Inlägg från: Mopedvin |Visa alla inlägg
  • Mopedvin

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hittat hit jag också!
    Blev hippad i lördags...

Jag jobbade (är sjuksköterska) och skulle väl gå hem om en stund, klockan var ca 13.30 då det larmar på en patientsal. Jag springer dit och där står alla och skriker, ca 25 st!! iklädda 80-talsgympakläder! Jag blev så rädd! Trodde jag skulle svimma... Jag fick byta om till tights och baddräkt och leda ett gympapass till "Susanne Lanefeldt" gympaband uppe i vårt gym på sjukhuset. Det gick förvånandsvärt bra! Efter det bastade vi och duschade och alla bytte om till 80-tals kläder och sminkade sig, vi satt en stund i relaxen och hade det bra, åt lite snacks etc Sedan förflyttade vi oss till mottagningens personalrum dår vi fortsatte "mingla". Sen kom en kollegas syster som jobbar på Kicks och sminkade mig i värsta 80-tals sminkningen. Sen hade de förberett en "show", ett potpurro av låtar de hade skrivit om och sjöng och spexade. Skitkul, jag skrattade så jag grät. Efter det åkte vi till en restaurant där vi år och drack och dansade hela kvällen! Det roliga var att de hade planerat det jättelänge och fnissat och smygit runt på jobbet....

• Mopedvin

Blev avbruten och var tvungen att avsluta mitt förra inlägg. I alla fall var kvällen underbar, vi var ca 25 st och alla hade kul" Det känns extra bra när man vet att alla hade roligt och inte bara en själv. Champagnen flödade så jag hade lite ont i håret igår... Hoppas ni andra haft en bra helg!

• Mopedvin

Ska ni ha klocka på er?
    Jag ska ha: tiara, små pärlörhängen, ett ganska tight halsband med "pärlor i luften", armband har jag inte tänkt på... Tycker det är snyggt med ganska "naket"

• Mopedvin

Fri bar! Lätt att ha det när man bara blir 10 personer!

• Mopedvin

Chessie finns det flera sätt att bli brun på? I och för sig när jag tänker efter... Spraytan... solarium.... BUS...

• Mopedvin

Det mesta börjar nog bli klart för oss men en sak har vi kvar som känns lite motig... Musik till kyrkan och festen.
    Ingen av oss lyssnar på "festvänlig" musik eller vad man ska säga. Vi lyssnar på punk, indie, rock så vi har inga skivor med "populärmusik" . Det enda vi har nu är en skiva med blandad 80-tals musik som jag fick på min möhippa. Någon som har något tips om bra skivor eller andra bra tips. Har bara långsamt bredband hemma så vi kan inte ladda ner musik.

Min m2b´s bästa vän ringde idag och hörde om datum då vi var hemma, för svensexa! Känns bra för han tror inte det ska bli någon!!

• Mopedvin

GLad påsk på er alla! Har varit i stockholm i helgen på "Mamma Mia"! Hur bra som helst! Var även på en affär som heter "Taj Majal" och köpte syntethår.
    Nu är man tillbaka på jobbet och sliter...
    Maj börjar närma sig...

• Mopedvin

MsBine: tänker på dig. Kram.

Satt och brände skivor igår...suck riktigt tråkigt faktiskt. Vi ska sätta ihop en CD med gästernas favvolåter (de har fått önska 3 st var, vi har bara 10 gäster)Var på musikbiblioteket och lånade 15 skivor igår...Inte lätt att hitta alla gamla låter som föräldrarna har önskat

• Mopedvin

Vi har nog inte klippt in listan i denna tråd: Det börjar närma sig för de första...

6 S&F, Skåne
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    12?? Miemie, Peking
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    13 Tusensköna, Stockholm
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 cajsan, Roslagen
    20 grahn06, Göteborg
    20 Maja-bruden, Falun
    20 snaeckan, Mölle
    24 kattkatt, Grand Val, frankrike
    26 majbröllop06, Dalarna
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund
    27 Lugnet, Dalarna
    27 Fröken Linda, Lysekil
    27 JeckaH, Göteborg
    27 palcam_Girl81, Veberöd
    27 Baileys, Västerås
    27 storstrumpa Rättvik

• Mopedvin

Roliga hippor ni verkat ha! Jag har haft en trevlig helge med en gammal kompis som numer bor i Italien men var här och hälsade på.

PÅ tal om det där med hur många rätter kan vi nog vara värst... 5 rätter... + tårta. Hm Undrar om vi kommer orka dansa...

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!