Inlägg från: Svemerikanskt bröllop |Visa alla inlägg
  • Svemerikanskt bröllop

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Ser att ni ska fika på onsdag, jag skulle tycka det var kul att komma men jag har ganska mycket planerat på kvällarna nästa vecka så jag får avböja.

• Svemerikanskt bröllop

Jag ser mig själv inte som fotoutbildad för nu var det så länge sedan så jag har glömt mycket och inte praktiserat heller. Jag gick Mediagymnasiet och hade foto, exponering och grafisk formgivning som huvudämnen under tre år. Vissa saker är jag jätteosäker på medan andra saker känner jag mig väldigt trygg med. Retuschering är jag inte så bra på heller, gör bara enklare bildarbeten på jobbet. Om jag var er skulle jag inte lita på mig nu. När jag får mindre att tänka på i framtiden ska jag gå en fotokurs igen och börja praktisera lite men det lär dröja.

De flesta ställen i Umeå hade höga priser och alla är inte värda de pengarna, jag har blivit fotad hos dem tidigare. Det är väl dålig konkurrans och vi måste ta alla bilder genom dem och vi vill ha massa massa bilder så vi MÅSTE få rättigheterna till dem. Den ena som jag hittade var en superduktig tjej men hon jobbar i Frankrike så då måste vi betala hennes biljett också samt att hon var ganska dyr men med hennes meritlista förstår jag det.

• Svemerikanskt bröllop

jajj@ jag skulle gärna fota dig om jag trodde att jag kunde. Men du vet, jag är perfektionist och hatar att göra saker jag inte tycker blir bra. Elelr till och med perfekt. Det finns inget värre än att titta på något jag gjort och se att jg hade kunnat göra det bättre men det händer tyvärr rätt ofta

• Svemerikanskt bröllop

Som när jag skriver fel när jag försöker skriva snabbt...

• Svemerikanskt bröllop

Tråkigt att höra mrsJuly. Du har rätt, vi ska verkligen ta vara på varandra och tiden vi har tillsammns med nära och kära.

Mrs July: Ta hand med din väninna och ha tålamod med henne om det behövs. En av mina närmsta vänner dog plötsligt och inget blev sig likt efter det. Bara att vara ute bland folk var jättejobbigt, det kändes som att man inte hörde dit, som att man stod utanför hela världen som bara passerade i raketfart. Tror det tog ett år ungefär innan jag ens började känna mig något sånär ok när jag var ute. Det värsta var de som inte hade någon förståelse och alla nyfikna frågor från de som inte stod mig eller min väninna nära, det kändes inte som att de brydde sig utan att de bara ville ha något att prata vidare om med andra. Så ge din väninna tid och finns där även om hon inte vill prata om just det. Alla är olika men det var så jag upplevde det och de jag tyckte hjälpte mest var de som varken försökte få mig att glömma eller att prata om det utan de som bara lät mig vara som jag kände för och ändå höll sig i min närhet trots att jag knappt ville göra någonting av det som de så snällt försökte föreslå.

• Svemerikanskt bröllop

~emma~stort grattis. Då är din första dag idag. Så roligt för dig. Några tips att ge inför en anställningsintervju?

Ser också att ni pratar om makeup. jag har använt mary Kays founation och den är jag jättenöjd med. Jag har köpt Helena Rubensteins mascara men det var inte generous och jag är väl inte helt nöjd med den jag valde. Den blir fin när du målar på den på morgonen men när jag är hemma igen på kvällen har den liksom fällt en del så "topparna" på fransarna är inte målade. Jag har haft andra som har suttit bättre och kostat mindre men som inte har gett lika fint resultat. Funderar på att även prova Mary kays mascara. Hade den bara under några få timmar innomhus och tyckte den verkade bra men man vet ju inte förrän man har utsatt mascaran för lite väder och vind.

• Svemerikanskt bröllop

Jag kan också komma, håller på att stressa ihjäl mig så jag vill gärna sitta ner i två timmar och helst inte tänka så jättemycket.

• Svemerikanskt bröllop

Klockan sju passar mig också, även 18,30 om någon vill vara där tidigare.
    ~emma~ Jag ska följa dina råd när det är dags.

Bettan: Kan du kanske köpa honom en fin klocka? Klockor kan man alltid ha flera av.

• Svemerikanskt bröllop

bettan Skåne: Kommer du att komma till café Maniac 18,30?

• Svemerikanskt bröllop

Ikväll är nog den stora matchen alla har fotbollsintresserade har väntat på. Om jag inte är helt ute och cyklar är det Arsenal och Barcelona. Jag tänkte inte se den men min m2b försöker fundera ut hur han ska hinna hem från sin egen fotbollsträning innan matchen börjar. Inte läge för att be honom hämta mig från fikan med andra ord.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3