt att göra inbrott och stjäla livsnödvändiga mediciner, om man inte har råd att betala för dem?

• ladymarmelade

Dorothy

Ja visst känns livet mer komplett om man har sin älskade vid sin sida hela tiden. Som det är nu saknas han ju alltid i mitt hjärta.

Och det du skrev om att folk hade anklagat dig för att sakna empati. Du känner ju empati för djuret, det är ju inte så att du har en total avsaknad av empati. Sen värderar människor djur och människoliv olika. Men man är ju inte känslokall och empatilös bara för att man hellre skulle rädda ett djur!

• ladymarmelade

Mmmm denna frågan kan man nog älta och vända och vrida på i all evighet... Svårt!

• ladymarmelade

JeckaH

Jag kan tänka mig att barn har stark empati för djur ja (och människor.)

Min dotter på 3 1/2 kan ta riktigt illa vid sig ibland när hon ser på TV, oavsett om det är tecknade djur eller människor som far illa. Hon kan tom börja gråta för att hon tycker synd om dem.
    Det tycker jag bara är sunt. Hade varit skrämmande med ett barn som inte visar något alls... :/

• ladymarmelade

Skulle de inte ev gifta sig ikväll?
    Jag har inte heller kollat denna omgången, tycker det har börjat spåra ur lite.

Men vad är det som händermed världen, när BB Jessicas bröst, förlovning ock kräkattacker är på löpsedlarna var och varannan dag???

• ladymarmelade

Det är ju INTE många BB förhållanden som håller när de kommer utanför huset. Därför kan detvara surt att gifta sig kanske, kan bli mycket att fixa med när man kommer ut. Annullering och sånt :D

• ladymarmelade

jag har aldrig varit på cahtten, hur kommer man in där då? :)

• ladymarmelade

Ok ska kolla om jag får till det hahaha...

Svar på tråden en debatt-tråd!