• MiaVinterbrud

Priser i Piteå-trakten

Vi kommer att gifta oss i Piteå men bor i Uppsala. Här kan priserna på catering och lokaler skena iväg, men som jag har förstått så ligger inte priserna i samma nivå "där hemma". Vad har ni fått för prisförslag på catering/lokal/blommor osv?

• Svar på tråden Priser i Piteå-trakten
  • AngelN

GK - har inte hört om det, men jag tror det är min svärfars styvdotter...Vi funderade på att höra med henne, men vill inte att svärfar ska veta än att vi funderar på bröllop, bra med BT!

• Victory

Nu har vi haft vårt bröllop och angående maten kan jag bara säga en sak: SUCCÈ!!! Gerd och hennes gäng från GK:s gjorde ett fantastiskt jobb! Maten var god och serveringen proffsig. Vi är kort och gott helnöjda med dom! Kan VARMT rekommendera henne!

• MiaVinterbrud

Victory

Stort grattis!!! Kul att du är nöjd, vi kommer nog att ta in lite priser från henne.
    Hur gick bröllopet? Har du några bilder?

Själv har vi blivit lyckliga husägare, äntligen flyttar vi hem till Piteå :D I god tid till bröllopet, hinner ju planera ett helt år :D :D

• Victory

Bröllopet blev jättebra, allt gick enligt planerna eller bättre! Jag ska lägga ut bilder snart, min man ( ) håller på att uppdatera hemsidan och så väntar vi på fotografens bilder som kommer snart.

Kul att ni flyttar till Piteå! Vi letar också hus men ännu utan resultat...

• MiaVinterbrud

Victory

Ja, tänk, nu är du fru :D

Du ska se att det dyker upp hus under sommaren, mäklarna sa att det är fler som vill sälja då. Håller tummarna för er!

• Junibruden82

Viktoy GRATTIS!!
    Vi hade ju tur med vädret i alla fall, förutom att det blåste lite kallt.

Vart det som du förväntat dig?
    För mig vart det ännu bättre i alla fall.
    Jag trodde inte att det skulle va så kul i kyrkan, men det var den snabbaste halvtimme jag har varit me om.
    Vilken känsla att gå fram till den där musiken då alla bara sitter och snyftar.
    Det var mäktigt, man hade inte kunnat föreställa sig det så där.
    Lycka till och lyckos alla er som har allt de roliga kvar

• Victory

Ja just det, nu har du också gift dig Junbruden82!!!

Det var helt klart över förväntan! Allt blev lika bra som jag föreställt mig det eller bättre! Helt underbar lyckokänsla som jag bar på hela dagen. Min svärfar sa också att det strålade om mig i kyrkan medans Daniel såg ut som om han skulle svimma när som helst

Har du några bilder? Här är våra:

pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/my_photos

• MiaVinterbrud

Victory

Vad ni var vackra!!! Du valde helt rätt klänning :D
    Säger bara stort grattis igen och lycka till i livet.

• Victory

Tack Mia! Jag känner mig jättenöjd med klänningen. Synd bara att jag fick betala depositionen på den adra klänningen här på Cinderella . Hon lovade ju när jag beställde att jag inte skulle behöva betala om jag valde att inte ta klänningen, och hon sa dessutom att jag kunde lägga depositionen på en annan vara. Men nu vill hon inte kännas vid det hon lovat! Jag fick inte ens lägga pengarna på Daniels kläder!! Till slut gav hon med sig så jag fick lägga hälften av summan på hans kläder men jag fick ju ändå betala 1125 kr till ingenting. Känns lite surt, särskilt efter det hon lovat!

• tjollan

Nästan em tår i ögonen när man såg fotot med din mormor! Det är äkta familje kärlek i den bilden!

• Victory

Till saken hör att hon är svårt sjuk i cancer och skulle förmodligen inte orka komma, men hon ville ju så gärna. Bara två dagar före bröllopet blev hon jättedålig och åkte hon in på sjukhuset. Då tvivlade jag på att hon ens skulle överleva helgen. Men hon repade sig och kom till bröllopet, som hon pratat om ända sedan i julas! Det kändes så oerhört skönt att ha henne där och jag fick tillfälle att säga hur mycket jag älskar henne och att hon är den bästa mormor man kan ha (med tårarna strömmande nerför kinderna)

• MiaVinterbrud

Victory
    Jaha, nu gråter jag också! Vad glad jag är för din skull att mormor kunde komma!

Så surt att du fick betala! Var ligger Cinderella? Tänker inte gå dit och köpa klänning iaf!

• Victory

Det ligger på Storgatan när Rådhustorget. Jag tycker att servicen var okej (inte jättebra) men efter det här kommer jag då rakt inte att rekommendera dem. Hon hade inte alls min stil på klänningarna och ingen i min storlek (har storlek 34). Tyvärr finns det ju inte så många butiker att välja på här uppe, så köp en klänning där (var det Uppsala?) medan du bor kvar!

• MiaVinterbrud

Victory
    Tänkte prova några klänningar medan vi bor kvar, man får väl köpa en stl för stor så man har lite att växa i ;) Måste ju finnas trevliga sömmerskor där uppe iaf :D

• tjollan

Men vafalls? Törs man ens gp in till na? He verk ju vara nalta osäkert på Cinderella!? Har hört liknande saker förrut. Och har själv (dock för 10 år sedan) lagt undan en balklänning som hon senare sa att den var dubbelbokad när jag skulle hämta den! SURE NOT!

• Junibruden82

När jag gick på bal för 5 år sen köpte jag då min klänning på Cinderella, men då hade hon affären hemma.
    Och nu köpte jag brudklänningen där och jag vart då jättenöjd.
    Fast jag behövde ju inte lämna igen eller avbeställa nå så det kanske var därför, men som sagt det finns ju inte lika mycket att välja på här som kanske i Stockholm.

Svar på tråden Priser i Piteå-trakten