• Tine J

Bröstförstoring (5)

Nancy pancy
    Jag har op tid 19/6 och jag förstår precis hur du tänker. Har själv såna tankar fast jag vet att jag vill göra det här. Men man går och funderar på komplikationer osv. Men jag tänker på hur det skulle bli om jag inte gjorde det...jo, då skulle jag grubbla hela livet på hur det varit om jag hade gjort det!! Men jag tror att alla tänker likadant och att det är naturligt. Huvudsaken man följer sitt hjärta vad det är man vill göra och sen får man väga för och nackdelar mot varandra.

Rat
    Jag håller tummarna för dig och att allt kommer att bli bra!!!!!

• Tine J

Nancy pancy
    Det går säkert jättebra att åka utomlands, det är ju ändå två månader, har bara allt gått bra så är det nog ingen fara...har själv planerat en resa fast lite senare till hösten (op den 19/6). Har väl inte riktigt räknat med att kunna visa mig så mycket på badstranden här hemma i sommar eftersom det sägs att brösten är ganska "strutiga" ett bra tag efter op.Är å andra sidan glad att jag ska göra det till sommarlovet så jag har över två mån att bara ta det lugnt!

• Tine J

Sahlena
    Det är så skönt att läsa alla inlägg och se att dom flesta har samma tankar som en själv!
    Har en 10 åring hemma som jag har funderat hit och dit om jag ska berätta för innan eller inte.Att hon kommer att märka det är det inget tvivel om (ska lägga in 320 och har nästan inga bröst alls idag)men jag vill inte oroa henne,så jag tänkte att det är bättre att ta det när jag kommit hem efter op. Är det någon annan kanske som har erfarenhet av just det här med barn och när det är bäst att berätta?

Det där med jobbarkompisar är svårt. Vet inte hur jag själv skulle göra.Pluggar och ska börja jobba först tidigast om ett år...men jag tror att har man en bra relation och kan prata om det mesta så är det kanske lika bra att berätta eftersom man inte kan lyfta och så som vanligt.Vill du inte berätta så kanske du kan skylla på ryggont eller nåt!

• Tine J

Vad bra då ...eller vad man ska säga! Men vad beror det på? Är det för att som många beskriver att man går framåtböjd som en gammal gumma när man har ont?

• Tine J

Rat
    Tänker på dig och lider verkligen med dig som måste gå med all oro...hoppas allt går bra!!

• Tine J

Jag blir lite orolig och förvirrad efter vad alla skriver om kupstorlek...jag hör till dom som inte vill ha några enorma bröst. Jag har valt mm 320 droppformade efter att blivit rekomenderad det av kirurgen. Är 164 cm och väger 54kg men har en ganska bred bröstkorg. Har idag inte ens en full 75 A. Vill helst ha en normal C kupa efter op. Vad tror ni? Kommer jag att hamna där? Var så säker men börjar tvivla om jag tagit för stort iallafall!!

• Tine J

Gomorron allihopa!
    Nu är det snart dags för mig....på mån närmare bestämt! En sak jag undrar lite över. Jag ska operera mig på Viktoriakliniken och har för mig att jag har läst att narkosläkaren ringer upp veckan innan op. men det är ingen som ringt mig.Är det inte alltid dom gör det? är lite orolig så det inte blir nåt strul!!Hur har det varit för er?

• Tine J

Nu är jag hemma igen efter min operation som jag gjorde i måndags på Victoriakliniken(sov på hotell en natt i Stockholm). Allt har gått jättebra!! Det stramar ganska rejält fortfarande och har lite problem att komma i och ur sängen men det har blivit mycket bättre, men jag har ju i bakhuvudet vad alla sagt, att man kan få ondare igen.Hoppas inte det! Jag är såå glad att jag har läst på den här tråden så mycket innan jag opererade mig så jag kan jämföra mig med hur ni andra mår eller har mått. Är supernöjd med storleken, fast de är svullna fortfarande förstås!!SÅÅ skönt att det är gjort...

• Tine J

Tack Alaska!
    Ingen är gladare än jag över att det inte är så varmt ute nu, så jag inte behöver ha dåligt samvete att jag inte varit ut än. Men jag försöker röra på mig inne och gör lite övningar med armarna som jag fick lära mig på klinien. Funderar på att ta en promenad runt kvarteret i kväll när min pojkvän kommit hem.Vill gärna ha någon med mig första gångerna.
    Alaska vart ska du operera dig?
    Kram

• Tine J

Hallå alla!!
    Det blev ingen promenad i går, det ösregnade ute!( hade bara tänkt gå en kort runda på området):) Däremot var jag tvungen att gå till arbetsförmedlingen idag på ett sånt där informationsmöte eftersom jag har sommarlov från mina studier. Det gick bra men det känns efteråt att det är nätt och jämt vad man orkar just nu. Annars håller jag mest till i soffan, mellan mina övningar och promenaderna runt i lägenheten :)

Vill passa på att hälsa till Myslis också att ändå om mina tuttar är "oäkta" så har jag inte kunnat ge en bättre present till mig själv.Äntligen har jag tuttar!!!Jag är så nöjd!!

Har tänkt på en sak. Folk lägger ner pengar på bilar och dyl. och det är det ingen som ens reagerar på. Men tänker man ett steg längre så sjunker ju bilen i värde....men det gör inte vi, Hi,hi!!!

Hoppas det är bra med alla er andra också!!! Kram!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)