Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

Maj 2006 tråd fem!!!!

Lapinette: Vad är det för chokladställe du hittat? Jag blir jättenyfiken...

Blommorna blir jättefina tror jag, det låter så i alla fall.

Vi kom på att vi måste utrusta en gäst (troligen min kusin) med en liten sekatör för att klippa av de gerbera som gästerna kommer med i rätt höjd. Jag provade med två gerbera i de vaser vi köpt till bröllopet och de blev alldeles för höga. Det är inte så kul att titta på undersidan på en gerbera...

• mia_maj2006

Lapinette: Fler frågor om Handgjort Stockholm. Hade de små chokladbitar också eller bara tårtor? Tänk att man har en sån affär alldeles i närheten och inte vet om det. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att köpa små chokladbitar istället för dessert till min "Girls Glamour Night" torsdagen innan bröllopet.

Frågade förresten m2b om han hade gamla skolkataloger för att kanske hitta hur du såg ut i skolan men hans syrra hade alla. Så jag svävar fortfarande i ovisshet...

• mia_maj2006

Lapinette: Det var inte ens Brännkyrka utan Fruängen...

Praliner ska vi prova, definitivt.

• mia_maj2006

kattkatt: Hittade detta gamla inlägg här från BT.
    "Jag har precis hittat ett fint vitt paraply i en liten väskaffär på Sveavägen 86 som heter "Specials väskor" (nära Handelshögskolan). Det kostade 129 kr och är ca 60 cm från mitten ut till kanten, och har böjt handtag som en promenadkäpp. Men hon hade även större i golfmodell och små hopfällbara i vitt.
    "
    Efter detta inlägg gick jag dit och köpte ett likadant men det var ju förra året så jag vet inte om de har vita paraplyer nu. Men förra året fanns det där så det kanske är värt ett besök.

• mia_maj2006

annaglitter: Torsdagen innan bröllopet ska jag ha "Girls Glamour Night" medan m2b ska ha "Angry Boyz Night" (kommer av att jag säger att han lyssnar på arga pojkar = dödsmetall). Jag och mina vänner ska samlas och äta snittar, dricka champagne och umgås. Till efterrätt ska vi ha de lyxiga praliner som Lapinette tipsat om. Kanske drar vi på lite schlager eller pop och dansar lite. M2b och hans kompisar ska äta pizza och dricka öl samtidigt som de lyssnar på de arga pojkarna.
    Normal sätt håller vi inte så hårt på könsrollerna men när det gäller hur vi tycker om att festa så är vi verkligen sterotyper för man och kvinna

• mia_maj2006

Telan: Snällt av dig att sätta ihop en mailinglista.

Du har mail!

• mia_maj2006

Jag var och försökte beställa brudbukett igår men det var inte rätt person som jobbade så jag ska gå tillbaka i morgon. Hon kollade dock i kalendern och sa att vi har många brudar då, hoppas bara att de kan ta en till...

• mia_maj2006

Ja det går pengar för blommor. Jag måste pallra mig iväg och lämna blod så att jag kan få 30 kr till i blomstercheckar.
    Totalt kommer mitt blod att ge mig hela 90 kr i blomsterpengar. Snacka om en droppe i havet

• mia_maj2006

Vi skämtade om det förra helgen att när bröllopet kommer så kommer mina stackars vänner säga "Kan vi inte göra detta lite fort nu" för att de är så trötta på allt som har med bröllop att göra.

Mina dekorationer ska jag göra själv. Här finns bilder på två av mina testdekorationer:

www.kassling.se/brollop/photogallery/Bilder/DSC01844.JPG
    www.kassling.se/brollop/photogallery/Bilder/DSC01845.JPG

Dessutom kommer det att stå gerbera i blå vaser från IKEA och jag kommer också ha små glaspärlor från IKEA på borden.

• mia_maj2006

Jag skulle inte kunna ta ledigt alltför mycket innan, då skulle jag bli helt hispig. Jag har ännu inte bestämt om jag ska ta semester onsdagen innan bröllopet. Torsdagen är ju ledig ändå och fredagen ska jag vara ledig. Som tur var har jag ett jobb där jag kan bestämma mig i sista minuten.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!