Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Har förresten fått min klänning nu, den är underbar! Givetvis var jag tvungen att åka direkt till butiken och prova den när den hade kommit, kände mig verkligen som en prinsessa i den :)
Kram på er!
Hej svejs! Jag har hittat hit iallafall.
Jag får hämta min klänning efter påsk. Hihi. Var och provade den förra veckan och vi bestämde att bustiern ska sys fast i klänningslivet för att det ska sitta som snyggast. Det visade sig annars att tyget fram vid urringningen "glappar" när jag har just de underkläderna på mig.
Hon har också sytt upp klänningen en anings kortare än att den släpar i marken, vilket gör att mina vinröda skor kommer att synas lite iallafall. Det blir coolt tror jag.
För övrigt håller jag på att småfnular på festprogrammet. Attans att jag ska vara så petig och noga, hakar upp mig på smådetaljer så jag aldrig kommer nån vart känns det som. Nåja, det är ju några veckor kvar ändå...
Jag hittade er direkt!
Kom helt utmattad hem igår från konferens i Sälen men nu är det dags att ta tag i bröllopsplanerandet igen. Jag måste sätta mig ner och skriva ett schema till fotograferna. Dessutom måste vi fixa låtlistor på datorn.
Hej maj-brudar!
Även jag har hittat hit.
Jag provade min klänning igår. Den är vacker och framför allt dansvänlig. För mig är detta MYCKET viktigt. Skulle inte kunna ha en klänning som jag sedan inte kan dansa i på festen. Telan - Jag bad mamma lägga ned klänningen en halv cm för min skor syntes! Hon vägrade lägga ned från början då hon är rädd att jag ska snubbla på klänningen.
Jag provade även med örhängen och halsband till. Det blir fint men eventuellt kanske jag ska ha ett armband också. Kändes lite tomt på handleden. Ska ni ha armband?
Vår fotograf fick ett schema av mig för dryga 2 veckor sedan och han skrev att han inte hade fått något så utförligt förut. Själv tyckte jag bara att det var en grov skiss så mia_maj2006 er fotograf lär säkert bli glad och imponerad över din. Sände även länken till vår hemsida och den uppskattade han mycket. Vi har där bilder på vår släkt vilket gjorde att han då har sett vår familj innan kyrkan.
Har suttit nu två söndagar för att göra den perfekta spellistan till bröllopet (har lagt ned 36 timmar musik!). Tror att jag har fått ihop de största favoriterna blandat med lite gammalt och lite latin. Det lär bli ös! Vi kommer sedan att hyra en bra stereoutrustning och så vill sambon ha lita häftigt ljus. Vi får se om han får det!
MEN det vi fortfarande ha kvar är bröllopstårtan. Provsmakade Schwarzwald i fredags och den bestod bara av grädde. Så ser den inte alls ut i Frankrike där vi brukar äta den (hos hans familj). Vi lär nog behöva tänka om för jag tror inte vi får tag på något liknande här.
Hittat hit jag också!
Blev hippad i lördags...
Jag jobbade (är sjuksköterska) och skulle väl gå hem om en stund, klockan var ca 13.30 då det larmar på en patientsal. Jag springer dit och där står alla och skriker, ca 25 st!! iklädda 80-talsgympakläder! Jag blev så rädd! Trodde jag skulle svimma... Jag fick byta om till tights och baddräkt och leda ett gympapass till "Susanne Lanefeldt" gympaband uppe i vårt gym på sjukhuset. Det gick förvånandsvärt bra! Efter det bastade vi och duschade och alla bytte om till 80-tals kläder och sminkade sig, vi satt en stund i relaxen och hade det bra, åt lite snacks etc Sedan förflyttade vi oss till mottagningens personalrum dår vi fortsatte "mingla". Sen kom en kollegas syster som jobbar på Kicks och sminkade mig i värsta 80-tals sminkningen. Sen hade de förberett en "show", ett potpurro av låtar de hade skrivit om och sjöng och spexade. Skitkul, jag skrattade så jag grät. Efter det åkte vi till en restaurant där vi år och drack och dansade hela kvällen! Det roliga var att de hade planerat det jättelänge och fnissat och smygit runt på jobbet....
Blev avbruten och var tvungen att avsluta mitt förra inlägg. I alla fall var kvällen underbar, vi var ca 25 st och alla hade kul" Det känns extra bra när man vet att alla hade roligt och inte bara en själv. Champagnen flödade så jag hade lite ont i håret igår... Hoppas ni andra haft en bra helg!
kattkatt - vad skoj!!! Roligt att ni var så många och att du blev totalt överraskad. Själv är jag lite orolig för min...mest att alla inte blir kontaktade etc. Men jag har lovat att inte lägga mig i.
kattkatt: Va roligt att du blev nöjd med din hippa. Jag börjar bli väldigt pirrig inför mina. Jag vet ju om att jag får två, både med kompisarna och även med kollegorna. Iiii va spännande!
Lapinette: Det verkar gå troll i dina tårtor.
Vad har ni förresten tagit med i era scheman till fotografen? Är det fotografer som ska vara med hela dagen?
kattkatt, vad kul att du blev så nöjd med din möhippa, det lät verkligen jättekul! Är också sjuksköterska, så jag kan bara tänka mig din min när det var kompisarna som larmade!
Lapinette, vår fotograf ska vara med före under och efter vigseln, ca 3 timmar har vi räknat.
Bara så typiskt att det är en sak man får fria händer om (tårtan) och att det sen ska vara så himla svårt! Har nu skrivit ned potentiella konditorier, för och nackdelar och priser. Sen får vi se om vi åker runt och provsmakar när han är upp den 21-13 april...sen lär man väl inte komma i bröllopsklänningen!
Telan - vår fotograf ska fota under 3 timmar så jag skrev ned planen för just de timmarna. Lite om vart vi ska träffas, vad som händer precis efter vigseln och vart bröllopsskålen ska ske samt när vi beräknar att vara på restaurangen. Han ställde väldigt mycket frågor när vi träffades vid nyår som vi då inte hade funderat över/var klara med därför ville jag nu informera honom.