Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
svemerikanskt bröllop: jag kan vara där 18,30, du med? kan nog inte stanna så länge nämligen.
svemerikanskt bröllop: jag kan vara där 18,30, du med? kan nog inte stanna så länge nämligen.
Hej på er!
Alltså jag är så himla glad för trots att det är en vecka kvar nu innan osa för inbjudningarna går ut så har nästan alla hört av sig och otroligt nog kommer nästan alla!!! det är fortfarande lite osäkert med två,tre par men jisses, och jag som nästan hade räknat med att många inte skulle komma, kul iallafall
Igår träffade vi kocken för att tillsammans kunna välja meny, verkligen jättekul då vi fick vara med och påverka så mycket, sambon lyckades också se till så att vi får provsmaka menyn innan, he,he...
Förresten någon som har tips på vart man kan få tag på ett vitt paraply i Malmö?
Smurfen: det kommer säkert att bli jättefint väder, nu kan det ju liksom inte regna mer håller tummarna!
lillabunny: tack för paraplytipsen, och ja, om inte annat skulle jag kanske vara intresserad av att köpa ditt, men jag hoppas naturligtvis att du kommer att slippa använda det
Nu åker vi bort ett tag vilket innebär att jag kommer vara utan dator därför vill jag redan nu ge MASSOR av lyckönskningar till Smurfen och lillabunny på lördag, hoppas att allt kommer gå jättebra
Hej på er!
I helgen när vi var uppe i västergötland (där jag komer ifrån) så överraskade syrra, kompisar mm. mig med möhippa! otroligt kul och oväntat. Fick först stå och göra bort mig (lite) på torget men kunde därefter förlåta alla då de bokat en tre timmars tur på islandshästar, helt otroligt härligt, lever på det fortfarande Sen en super mysig middag ute, så det var helt klart lyckat!
Sen har vi träffats med våra föräldrar och det är väl kanske inte alltid det lättaste, mina svärföräldrar tycker det blir för tok för dyrt med det bandet och bilen vi bokat (fast vi betalar det själva), de tycker det kan bli pinsamt för deras släktingar som har haft ett mycket enklare bröllop och är rädda för vad dom kommer tycka när vi har kostat på oss lite mer.
Vad kommer ni att betala för transport? Vår bil kommer nog att kosta 3500 kr,kanske lite dyrt men det är ju inte det lättaste att hitta andra nu.
Oj, vad långt mitt inlägg blev!
Jo, smurfen: det var säkert en jättetrevlig fest, man är ju alltid själv mycket mer kritisk än andra och det där med städerskan var ju riktigt roligt
lillabunny: vad otroligt vackra ni var, så härliga bilder
hjartat73: måste bara fråga angående din tårta, vi fick nämligen veta att det absolut inte gick att ha en moussetårta med marsipanöverdrag, men var det alltså det som ni ska ha? Vill ju så gärna ha marsipan överst (finast ju )
~emma~: det låter som en alldeles perfekt möhippa, kul ide´att få göra make up själv jag känner igen det där med frågorna på stan, på min hippa fick folk lappar med en massa frågor om mig som de skulle svara på, ser fram emot redovisningen av dom på bröllopet.
Hej på er! ja, det är ju inte lika ofta man har tid att hänga här nu
Jo, har ni nått kul tips på hur man kan para ihop gästerna innan middagen, alltså hur "bordsherren" hittar sin "bordsdam", självklart kommer man ju att ha ett plakat där bordsplaceringen står men det kunde ju vara kul med en lek typ som får dom att hitta varann.
Julibrud -06: får säga att jag tyckte det lät lång tid för dig hos frissan (jag har ju samma tid och datum) jag kommer vara hos frissan kl 10 och ska vara färdig kl 12, och tänkte att fotografen ska komma 13,30 så man har 1,5 timma till fotografering.
Iofs så kommer jag sminka mig själv innan frissan så där sparar jag ju lite tid.
Idag hittade jag ett otroligt fint paraply i en liten söt inredningsaffär , det fanns ganska många kvar om det är nån som skulle vara intresserad.
Sen så har jag köpt en liten brudväska på en second hand butik, den ser nästan ut att vara från 40-talet, kul!
Förresten Julibrud -06, det går väl i princip att gå till vilket bageri som helst och höra om de kan fixa bröllopstårtor, eller? Annars vet jag att de gör otroligt goda tårtor på Hollandia.