Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej svejs! Jag har hittat hit iallafall.

Jag får hämta min klänning efter påsk. Hihi. Var och provade den förra veckan och vi bestämde att bustiern ska sys fast i klänningslivet för att det ska sitta som snyggast. Det visade sig annars att tyget fram vid urringningen "glappar" när jag har just de underkläderna på mig.
    Hon har också sytt upp klänningen en anings kortare än att den släpar i marken, vilket gör att mina vinröda skor kommer att synas lite iallafall. Det blir coolt tror jag.

För övrigt håller jag på att småfnular på festprogrammet. Attans att jag ska vara så petig och noga, hakar upp mig på smådetaljer så jag aldrig kommer nån vart känns det som. Nåja, det är ju några veckor kvar ändå...

• Telan

kattkatt: Va roligt att du blev nöjd med din hippa. Jag börjar bli väldigt pirrig inför mina. Jag vet ju om att jag får två, både med kompisarna och även med kollegorna. Iiii va spännande!

Lapinette: Det verkar gå troll i dina tårtor.

Vad har ni förresten tagit med i era scheman till fotografen? Är det fotografer som ska vara med hela dagen?

• Telan

mia_maj2006: Jag har bokat florist men inte bestämt de slutgiltiga detaljerna med henne än. De tar bara ett visst antal bröllopsbeställningar per dag och eftersom vår dag är en populär helg att gifta sig på, så bokade jag upp dem redan för nån månad sen. Floristen tyckte att det räcker om jag kommer in ett par veckor innan den stora dagen och bestämmer det sista.

• Telan

Lapinette: Kan inte stället ni ska ha festen på göra tårtan då, för enkelhetens skull? De står ju ändå för maten tänkte jag.

• Telan

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka smycken jag ska ha. Antagligen blir det tiaran jag gjort själv samt mina zornsmycken (ring + halshänge), utöver ringarna förstårs.
    Klocka, armband och örhängen skippar jag nog, vill inte att det ska bli för mycket.

Eftersom vi har festen på en herrgård blir det bar i deras regi, eventuellt delar vi ut några drinkbiljetter.

Sista dagen för osa för vår del är nu till helgen och än så länge är det bara två par som inte har svarat. De allra flesta kommer på bröllopet, jättekul!!

Vårbrud76: Gratulerar till kulan!

• Telan

Lapinette: Låter som ni har underbart väder där nere, till skillnad från oss här uppe. Idag är det bara grå, grå, grå, grå som gäller. Urtrist!

Morgongåva till min blivande man blir en sk secret box. Han har hintat tidigare att han skulle bli jätteglad över en sån men jag har hela tiden bestämt sagt att jag aldrig skulle kunna göra en sån. Men det kunde jag.
    Annars var jag också lite inne på en humidor eller nån speciell whiskey eller vin. Han är inte så mycket för att ha smycken på sig och tycker att det räcker alldeles utmärkt med bara ringen.
    Vad jag får av honom har jag ingen aning om.

• Telan

FiaMIa: Vad spännande!! Om det nu blir så att du blir "nappad" så hoppas jag att det blir superkul!!

• Telan

Stämmer in med di andra och önskar en riktigt glad och trevlig påsk! Må gott majbrudar!!

• Telan

O ja, fem veckor är ju ingenting, hur ska man hinna med allt?!?
    Igår var jag iallafall hos frissan på konsultation. Vi testade ett par varianter av håruppsättningar och sedan en testsminkning. Det kommer att bli såå bra! Det blev precis som jag hade tänkt mig, förrutom att jag kommer att skippa slöjan. Det var finare att ha lockarna synliga och tiaran kom fram mer. Jag ska istället göra några andra små hårsmycken i samma stil som tiaran att fästa i lockarna.

• Telan

Min blivande är iallafall någotsånär engagerad, även om man får sparka på honom lite ibland. Han drömmer faktiskt mer mardrömmar om bröllopet än vad jag gör så det får jag väl ta som positivt - jag menar, då finns det i huvudet på honom iallafall.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!