• jakobsbrud

häst& vagn

Hej
    Vi vill gärna ha häst och vagn på mitt bröllop.
    skulle ni kunna rekommendera någon?
    tack på förhand

• Svar på tråden häst& vagn
  • Fru Kroon

Hej,

Jag kan egentligen inte rekomendera någon, men jag har tagit in offerter från dessa två www.hastakeriet.se och www.rphyrverk.com

Vi har inte bestämmt oss ännu, tyckte att det kanske blir lite dyrt, men vi får se.

• Emmis 05

Kolla även Rockelstad Stall(ca 1 timme från Shlm). Sveriges bästa kusk. Otroligt nog kan det bli billigare märkte jag när jag ringde runt för en annans räkning.

• junibrud2006

Jag ringde runt en hel del och det finns bra alternativ precis som Emmis 05 skriver. Vi hyr en kille som tävlar i körning och har väldigt fina hästar till ett bättre pris än de förslag vi fick från större företag.

• Fru Kroon

Hej Emmis och junibrud, ni har möjligtvis inga telefonnr till dessa och kanske fler bra tips.
    RP hyrverk var otroligt dyra tyckte jag, har för mig att de skulle ha nästan 5000:-för 1 tim.

• Fru Kroon

Nu var jag inne och tittade på Rockelstad stall och då visade det ju sig att det är Anders Eriksson, honom hade jag att göra med när jag hade egen häst. Han är otroligt bra!

• junibrud2006

Jag ringde runt och kollade. Visst kostade även vår, men nu betalar vi 3000 kronor för två hästar och en nyrenoverad vagn med skinnsuflett. Det kändes som ett helt okej pris eftersom han ska köra två hästar och vagn till och från kyrkan också...

• jakobsbrud

tack tjejer för tippsen.

• Trollsländan

Hej Junibrud
    jag har också ringt runt till säkert ett tiotal och inte hittat ett så bra deal som du lyckats med, kan man få veta vem? dufår gärna maila mig. therese@skorpioner.com

• Flitiglisa

Junibrud2006, här är en till som är nyfiken. Har du lust att berätta vem du har anlitat, vore jättesnällt!

• junibrud2006

Jag ringde runt väldigt mycket innan jag hittade den här killen. Flera låg betydligt högre, någon lite lägre men då var det mycket om, men och kanske plus ingen vettig transport. Vill ni se bild på liknande vagn som vi har hyrt, också med två hästar, kan ni titta på den här länken www.sleipnershyrverk.se/victoria.htm Det är ju inte samma kille (hans vagn var finare, helt nyrustad i svart med gulddetaljer!) men en bild iaf!

Vill inte lämna ut hans namn här, men får jag era mejladresser så hör jag av mig! Trollsländan, mejl är på väg!

Ni har en bild på en av hästarna på min msn sida om ni är nyfikna...!

spaces.msn.com/junibrud2006/ (klicka fram ett par bilder)

• Fru Kroon

Hej junibrud!

Jag skulle gärna vilja ha info och kontakt upggifter om den som du har bokat med. jag vill också åka häst och vagn från kyrkan på vårt bröllop i oktober. Min mailadress är:

chris_wille@hotmail.com

• junibrud2006

Absolut! Mejl kommer!

• Mamma Bull-Bull

Hej ! Har du lust att maila mig oxå?

• Stina77

Hej Junibrud + alla andra.
    Har du lust att maila mig med om du läser detta eller om någon annan som fått "tipset" gör det. Vore väldigt snällt!
    stina@thorbear.com

• junibrud2006

Mamma Bull-Bull och Stina77 - Mejl är skickat!

Svar på tråden häst& vagn