Inlägg från: Honungsbubblan |Visa alla inlägg
  • Honungsbubblan

Juni 2007

Jag med! :D
    Vi har inte bestämt exakt datum ännu men siktar på midsommar 2007. i Umeå då. Så det känns inte så bråttom med allt. Kanske borde preliminärboka festlokal dock.

Mitt huvud börjar bli fullt på planering dock. utan att få nåt helt klart. halvt klart o sen börjar jag med nästa. ;P

Klänningen är det svåraste. Vill sy min egen. men har ingen aning hur den ska se ut...det är ju en djungel därute.

• Honungsbubblan

clobberella: Jo det är ju helt sant.
    man får välja en modell att utgå ifrån och sen fixa resten med fantasin kanske.
    Det kommer nog bli super bara jag vet vad jag ska ha som grund.
    Ska nog ta oss iväg till en butik o prova lite olika modeller för att se vad som sitter bra. så man får ett hum iaf.

• Honungsbubblan

händer inte så mycket här heller. Mest i huvudet kanske.
    Får ångest redan innan det satt igång.
    Vet inte hur vi ska lösa ekonomiskt och vad vi väljer. vi är fattiga studenter så alternativen är inte särskilt många.

• Honungsbubblan

hur många är ni då ungefär? och har ni catering, restaurang eller egen mat?

vi kanske får bidrag med tiotusen sammanlagt. om vi har tur. inte så rika förldrar heller.
    försöker ha en budget på 30 000 själva och sen bidrag ev.

att göra mat själv är ju ett billigare alternativ. problemet är att då måste man gifta sig utanför umeå så vitt jag vet. för att hitta en lokal som man kan ha egen mat. och det var vi inte så pigga på.

så vet inte hur vi ska lösa det. har försökt se över gästlistan flera gånger om. men det är svårt att välja bort släkt och vänner.

det dyra är ju trots allt festen.

• Honungsbubblan

vet inte om jag vågar dra ned på fotografen.
    vi ska höra med en som vi känner som är jääätte duktig om han vill annars blir det nog en riktig. det är ju inte precis bilder man kan ta om.
    sen kommer vi att be o få allas digitalbilder på cd. så då får man ju kort från hela festen o min systers pojkvän filmar nog vigseln.
    men det är ju upp till var och en.

• Honungsbubblan

måste va svårt att hålla det hemligt.
    i stort sett ingen vet här heller. definitvit iaf. vi har inte förlovat oss men hela världen kommer nog att veta så fort vi spikat datumet. men det blir i juni nån gång iaf.

• Honungsbubblan

tumse: vi siktar på midsommer men det kan eventuellt bli sista helgen i juni också. beror på hur det ser ut med lokaler och grejjer. men det är ju många datum att välja bland.
    men helst vill vi ha ett midsommarbröllop.

helmina: vi gifter oss nog på midsomamr :D ska ni gifta er utomhus?

Clobberella: om man har en kompis som är duktig är det ju helt värt!! bara det är någon man kan lita på.

har för övrigt tittat lite på klänningar idag. såååå fina. pojken tittade och provade en jaquette (om det nu stavas så). han ska nog ha det.
    men klänning blir svårt att välja. överväger att hyra istället för sy själv. blir kanske lite lyxigare klänning då.
    vad ska ni göra?

• Honungsbubblan

jag kommer nog ha en sjöjungfrumodell fast inte så tajt så att man itne kan gå. vill ha klassiskt men ändå inte så det blir en bra blandning tror jag.
    var också inne på rembo styling dom är verkligen coola.

• Honungsbubblan

äsch vi har haft fint på midsommar iaf ifjol. men om det nu blir midsommar bokar vi nåt ifall det skulle stå spö i bakcen :D

• Honungsbubblan

jag håller med dig tofflan. vet inte riktigt vad man ska välja att börja med.

• Honungsbubblan

inaina: har du någon bild på din klänning?
    så man kan se vad hon har för nåt. vad kostade den?

du kan maila bilden om du vill :D
    johanna_renling@hotmail.com

• Honungsbubblan

ossonela: du har säkert mer i huvet planerat redan än du tror :D

• Honungsbubblan

vad skönt att du inte är själv!
    fråga eller ge tips när du kommer på nåt :P

• Honungsbubblan

vill du visa bild? funderar på en sjöjungfrumodell själv.

• Honungsbubblan

kikar mest runt. det finns ju miljontals att välja bland.
    blir kanske med ett brett sidenband runt midjan. beroende på vilket färgtema det blir.
    antingen hyr jag eller så syr jag den själv. beror på hur avancerad jag vill ha. sååå svårt att välja

• Honungsbubblan

åååh. smycken suck.
    vet itne ens vilken klänning jag ska ha
    kanske lånar smyckena

• Honungsbubblan

får kanske gå ut o "söka" efter smycken. och se om jag också springer på de rätta :D

• Honungsbubblan

samma datum som vi då :D
    kommer göra mycket själv också.
    men tror inte vi gör buffén. så vår budget ligger kring 30-40 000 fast dock mellan 60-70pers.

vart gifter ni er?

• Honungsbubblan

midsommarbrutta:
    vet inte riktigt vart än. I umeå någonstans. kanske utmohus :D

• Honungsbubblan

kommer också från en liten by, utanför malå dock. lite väl långt och avsides. umeå är bra för våra vänner & familjer känner folk dom kan bo hos osv.
    vi har dock svårt att bestämma var.
    i centrala umeå blir det ju restaurang = dyrt
    billigt = catering men då nån mil utanför i bygdegård. svårt att välja festlokal!

men lutar nog åt det billiga då vi pluggar eller har spring vikariat som jobb.

Svar på tråden Juni 2007