en debatt-tråd!
Jag gör nog både och - har en tendens att "komma på" att ge en slant till goda ändamål när jag också passar på att unna mig själv något!
Jag gör nog både och - har en tendens att "komma på" att ge en slant till goda ändamål när jag också passar på att unna mig själv något!
Det beror på vad och när. Hemma i Sverige ger jag medelstora summar till de stora organisationerna ett par gånger om året - dvs antingen till jul eller i samband med nån speciell insamling jag känner starkt för (har nästan alltid med t ex flyktingar att göra). Dessutom sticker jag småsummor i insamlingsbössor då och då. Just nu bor jag utomlands och här sticker jag halvsmå summor i insamlingsbössor som oftast är för en stor kampanj här för flickors möjlighet att gå i skolan, som jag känner starkt för.
Så både småsummorna i bössor och "julslanten" är ju kopplade till att jag/vi spenderar mycket pengar på oss - antingen för att man shoppar och då möter bössan på stan eller vid en kassa eller vid en stor helg.
Jo, recycla kläder man inte använder (för små eller så, men i hyggligt skick) försöker jag också göra!