Ert bästa budgettips..
Nu hoppas jag att det fylls på med fler tips här under påskhelgen... Att det kommer stora högar till er under den kreativa påsken =)
Gladpåsk iaf till allihop =)
Nu hoppas jag att det fylls på med fler tips här under påskhelgen... Att det kommer stora högar till er under den kreativa påsken =)
Gladpåsk iaf till allihop =)
Jag håller med... bra tips som kommit in, men fyll hemskt gärna på med fler =)
Sensommarbröllop - Var det nga fler blommor inblandade än murgrönan ?
Ngn som vet var murgröna kostar för övrigt ? Och köper man det i blomsterhandeln också, eller kan man hitta det på ställen som typ plantagen eller liknande ?
Efterlyser er som gjort egna inbjudningskort och trycksaker... Hur mkt har kostnaden blivit per kort och vad har ni använt för material och sånt ? (vart är det köpt)
Känns ju som att det finns nga kronor att spara på den biten...
Gärna fler som delger sina fynd eller kreativa bra ideer =)
Inda - Remsorna låter som en enkel men bra idè =)
Vad tycker ni, måste man ha en väldig massa blommor på borden bara för att det skall se bröllopigt ut ?
Jag funderade på om vi skulle ta lite udda glas eller liknande och knippsa av vanliga ica-rosor eller så och låta simma runt.... Dvs bara ett fåtal blommor och inga högre uppsättningar eller så... Eller är det för "lite" för ett bröllop ?
JO det blir ju kanske i slutändan lika mkt om man sprider kostnaderna, men det svider väl mindre =)
Men det är ju bra om man vet vad man vill ha, och har tid på sig.. då kan man ju absolut passa på att fynda när det är rea eller man springer på ngt annat bra/billigt =)
Skor ja, det borde man ju kunna hitta "vanliga" skor inte allt för dyrt.... När de har utförsäljning av sommarskorna eller ngt sånt borde det ju finnas =)
Själv vill jag gärna få klart med vilka av tilltänka näbbarna som vill vara med, och om de godkänner vad som är tänkt i klädväg, så man kan hålla ögonen öppna om de råkar ha billigt tyg till det vid tillfälle =)
Inda - Å vad bra... låter super =)
Där kan man tala om konkret tips.....
Merci merci =)
Ja eftersom sprit är en av de "dyra" sakerna på ett bröllop så är det ju bra att det finns dem alternativen... Bor man nära så blir det väl större vinst.. Men även om vinsten i sig inte alltid blir jättestor (om man tänker sig åka från norrland kanske ;)... Så får man sig ju en resa också =)
Fram för Tyskland, baltikum eller för den delen Danmark om det nu är närmare/känns bättre =)
I min familj slåss vi nästan om vem som skall få åka och köpa spriten... Alla vill åka =)
Jag håller med... En god tårta är väl viktigare och så vitt jag begripigt "mer ovanligt" än en "ståtlig" tårta =)
Sägen hon som inte ens äter tårta överhuvudtaget *skratt* =)
Eller det kanske bara gäller dem amerikanska tårtorna... =)
Inda - Det lät ju riktigt bra....
Mitt senaste tips, som iofs har florerat runt länge... men inventera släkten.... =)
Jag funderade på om man skulle binda buketten själv men isåg att jag är totalt inkompetent ang det... Pratade jag med mig mor.. Då visar det sig att en av mina mostrar har jobbat i blomsteraffär, och tydligen brukar göra släktens blomsterbågar vid bröllop... Inte för att jag vill ha ngn sådan, men då borde hon kunna göra en vanlig bukett =)
Se där vad lite man vet ibland =)
Ja det där med att hålla orden brud och bröllop för sig själv tycks vara en viktig del, om man inte vill betala överpris...
(kan debatteras vara och icke vara överpris iofs)
OM man nu får kalla det "alternativa" vägar tycks vara ett bra sätt att spara pengar... Verkar som man skall passa sig för de sedvanliga bröllopsbutikerna, kortföretagen, be om bukett istället för brudbukett och sånt =)
Man skall alltså gå på alla vägar utom de som man tror ;)
lite cyniskt kanske =)
REA och erbjudanden är inte att förakta alltså =)
Gäller att ligga rätt i tiden alltså =)
Andie - att ha en helt unik tiara borde ju smälla högt bara det.. oavsett om man sparat pengar eller inte... Men gör man det så är det ju ÄNNU bättre =)
Jag har tyvärr inte varit ute och rört på mig så mkt närmaste tiden, så jag har inte hittat ngt nytt bra... Men det kanske kommer...
Eller jo jag har kommit på en sak förresten.. Den kanske inte sparar pengar, men en hel del besvär =)
Vi har bestämt oss för att välja en kyrka som ligger i vårt närområde 0-2 mil istället för 6 mil bort... Blir mycket enklare för oss än att hålla på att försöka ta oss fram och tillbaka till skogen, med tåg =)
Jag funderar på om man tjänar ngt på att lämna in guld och få gjort en ring av det.... Vill ju ha det guldet jag lämnar in isf, inte betala med det...
Ngn som vet?
diamantprydda manschettknappar =)
Minn gubbe skulle nog tro att jag hade blivit knäpp om jag hade kommit på att ge honom ngt sånt... vilket jag iofs inte heller skulle komma på så =)
Hmm om min gubbe fick önska så skulle han vilja ha ett nytt dataspel.. tycker han är "användbart"..... romantik på helt ny nivå eller vad =/
Haha - fast aktier kan ju vara "användbart" för er båda om dem går bra ;)
JA absolut...
Ett tips alltså - inte ge aktier ;)
Trevligt med lite nya förslag här =)
Vi kan väl gärna fortsätta och fylla på med ännu mer =)