Maj 2006 tråd fem!!!!
Hittat hit jag också!
Blev hippad i lördags...
Jag jobbade (är sjuksköterska) och skulle väl gå hem om en stund, klockan var ca 13.30 då det larmar på en patientsal. Jag springer dit och där står alla och skriker, ca 25 st!! iklädda 80-talsgympakläder! Jag blev så rädd! Trodde jag skulle svimma... Jag fick byta om till tights och baddräkt och leda ett gympapass till "Susanne Lanefeldt" gympaband uppe i vårt gym på sjukhuset. Det gick förvånandsvärt bra! Efter det bastade vi och duschade och alla bytte om till 80-tals kläder och sminkade sig, vi satt en stund i relaxen och hade det bra, åt lite snacks etc Sedan förflyttade vi oss till mottagningens personalrum dår vi fortsatte "mingla". Sen kom en kollegas syster som jobbar på Kicks och sminkade mig i värsta 80-tals sminkningen. Sen hade de förberett en "show", ett potpurro av låtar de hade skrivit om och sjöng och spexade. Skitkul, jag skrattade så jag grät. Efter det åkte vi till en restaurant där vi år och drack och dansade hela kvällen! Det roliga var att de hade planerat det jättelänge och fnissat och smygit runt på jobbet....