Maj 2006 tråd fem!!!!
mia_maj2006 menade jag såklart
Vad roligt att även ni är nöjda med era hippor. Jag blir själv alldeles rörd av vilka underbara kompisar man har, hur de har fixat och trixat och ansträngt sig.
mia_maj2006 menade jag såklart
Vad roligt att även ni är nöjda med era hippor. Jag blir själv alldeles rörd av vilka underbara kompisar man har, hur de har fixat och trixat och ansträngt sig.
Pumbaalina: Usch vilken hemsk soppa er familj hamnat i. Hoppas verkligen att det löser sig!!
Jo, saker och ting börjar falla på plats. Inte mycket kvar att fixa med snart. Håller med dig msbine att det känns tryggt att anlita folk som gjort det förrut och vet vad de gör.
Nästa vecka ska vi lämna in våra förlovningsringar (putsning+krympning av min) och sen hämta alla ringarna i slutet på veckan. Åh, jag är så spänd på att se hur vigselringarna kommer att se ut. Hoppas bara att vi slipper trassla med felgravyrer, det verkar annars vara ett vanligt problem.
Lapinette: Jag kommer också att prova hela "outfiten", bara för att känna efter att allt är ok och att helheten ser bra ut med de smycken man tänkt använda mm. Just nu hänger klänningen hemma hos tärnan, det var lika bra att köra dit den med en gång eftersom vi ska vara hemma hos henne och göra oss i ordning. Och så kan inte m2b tjuvkika.
Jag är precis som dig Lapinette, skriver listor över precis allt, saker som ska göras, när, av vem, saker att köpa osv osv.
Efter vårt möte med herrgården skrev vi ihop en sammanfattning av vad som bestämts och skickade tillbaka till dem för kommentarer ifall vi skulle råka vara oense om saker vi pratat om. Vi fick ett mycket positivt svar, att de tyckte att det skulle bli sååå kul att hålla festen för oss som var så välplanerade. Sånt är alltid kul att få höra.
Lapinette: Bättre det än att han inte hör av sig alls, eller hur?
Bra idé förresten med "brevlådan". Kan hända att jag knycker den rakt av, fräck som jag är.
Chessie: Åh, vad pirrigt det måste vara så här dagen alldeles innan. Hoppas ni får en helt underbar dag, med sol! och att ni kan slappna av och verkligen njuta av dagen och varandra.
Lyckönskningar till dig och alla andra som gifter sig imorgon!!
Min blivande fick lite halvt panik härom dagen. Nästa vecka är han bortrest i jobb nästan hela veckan och det har varit planerat sen länge. Men att det finns saker kvar att göra innan bröllopet (på hans lista) och att resan påverkar möjligheterna att fixa dessa det hade han minsann inte tänkt på. Det resulterade i en liten nätt panikattack.
Lapinette: Ja, jag vet inte riktigt hur de tänker alla gånger - inte alls antagligen. Det roliga är att han hela tiden har propsat på att vi ska ha allting klart och inte behöva göra någonting den sista veckan. Får väl se hur det blir med den saken.
Angående vädret så är det lugnt, vi var ju tidiga med att beställa vackert och soligt väder!!
Chessie: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Vad roligt att du är så nöjd med er stora dag!
Min blivande blev också kidnappad i lördags. Vi var ute och pysslade i trädgården, precis som alla andra grannar, när grabbgänget kom stövlandes. Så nu vet hela grannskapet om att vi ska gifta oss också. De spökade ut honom i bland annat en långhårig blond peruk (han har annars mörkt kort hår) och vår tvååriga dotter tyckte det var jätteläskigt. Hon berättade för ALLA hela dagen att "pappa läskig". Undrar just vad de trodde.
För övrigt har vi pysslat med festprogrammet så att det är nästan klart. Det tar ju sån tid när man är perfektionist och hakar upp sig på smådetaljer. Ibland blir jag så trött på mig själv. Och så har vi gjort ett tredje (!) alternativ på bordsplaceringen och den här gången tror jag att vi fick till det riktigt bra.
Lapinette: Inte långt kvar nu. Jag förstår att det är problem med sömnen. Jag har inga som helst problem med att sova, däremot drömmer jag massor. Inte bara om bröllop utan om allting - varav det mesta går fel eller blir trassligt och jobbigt. Ibland är jag helt slut när jag vaknar och har jätteångest, innan man vaknar ordentligt och inser att det bara var en dröm.
Vad roligt ifall det blir av för er del att flytta till Sverige också. Kan tänka mig att det blir jobbigt i längden att pendla så mellan två länder.
Nu har jag precis varit och lämnat in våra förlovningsringar. På onsdag ska jag hämta ut dem alla. Ska bli spännande att se resultatet med alla ringarna.
Jag kommer inte heller att hålla något tal till min blivande, men funderar precis som Lapinette på att skriva något vackert till morgongåvan. Min blivande tycker inte om att bli "offentligt uppmärksammad" utan skulle nog uppskatta att det blev mer privat.
Chessie: Jag tror att många är nyfikna och vill se bilder.
Jag har samlat ihop en lista med mailadresser från flickorna på den här tråden så om du anger din adress så kan jag vidarebefodra listan.
Jag vill iallafall jättegärna se bilder!!