2008 Sommarbröllop, tråd 2
Hej! Här är det en till som skall vara brund i augusti 08.
Hur långt har ni kommit? Vi har börjat tänkt men inte så mycket mer. Hur lång tid tar det att planera?
Hej! Här är det en till som skall vara brund i augusti 08.
Hur långt har ni kommit? Vi har börjat tänkt men inte så mycket mer. Hur lång tid tar det att planera?
Kom på en till fråga, om man skall gifta sig i en stad och så vill man ha sin konfermations präst? Kostar det något? Hm kanske dags att börja fundera på kyrka och vart man vill vara
Snitte: Tack för välkommnadet.
Okey, ja för jag och stress är inte den bästa kompinatonen så att säga. Därför tänkte jag på hur lång tid det tar att planera. Kan man ställa alla konstiga frågor här eller skall man leta sig vidare om man tror den är för konstig?
Sambon min berättade glatt nu i helgen att vi hade bestämmt oss för 080808. Var nämligen på bröllop nu i helgen så därför började vi fundera nu lite på hur vi ville ha det. Tidigare har vi bara sagt datum. vad kostar ett bröllop ungefär för de närmsta?
snitte: Jag får ta och läsa tråden från början någon dag Okey, vilken tur, det kommer nog komma några konstiga frågor från mig. Åh juli bröllop är fina dem, hade jag också velat ha men inte sambon. Han vill ha det lätt att komma ihåg datumet.
Oj, enbart de närmsta hade jag tänkte mig. Tror nästan gubben min är på den idéen. För något jättestort vill inte jag ha allafall. Kanske max 50-60 gäster som äter. Sedan funderade vi på om vi skall bjuda till kyrkan också. Typ bekanta får komma till vigseln och de närmsta får komma på mottagningen.
Tack MsNordqvist.
Då skall jag ta och ställa mina konstiga frågor här Oj, okey.. då vet man ungefär vad som komma skall då med andra ord.
Det kommer att komma frågor. Skall ta och sova lite nu och fundera lite på hur man kanska vill ha ha det.
Tack igen.
Snitte: LYCKA till imorgon. Åh det där med annons får jag allt lägga på minne. Va smart. Tack för idéen.
June20: Vi bor omkring Gälve. Vart kommer alla ni andra ifrån? Ska ta och läsa igen hela tråden ikväll när jag kommer hem.
lillithsmamma: Tack så mycket. Åh är du också 080808? Södermanland?! Hm nu ska vi se om jag vet vart det ligger, Nä. Hände hade jag bra betyg i SO i skolan Kan du inte säga en stor stad runt om, så du inte behöver säga exakt vart du bor.
MsNordqvist: Okey, Uppsala åkte jag förbi idag två gånger. Jaså, var det kärleken som fick dig att flytta upp? Jag blir 23 i sommar, så vi kommer ha båda fyllt 25 den dagen vi säger Ja till varandra. Skall tillägga att sambon fyller samma dag.
Lanzara: Tack tack det värmer att få ett sådant mottagande. Oj, Finland?! Och hittat till detta forum, vad skoj
lillithsmamma: Rolig fråga om hur man träffade sin respektive. Det började i skolan, var sommaren mellan åk 7-8. Umgicks och tyckte om varandra. Ingen vågade göra något. Sedan så slutade vi umgås när skolan började igen. Båda har ett seriöst förhållande bakom oss och så började vi prata på internet igen. Han bodde då i Luleå. Sedan hade vi TIMMAR i telefon. Han flyttade till samma stad som mig, sedan dess är det vi.
Har ni berättat för era föräldrar om att ni skall stå brud 2008? Min mamma sa bara jaha, det var ju inte det man ville höra . Svärmor var gladare och tyckte det var mysigt.
Vi pratade lite idag om hur vi ville ha det. Jag vill ha kyrka, det vill tydligen inte min sambo. Han vill ha det i stugan.. då sa jag så länge jag får ha klänning och håret och sånt gjort sedan struntar jag nästan vart vi är bara jag får säga JA till dig. Så det blir nog festen i stugan. Dock tror jag att jag skall försöka få honom att ha det i kyrkan i byn där stugan är. Men det kanske gå att ha klänning där också vid stugan. Vi har nu sagt att det bara skall vara dem närmsta till oss, även på mottagningen. Sedan helgen efter eller något sånt kan man bara ha en vanlig fest eller öppet hus, med typ kaffe och nå sånt. Vad tror ni om det? Låter det bra eller dåligt?
Vad har ni för färgtema?
MsNordqvist: Det skulle man ju kunna göra. Jo jag vill ha en präst, så mycket är jag säker på. Stugan ligger vid Hudiksvall precis intill en sjö. Det är verkligen stuga. Finns ingen riktig el därute. Nybygd stuga och såna saker. Den är riktigt fin. Så bilder och såna saker är jag inte orolig för men det är det lilla släpet på kläningen jag tänker på. tänk att ha brudvalsen på bryggan i solnedgången. Åh vill nu typ. Hehe dock en MASSA mygg.. *skrattar* Fast det får man leva med. Men vart exakt får vi nog prata om lite mer. Fast stugan är nog klart, för det var något han verkligen ville.
Med tanke på att det inte finns vanligt kranvatten så blir det nog pappers tallrikar och plastglas så man kan kasta allt sedan. Smidigast så, när man är därute.