• Majbrud2006

Skyddad el. oskyddad bröllopsnatt?!?

kanske en udda, eller lite för nyfiken fråga..

..för vår del blir det skyddad.

• Svar på tråden Skyddad el. oskyddad bröllopsnatt?!?
  • Jenny Luks

Öh...varför skulle det va nåt speciellt med bröllopsnatten? Ni menar väl inte på allvar att ni väntar med att skaffa barn till ni gift er?

• Penny J

Jenny Luks... Varför inte?

• Mitt hjärta är hemma

Jenny Luks: Jo, på allvar. En sak i taget. Har dessutom alltid tänkt giftermål före barn. För oss skulle det också passa bäst i tiden på det sättet. Var sak har sin tid, så absolut, allvar i högsta grad.

• Soleil

Här blir det inga barn på rätt många år, hoppas jag! Finns absolut ingen tickande klocka från min sida, gift eller inte spelar ingen roll.

• Jenny Luks

Varför inte? Tjaa, för att vi lever på 2000-talet kanske. Man skaffar väl barn när man känner att det passar. Giftemål har väl ingen betydelse.

• Victory

Nä, precis! Man skaffar barn när man känner att det passar. Vi tycker att det passar perfekt efter att vi gift oss!!

• Rystall

Jenny Luks: Nä vi väntade verkligen inte på att få vara gifta först. Jag slutade skolan i juni samma år. Drog ut spiralen i slutet av juli (fanns inte tid hos BM före dess). Gifte oss 20 augusti och det visade sig på UL att jag förmodligen blev gravid på bröllopsnatten eller möjligen någon av de efterföljande dagarna på bröllopsresan i Paris/Champagne. Jag återfick aldrig mensen efter att spiralen var dragen så vi vet inte exakt.

• Penny J

Nä det är klart att inte giftermålet har någon betydelse för när man skaffar barn. Som tur är får alla idag bestämma själva när de skaffar barn. Och vissa kanske väljer att vänta tills efter de gift sig. Av en massa olika anledningar som inte har något med religion eller vad man "bör" göra eller något annat. Jag har valt att gifta mig innan jag skaffar barn av följande anledning: Jag vill att mitt bröllop ska bli en riktig special grej som visar för världen att jag och men m2b älskar varandra. (kanske låter fånigt men så är det...) Har vi redan skaffat barn så så har vi ju redan visat det för världen tycker jag. Då känns ju bröllopet inte lika stort längre. Man har redan gkort det största som går. Satt ett liv till världen.

• CarroK

Vi ska köra oskyddat om vi ens har sex vill säga. Inget måste alls. Jag kan tänka mig barn och vi har pratat om det men min blivande vill inte att jag är gravid när vi gifter oss med tanke på att jag inte riktigt vet hur det kommer vara. Men efter bröllopet är det fritt fram.

• Mitt hjärta är hemma

Min blivande fick något speciellt i blicken när jag framförde förslaget att köra oskyddat ffg på bröllopsnatten. Tack för den goda idén. Vi får väl se hur det blir, man kanske e för trött eller hinner tycka att det inte passar just då ändå, men vi gillar verkligen idén!

•  Miss Cee

hahaha det får man väl se.

Måste bara påpeka att det här med att "vänta med att skaffa barn tills efter bröllopet" inte är så konstigt som det kanske låter.

För vår del så är vi väl eg redo för barn, men jag vill varken vara gravid eller behöva tänka på amning på min bröllopsdag, därför väntar vi tills efter bröllopet med "barnskaffning".

det handlar alltså inte alls om något moraliskt/religiöst utan en ren praktisk fråga. Alternativtet hade ju varit att vänta flera år extra för att ha kommit förbi både graviditet och amning och det har vi ingen lust med.

• Victory

Håller med Penny J och Miss Cee fullständigt!! (vad gäller anledningen till giftermål före barn)

• Jennie med ie

Jenny Luks, jo jag menar på allvar att vi väntade med att medvetet försöka få barn tills vi gift oss... helt enkelt för att vi gifte oss då vi beslutat att vi ville leva resten av våra liv ihop och att vi hade goda förutsättningar för det, och hade vi inte känt så så hade vi inte velat skaffa barn heller...

Bröllopsnatten var däremot inte den första oskyddade...

Svar på tråden Skyddad el. oskyddad bröllopsnatt?!?