Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

Maj 2006 tråd fem!!!!

msbine: Nej, va tråkigt att höra. Hoppas verkligen att det löser sig.
    Visst har vi också haft våra duster, ofta när jag är trött och stressad och beskyller min blivande för att inte bry sig tillräckligt. Det gör ju knappast saken bättre.
    Styrkekram!!

• Telan

Oj, vad många vi är nu. Och för en del är det riktigt nära. Jag håller tummarna för er alla att det blir en toppendag!

Lapinette: Det verkar sannerligen gå troll i dina tårtor. Att det ska vara så svårt. Hoppas att det löser sig.

• Telan

msbine: Skönt att höra att det lugnat sig. Säkerligen är det nerverna som gör sig påminda och man är stressad och lättretlig.

Igår beställde vi äntligen mina ringar. Lite sent kanske, men jag har fått tag på en halvt pensionerad juvelerare som inte har nån egentlig butik med försäljning. Han gör mina ringar på ett par veckor till ett mycket bra pris. Jag är såå glad att jag fick tag på honom.

• Telan

Jag vet att denna frågan har varit uppe tidigare men med tanke på det lite osäkra vädret så frågar jag igen: Hur tänker ni göra med eventuellt "ytterplagg"??
    Det kan ju bli så att det inte är så varmt i maj, och även om man klarar sig på dagen så blir det ju sannerligen svalare på kvällen/natten. Så vad tänker ni ha på er? Sjal, jacka, kofta eller vad?

• Telan

Lapinette: Det låter kul att ha en mamma som kan sy en massa fina saker åt en. Även om jag har förstått att ni inte alltid drar jämnt om hur det ska se ut.

Jag ska nog försöka hitta mig en sjal jag också och hoppas att det räcker med den på dagen. Senare på kvällen borde det ju gå bra med nästan vad som helst.
    Paraply är ett måste, i rent syfte att skrämma bort regnet.

• Telan

Jag hade inte tänkt ha någon egen väska. Istället kommer tärnan att ha en där jag kan lägga diverse pryttlar jag vill ha med mig. Då slipper jag hålla redan på den själv, utan det får hon göra.

• Telan

Åh, jag önskar att nån av mina kompisar kunde försäga sig också. Ovisshet är det värsta jag vet. Men visst är det spännande att gå och vänta också, helt klart skräckblandad förtjusning och förväntan.
    Det låter som att ni som blivit hippade hade det trevligt. Bra att ni är nöjda, det är ju huvudsaken det.

Vi kommer att ha trerätters plus tårta ett par timmar senare. Vår vigsel är ganska tidigt (kl 14) så det blir nog gott om tid att hinna äta både dessert och tårta.

mia_maj2006: Snyggt med stilrena tårtor!

Igår hade vi möte med vår fotograf, bestämde lite tider samt vilken plats vi ska vara på - förutsatt att det blir fint väder så man kan fota utomhus. Hon visade lite olika album och annat man kan göra med bilderna, klassiska passepartout'er eller bildkollage. Det var lite roligt att låtsas att jag och hon inte har träffats förrut men hon fotade ju min secretbox för några veckor sen. Tihi!! Jag tror inte att han märkte något.

• Telan

FiaMia: Har du visat bild på ringen förrut? Jag kommer inte riktigt ihåg, men det skulle vara kul att se den igen i så fall. Låter intressant iallafall.

mia_maj2006: Jag har hunnit ändra mig helt angående min bukett, vad gäller färgerna iallafall. Istället för rosa rosor och annat i vinrött, så blir det tvärtom vinröda rosor och de andra blommorna i dovt rosa. Buketten är lite hängande och gles, inte så "blomtät". Tärnan ska ha en minibukett, bara enkelt med tre rosor. Brudgum och bestman får en liten enkel corsage, jag gillar inte stora maffiga blommor på herrarna. Och precis som du tänkte jag att vår dotter skulle få en egen blomma/minibukett. Den ryker säkert all världens väg på nolltid.

• Telan

FiaMia: Man tittar på så mycket länkar och bilder om ringar, blommor, klänningar, dukningar och ALLT. Inte lätt att minnas vilket som hör ihop med vem. Men nu minns jag din ring - den är jättesnygg!!

• Telan

Jag vill också jättegärna se bilder sen. Om man inte vill lägga ut bilder för allmän beskådan på nätet så kanske vi kan lägga upp en maillista istället, eller vad tror ni?

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!