• Dorothy

en debatt-tråd!

ladymarmelade -

Jag förstår att du blir irriterad. Fast det är ju inte din pojkvän som gör något fel utan tjejerna som skickar inviter och flirtar. Jag tycker att det är otroligt dåligt av folk att inte respektera att någon är upptagen. De får väl leta reda på en egen kille!

• Dorothy

ladymarmelade,

jobbigt med distansförhållanden. Det kan få den mest lugna att bli ganska paranoid tycker jag. ;)

Om du mår dåligt av det tycker jag att du ska säga till din pojkvän att säga till på skarpen att han inte vill ha såna meddelanden från sina kompisar. Det kan ju inte vara så svårt.

• Dorothy

JeckaH -

Intressant, jag har diskuterat frågan om jag skulle rädda djuret eller en främling först förut och blev då "beskylld" för att sakna empati eftersom jag inte var säker på att jag skulle ta människan först...

• Dorothy

ladymarmelade -

Det måste kännas skönt att planera för att flytta ihop. Livet känns mer komplett om man har den man älskar nära tycker jag. :)

• Dorothy

Självklart skulle man försöka rädda både djuret och människan, men då blir det ju inte en sån där intressant "dragen-till-sin-spets-fråga. ;)

Det jag vet är att jag hellre skulle rädda min älskade häst än att klara mig själv. :)

• Dorothy

ladymarmelade,

Tack, jag tror inte att jag är helt känslokall heller. :D

Det är nog definitionen på empati som är grejen. De flesta ser det som att kunna sätta sig in i andra människors känsloläge, inte djurs.

• Dorothy

JeckaH,

väldigt intressant! Ska komma ihåg det till nästa gång jag diskuterar empati. :)

• Dorothy

Det är ett sundhetstecken att bry sig om och respektera alla levande varelser tycker jag. :)

• Dorothy

Frågan är väl snarare varför folk är så intresserade av att läsa om spruckna silikonbröst, dokusåpa-sex o.s.v.? ;)

• Dorothy

Haha, vilken bra idé med chatten. Har aldrig tänkt på att det finns en ens. Måste testas. :D

Svar på tråden en debatt-tråd!