• MiaVinterbrud

Priser i Piteå-trakten

Vi kommer att gifta oss i Piteå men bor i Uppsala. Här kan priserna på catering och lokaler skena iväg, men som jag har förstått så ligger inte priserna i samma nivå "där hemma". Vad har ni fått för prisförslag på catering/lokal/blommor osv?

• Svar på tråden Priser i Piteå-trakten
  • Victory

Vi har fått följande prisförslag från olika ställen:

Doktorsvillan: 615 kr/kuvert (restaurang, inkl lokal & dryck)
    Café Rosenboden: 550 kr/kuvert (catering, ej lokal el. dryck)
    GK:s matservice: 330 kr/kuvert (catering, ej lokal el. dryck).

Vi har valt det sista!

• Victory

Förlåt, Rosenboden ska vara 450 kr/kuvert! Sen är det ju lite olika vad som ingår i priserna.

• MiaVinterbrud

Tack Victory!
    Hur går det för er med planerna?

• MiaVinterbrud

Glömde fråga, står GK:s och Rosengården för personal också?

• Victory

Ja, de kan båda ställa upp med personal.

Vi ska träffa GK:s nästa vecka så då får vi mer klart för oss hur vi ska lägga upp allt. Jag hoppas att de även kan ordna någon som står i baren under kvällen/natten och gärna också fixar städningen, men det vågar jag nästan inte fråga om (det är ju inte deras område egentligen). Fördelen med Rosenboden var att i deras prisförslag ingick personal till kl. 02.00 + städning av lokalen efteråt. GK:s hade räknat personalkostnad till kl. 22.00, men på övriga punkter tycker jag att de var bättre. Hoppas att vi kan hitta en lösning!

• MiaVinterbrud

Ah, låter bra. Du får gärna pipa till när du träffat GK:s och vet hur det blir *nyfiken*. Är ju rätt skönt om dom fixar städningen...

• Victory

Nu har vi träffat Gerd på GK:s och hon är verkligen jättetrevlig och verkar kunna sin sak! Det känns jättebra! Däremot står de varken för bartender eller städ, så det får vi lösa på annat sätt...

• MiaVinterbrud

Ibland kan ett proffsigt bemötande vara värt att betala extra för! När det blir dax kommer vi helt klart att ta in priser från GK:S.

• Victory

Ja, hon gav helt klart det bästa intrycket. Dessutom var hon billigare också!!

Svar på tråden Priser i Piteå-trakten