Inlägg från: Svemerikanskt bröllop |Visa alla inlägg
  • Svemerikanskt bröllop

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Så bra julibruden. Men gör något speciellt för dig själv, det kanske kan hjälpa lite på vägen.

Vissa av konflikterna kanske du kan be din man ta. Som t.ex. all kommunikation med hans familj. Du kan ju stötta honom i bakgrunden men han känner dem bäst och kan kanske nå fram på ett annat sätt.

Det är din dag och den kommer att bli bra. När dagen väl kommer så har nog även dina svärföräldrar accepterat läget.

• Svemerikanskt bröllop

Phu 76, jag har faktiskt börja fundera på att göra min make-up själv. En dam från Mary Kay var hos mig och gick igenom brudmake-up och jag tyckte att det blev jättebra. Fast jag är lite osäker ännu, ska prata med min frissa (min plastsyster) som har sagt att hon kan göra sminket också och hon kanske bara kan vara backup.

• Svemerikanskt bröllop

Det jag tänkte säga var att varför inte testa själv? Men då skulle jag nog boka in en rådgivning först. Det är dessutom kul att kunan sedan.

• Svemerikanskt bröllop

Jag har läget under kontroll tror jag. Det enda vi saknar helt är dekorationsidéer och att min m2b tyckte att det tar för lång tid att åka med häst och vagn och att den finaste limousinen i Umeå var för liten så där är vi inte riktigt nöjda, men båda är bokade så vi behöver inte promenera i alla fall... Vi har mycket ogjort men vet hur, när och var i alla fall.

Tänkte börja göra program och menyer snart, åtminstonde layouten.

Jag har kännt mig superstressad förut men nu börjar bitarna falla på plats och det är skönt. Så just nu kan jag försöka bidra lugnande och med positivt tänkande till er andra.

• Svemerikanskt bröllop

JAg skulle också behöva förslag på transporter, finns det annat än limo, veteranbil och häst och vagn?

Lemice: Ultimate cake verkar ha superfina tårtor. Vi kommer att betala 25kr/bit så det blir inte jättebilligt heller. Och ännu vet jag inte vad de har att välja på men funderar på att skicka en av mina kusiner dit för att välja. Jag har bokat tårtställningen och tårta utan innehåll
    Vi hade typ Ica Maxi och ett bageri att välja på om vi inte vill beställa den på det mest kända (numera ökända) bageriet i stan. Som tur var fick jag många varningar här på BT. Min mamma blev ledsen när hon hörde det för när hon var ung gjorde hon tårtorna på det bageriet. Men det verkar ha förändrats med tiden.

• Svemerikanskt bröllop

10,000 var mycket för tårtan, då är vår nästan gratis.

Lemice: Har ni många gäster eller är bara tårtan superdyr, eller kanske både och?

Som tur är tycker jag om nästan alla tårtor, eller det kanske inte är så tur egentligen. Hmmm

• Svemerikanskt bröllop

Nu är minintensiva arbetsdag slut. Kul att snacka tårtor.

Ha det gott!

• Svemerikanskt bröllop

Ingen som är uttråkad på jobb/praktik idag? Idag har jag att göra men inget akut. Efter 8 månaders superstress känner jag att jag blir apatisk när jag inte har kniven på strupen.

• Svemerikanskt bröllop

Ja det räknas. Men om du är hemma kan du ju njuta av våra bästa år, går inte det på TV fortfarande? Eller bylta på dig kläder, ta med en bok och gå till Bo 01 och sitta där och läsa. Tänks å många bra idéer man har när man inte kan göra det.

• Svemerikanskt bröllop

Ja, särskilt måndag till fredag. På helgen har jag det alltid fantastiskt.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3