en debatt-tråd!
Människor med hög empati kan också känna med djuren :)
Människor med hög empati kan också känna med djuren :)
Javisst, det är jättesvårt att veta hur man skulle reagera i en sådan situation. Tror att man skulle rädda den man har mest personlig anknytning till, djur eller människa.
Vid en eldsvåda tar jag kissekatten under ena armen och sambon under andra :) :) :)
Dorothy:
Jag arbetar mycket med barn och psykologi. Om vi undersöker barnens empati är barnets relationer till djur bland det första vi tittar på. Barn med hög empati (och vuxna förstås), kan känna med djuren, vetenskapligt bevisat. :)
Jag menar att jag arbetar med detta inte bara mycket, utan hela tiden :), snurrigt...
Förresten, hur blev det nu med Jessica i BB, ska hon gifta sig nästa vecka? Har bara läst i tidningarna, ser inte programmet. Men det vet i sjutton om man inte ska börja titta om dom gifter sig :). Är det någon som vet?
(Vad bra med en sån här tråd :))
Jo vad som händer med världen det kan man undra. Det är egentligen väldigt sorgligt, Jessica verkar ju vara trasig innuti på något sätt. Och i år verkar de ju ha tagit in fullständigt socialt handikappade personer.
Fyllebråk och sex är inget som jag är intresserad av, det är bara väldigt pinsamt att titta på. Men ett bröllop skulle jag vilja se. :)
Missförstå mig rätt. Jag ÄR intresserad av sex, i mitt liv alltså :).
Nej, det är inte alls en naturlig situation i BB. Som nämnt ovan är det ett gäng socialt handikappade människor sammanförda i en fängelseaktig miljö. Och de ser inte ut som genomsnittssvensken direkt heller. Exhibitionister på olika sätt med skönhetsingrepp på kroppen, sexmissbrukare och inte minst deprimerade med trasiga barndomar. Nej, inte direkt några förebilder precis.....