Inlägg från: Snart-lilla-frun! |Visa alla inlägg
  • Snart-lilla-frun!

15 juli tjejer hur går det?

Är det bara tre månader kvar!! Ja, det stämmer ju... gosh, vad tiden går fort!
    Måste fråga, hindersprövningen- gäller inte den i tre månader dvs är det inte på vippen FÖR tidigt att skicka efter den nu??
    /15 juli= läääängtar...

• Snart-lilla-frun!

Aha, då vet jag. Kanske man skulle ta tag i hindersprövningen då...
    Håller på och provlockar håret för tillfället... har inte riktigt begripit hur man får stora, separerade lockar? Alltså inte små, burriga utan stooora som håller länge... Frisören sa spolar men jag tycker inte det blir riktiga lockar av dom utan mer volym och böj ute i toppen... tror mer på locktång diameter max 38cm... Vad tror ni?
    Linma- hur har du tänkt att ha håret? Har du varit hos frisören och planerat ännu?

• Snart-lilla-frun!

Brrrr, fick gåshud på hela kroppen när jag läste igenom namnändrings- och hindersprövningsblanketten!! Så underbart... ska "överraska" sambon senare idag med lapparna...hihi

• Snart-lilla-frun!

Linma- Jahapp, då har du lite att fundera på alltså... Har du kollat på alla dessa bilder och sajter med frisyrer och uppsättningar som florerar här på BT? Mängder... Iofs har jag tittat på dom alla (känns det som) och inte hittat ngn som passar helt... hm. Vi gifter oss i södra dalarna där vi också bor. Ni då? Vart står bröllopet?
    Har en allmän fråga till er brudar, har ni gjort inbjudningarna själva? Värt att göra det? Eller kommer man att sitta där med embossingpulver i hela näsan och elda upp korten ovanför spisen, bli osams med blivande maken osv osv?? thihi...

• Snart-lilla-frun!

Linma-
    Ah, det kan jag förstå! Började igår jag med, såååååå kul!!! Men ngt rödvin vågade jag inte smutta på just då...
    Österlen har jag aldrig varit men det lär ju ska vara väldigt fint... Bor ni där?
    Puh76-
    Jasså, en förrymd kulla!! Eller missförstod jag dig, bor du kanske i dalarna tom? Vi bor i södra dalarna och ska gifta oss i en liten fin kyrka vid en liten sjö...
    Ha en bra dag i vårsolen! (för ni sitter väl inte inne och knapprar på datorn och hänger på BT hela dagen? *blink*)

• Snart-lilla-frun!

Linma- Berätta mer! Vem syr klänningen? Vad blir det för modell? =)

• Snart-lilla-frun!

Linma- OooooHhhh! Den såg verkligen jättefin ut! Hoppas att den är så fin i verkligheten också! Tycker du är tuff som vågar skicka efter sådär... tänk vad du sparar pengar om den är fin! Typ 1900 kr med frakt va? Hur har du fått till det, skickat dina mått osv? Ja, det är säkert jättemånga som köper sina klänningar sådär bara det att jag är så feg så jag har inte ens tänkt tanken...
    Har precis vågat mig på att beställa en slöja på ebay!!
    Fredagsmys ja... sambon kollar 'Goldeneye', jag gillar inte gamla james bond så mkt så jag surfar runt på BT istället, som så många gånger förr, hehe...
    Planeringen/förberedelser rullar på så sakteliga... har inbjudningskorten nästan klara, ska bara embossa liiite till men sen framåt söndag ska alla 50 korten i brevlådan! Förresten, hur många gäster kommer ni att ha på era bröllop tjejer? Vi bjuder 86 st och ska hålla till på en loge med massor av plats...

• Snart-lilla-frun!

Johannabrud -06
    Var lugnt, du/ni har ju ordnat massor!!?! Fortfarande har vi nästan 3 månader på oss...

• Snart-lilla-frun!

Åh, hjälp... det verkar vara möhippa på gång imorgon... har fått veta att jag blir upphämtad kl 09,30... Jag är nervös!!! =) Hoppas, hoppas hoppas bara det inte är en klä-ut-bruden-å-låt-henne-sälja-kondomermöhippa...vill hellre göra nått coolt typ köra folkracebil el nått! Är man otacksam då?? Ni andra som gifter er om MINDRE än en månad, har ni blivit hippade ännu?

• Snart-lilla-frun!

Puh, jorå lite bröllopsångest har nog smugit sig på... Varit på IKEA idag och köpt 90 champagneglas... men vi klarade den pärsen också, =) Har märkt att jg har varit ovanligt stingslig och trött på sistone, kan det ha med bröllopet att göra tro??
    Trots att vi har det mesta under kontroll (???) kan jag inte slappna av utan går och tänker på allt som vi "kan ha glömt" osv... Nån som känner igen?
    Kom på en sak, hur gör ni med tårtan? Kommer den före dansandet eller kommer ni att köra igång dansen efter middagen och sedan bryta för tårta?? Detta har varit en liten het potatis de senaste dagarna... Hm, är det nu man börjar anta den verkliga bridezilla-rollen och hänger upp sig på detaljer eller...?hjälp!
    Oj lite långt och svamligt på en söndagkväll...sorry tjejer!

• Snart-lilla-frun!

Linma- ok, ni gör så ni... är det så man "brukar" göra tro? Men åter igen, man behöver iofs inte göra som man "brukar" heller... Det är bara det att jag tänker att det stannar av dansandet att bryta för tårta plus att jag har förstått att gammelfolket kommer att tröttnar ur ganska snart när middagen är avklarad eftersom vi inte kommer till bords förräns runt 19... Jaja. Får väl se hur vi gör...
    Några synpunkter från er andra?? =)

• Snart-lilla-frun!

Hihi, Lina&Gustav- misströsta inte!! Det finns gott om tid ännu... Eller så kan du tänka såhär:
    Måste man ha present till tärna/marsalk? Nej.
    Måste program mm vara klart 2 månader innan bröllopet?
    Nä.
    Måste man skaffa rispåsar? Varfördå?
    Förmodligen inte.
    Gästbok???
    vavava?
    Pynta lokalen kan säkert nån annan person göra åt dig/er som inte har tusen andra saker att tänka på...
    Voila!
    Ok, med glimten i ögat...
    *kram*

• Snart-lilla-frun!

håhåjaja, börjar pirra oroväckande mkt i magen...
    Imorgon drar alltihop igång, ska städa festlokalen, köra bord och stolar, fixa elkablar och gud vet allt!! Ska även smita iväg och fixa fransar och bryn och även naglar mot slutet av veckan... hm, får väl bli handskar därefter...
    Idag ska jag lämna in löshåret till frisören som ska locka det. Hade så mkt i huvudet igår så jag var tvungen att skriva en "att-göra" lapp dag för dag, timme för timme!!! Snacka om bröllopsnerver... Ngn som har bra tips på vad man kan göra för att lugna sig och styra bort tankar från bröllopet???

• Snart-lilla-frun!

Ja, det drar ihop sig så att säga...
    Jema3- vart bor du i sverige? Jag har sett på väderleksrapporten och i åtminstone mellansverige ser det ut att bli sol!! Ingen jättevärme men sol iaf... jag vill inte ha ngn värmebölja så jag tycker det verkar toppen!
    Sitter här med mina lackade naglar o känner mig handikappad, inte van me såna här klor!! Nervös i magen... nån som har lite valium?

Svar på tråden 15 juli tjejer hur går det?