Inlägg från: Clobberella |Visa alla inlägg
  • Clobberella

Juni 2007

Här är en till!
    Vi gifter oss 2 Juni 2007!
    Har inte kommit så långt... bokat kyrka och lokal, och resten är på planeringsstadiet. Det är ju läääänge kvar!

• Clobberella

Ska sy min egen och börjar nog med det framåt vintern... om jag inte blir otålig och börjar innan förståss
    Tror inte att det kommer att hända så mycket med min vikt det närmaste året ändå.

• Clobberella

Honungsbubblan: Charmen med att sy sin egen är ju att man kan ta alla detaljer från klänningar man tycker om och skapa sin egen unika klänning som har ALLT!
    Jag ska också sy min egen, och vet hur den ska se ut, förutom vissa detalkjer som jag är lite osäker på.
    Men man ser nog lite efter hand vad som passar. Jag ska definitivt sy en provklänning först, och då är det ju lätt att prova lite olika detaljer på den och se vilket som blir bäst.

• Clobberella

HarElis: Kul! Välkommen!

Hur går det för alla junibrudar?
    Här händer inte så mycket, funderar på att kanske skippa tärna och marskalk, men vi väntar och ser lite. Har nämligen bara en tänkbar tärna, och det känns som att vi håller på att glida ifrån varandra.... men det kan ju förädras på ett år!

• Clobberella

Vi kör ett relativt billigt bröllop och kommer att få en del sponsring från våra föräldrar. Just nu ligger vår planerade budget på ca 35000, men vi räknar med att det kan landa på 40-45000, och vi kommer nog att betala ungefär hälften själva.

• Clobberella

Honungsbubblan: Jag tycker också det är lite riskabelt att inte ha en proffisionell fotograf, men å andra sidan vill vi kunna förstora bilder, göra kollage, skriva ut extra kopior osv. Hos fotografer brukar man ju bara få x antal kopior, x antal förstoringar och eventuellt bilderna i lågupplöst format på cd. Svårt tycker jag....

Har man en kompis som tar korten är man ju inte lika begränsad av tiden heller, utan kan hålla på tills man har tillräckligt många bra kort.

Kompisen i fråga är för övrigt väldigt duktig och har en riktigt bra kamera, så jag tror säkert att han kan ta jättefina bilder på oss.

• Clobberella

Jag hittade fantastiskt fina örhängen i dag, silver med gröna sötvattenspärlor och lite andra gröna stenar, kostade egentligen ca 650:- men det var 30% rabbatt på dem så jag betalade bara 330:-! Som hittat!
    Passar dessutom perfekt till ett halsband och ett armband som jag har sen tidigare!
    Nu är det bara vigselringen som fattas så är alla smycken klara för den stora dagen!

• Clobberella

Jag har bara råkat springa på rätt smycken... hoppas att de kommer att funka med klänningen, annars är ju fina smycken aldrig fel att äga!
    Men jag tror att de kommer att funka, men man vet ju inte säkert förrän man provar med klänningen...

• Clobberella

Shamrock: Kul! Vi har samma datum!

• Clobberella

Honungsbubblan: Det är ju gott om tid än, så du hittar säkert något snyggt!

Svar på tråden Juni 2007