• AP75

Bröstförstoring (5)

Hej tjejer,
    Nu var det några dagar sen jag var inne här på sidan, oj vad mycket ni skrivit den senaste tiden .
    Jag tänkte lämna en liten lägesrapport från mig. För er som inte vet/kommer ihåg så opererades jag alltså förra onsdagen (12/4) på Akademikliniken. Jag lade in anatomiska geléhallon MF 420ml.

Allt gick bra och jag har inte haft så ont som jag hade befarat. Jag började jobba i tisdags (kontorsjobb) och det har gått bra. Ingen har märkt (tror jag...) min förändring i utseendet, och det är jag glad över (har använt kläder som inte varit alltför avslöjande).

Till AnnaS23 kan jag säga att det är helt omöjligt att jämföra storlekar på olika personer. Jag var t ex helt inställd på att jag behövde runt 200 ml innan jag var på konsultationen. Men med mina förutsättningar (lång, smal, bred bröstkorg, liten a-kupa som skulle bli b-kupa) så hamnade jag på 420 ml (!). Först var jag helt chockad och trodde det skulle bli alldeles för stort. Men nu när allt är klart är jag supernöjd, tippar på att det är en stor b-kupa. Alltså är det bara konsultation med en erfaren kirurg som kan hjälpa dig att avgöra vilken storlek som passar för dig.

• AP75

glasskompott:
    Om jag skulle vilja sola nu skulle jag för säkerhets skull ha både dubbel tejp och även solskydd typ 20 eller något. Vill du skydda extra kan du ju också lägga en handduk över ärren när du solar.

• AP75

famousfairy:
    Grattis till att du äntligen fick genomföra operationen!! För mig var de två första dygnen ganska jobbiga, men sen blev det bättre och bättre. Fast jag måste ju fortfarande ta det lugnt och vissa rörelser gör ont förstås.

Visst opererades du också på AK? Stämmer det verkligen att du ska ha din sport bh dagtid i tre månader efter de tre första veckorna? Jag behöver nämligen bara ha tre veckor dygnet runt och sen tre veckor till på dagtid.
    Efter det ska man ha en vanlig bh utan bygel i ett par månader till innan det är ok att börja använda bygel också.

• AP75

Nancy pancy:
    Det går säkert jättebra för dig att åka till Grekland sista juli. Jag gjorde min operation för lite mer än två veckor sen, och jag skulle inte ha något emot en utlandsresa nu . Men som Rat sa så beror det ju på om allt gått bra eller om man får några komplikationer, men det är ju svårt att veta på förhand.

Det man måste tänka på är ju att skydda ärren från solen, med t ex dubbel tejp plus solskyddsmedel. Annars är väl mitt projekt just nu att försöka hitta en bra bikini där inte tejpen syns .

Svar på tråden Bröstförstoring (5)