*lovisa*
Livstisgaranti på implantatet utlovar leverantören, inte kirurgen. Vad det innebär är att om du skulle få kaspellbildning tex eller några komplikationer som inte rör trasigt inlägg så gäller klinikens regler, om du har försäkring som täcker det eller dyl. Tråkigt är att det kan vara svårt att upptäcka om ett gelehallon implantat har gått sönder för att det inte rinner ut i kroppen, och väldigt få får besvär om det skulle spricka. Jag tror ej på denna livstidsgaranti, utan mer på att inom 10 år så kommer jag att få byta ut mina eller ta bort dom, och det är jag helt införstådd med.
Jag velade ett bra ett tag innan jag bestämde mig för att göra denna operation. Jag tror (gäller i alla fall mig) att man måste vara 100% säker på vad man gör annars kommer man inte må så bra efter operationen, och kanske tycka allt är eländigt. Jag tänkte igenom detta några år, så en dag så var jag bara helt säker på att detta ska jag göra, kosta vad det vill kosta, detta vill jag. Så gjorde jag det. Jag ångrar mig inte alls, men det som bekymrar mig (kan låta konstigt) men det är att jag bidrar till det nya kropps idealet, som jag tycker är på tok helt galet. Jag gillar inte alls att unga tjejer går och opererar in stora bomber till bröst, för att dom tror att dom kommer längre och duger bättre. Jag tycker heller inte att det är snyggt. Får jag en dotter en dag, så sitter jag och grubblar ofta på hur jag ska ställa mig till alla krav som finns på unga tjejer idag, när jag själv har varit med och bidragit till idealet. Nu ser inte jag ut som pamela anderson (tur det ), utan jag har fått ett par normala bröst och ingen kan kalla mina för plast tuttar för det syns inte. Vilket var det jag ville åstadkomma, ett par vanliga bröst bara...
Så ja tänk igenom vad du vill rikigt noga.. så kommer allt bli bra