Inlägg från: ceciliaj |Visa alla inlägg
  • ceciliaj

Bröstförstoring (5)

bröstkaramellen:

jag gjorde min op för drygt fem månader sen. min sambo gillar dem VÄLDIGT mycket, nästan lite för mycket.. =) men han gillade ju mina bröst innan i över tre år. o det är jag väldigt glad för! jag vet att han inte bara vill ha mig för mina silikonbröst.

• ceciliaj

famousfairy:

jag gjorde min op på carlanderska i göteborg, kirurgen var clas lossing. är supernöjd med allt men hoppas att brösten mjuknar liiite mer =) hoppas det går bra för dig när du äntligen ska göra det!

• ceciliaj

Tine J:

Min mamma fick bröstcancer o gjorde en bröstrekonstruktion av ett bröst när jag var 10 år. Samtidigt passade hon på att förstora det andra bröstet också. Detta har jag fått reda på efteråt o jag märkte det absolut inte när jag var 10 år. Det är ju en annorlunda situation, men ändå.. Hoppas allt går bra för dig hur du än gör!

• ceciliaj

nancy pancy:

jag förstår att du är orolig över att det blir för stort. jag la in 380 ml o hade 70A innan op. nu efter ett halvår har jag enligt tabellerna 70E, men på riktigt måste jag oftast ha 70F på behåar. de ser dock inte såå stora ut tror jag. om jag hade valt om hade jag hellre tagit mindre än större. du gör rätt i att gå runt hemma med inlägg o känna vad som känns bra. lycka till!

• ceciliaj

Zemiramis:

de kommer kanske inte vara jättemjuka då men jag tror att det går bra. du kommer ju inte ha ont iaf, möjligtvis kommer det kännas lite konstigt vid vissa rörelser. men jag förstår att du vill känna dig som snyggast på ditt bröllop! lycka till!

• ceciliaj

Hemligt:

jag använde en sportbehå från swegmark med knäppning bak, finns på lindex. den har dock ingen kupstorlek så nu är den ganska liten (har e-kupa nu). men det finns många sportbehåar med knäppning bak, kolla på twilfit eller i nån sportaffär.

• ceciliaj

impossible_girl:

jag gjorde också min op på carlanderska, i november förra året. var det clas eller hans som gjorde din op?

jag hade absolut inte kunnat gå utanför dörren efter två dagar, men du får väl känna hur det känns för dig då. tur att det är grannen iaf.. =)

o det där med sporttop. jag hade köpt flera innan op men använde ingen på nästan två veckor. tyckte att det var obehagligt så jag körde utan. o clas sa att det gick bra. jag köpte en med d-kupa o den var för stor precis efter op men för liten nu. du kan ju testa med inlägg i rätt storlek..

är det nåt mer du undrar är det bara att fråga. gå in på plasticsurgery.mylava.net o bli medlem, där finns det bilder o annat. kram!

• ceciliaj

impossible_girl:

jag tyckte att det var jättebra på alla sätt faktiskt. kändes skönt att clas tyckte att det var väldigt viktigt att man sov över på kliniken. o sköterskorna var jättesnälla.

jag vet inte om alla andra säger att man ska ha sporttop efter op. vissa ska ju ha ett slags band som trycker ner brösten. så det kanske är olika hur kirurgerna lägger implantaten. mina har inte blivit fula av att inte ha sporttop iaf.

hur känns det nu innan op då? nervöst? jag kommer ihåg hur det var, man var helt besatt av bröst =) hoppas du kommer bli lika nöjd som jag är iaf. du är i mycket goda händer! kramar!

• ceciliaj

impossible_girl:

nä jag hade ingenting efter op, bara ett löst linne. jag har nästan aldrig behå nu för tiden, är så svårt att hitta bra i rätt storlek. o så kan man ju gå utan nu så varför inte?!

du kan se mina bilder nu förresten! kram

• ceciliaj

Anneli23:
    Jag gjorde min op för sju månader sen o mina ärr börjar bli fina nu. de har varit röda länge! köp ren aloe vera på hälsokosten, det har jag smörjt med den senaste månaden. jag hoppas också att de ska bli helt hudfärgade men det verkar ta ett tag. kram!

• ceciliaj

Tärnansara:

DD finns inte i svenska storlekar, efter D kommer E och sedan F osv.. men amerikanska o brittiska storlekar har DD, vilket alltså är samma som en svensk E. de olika storlekarna står oftast på prislappen enligt olika länder.

• ceciliaj

pickolina:

jag är inte riktigt övertygad om det du säger i de affärer jag köpt behåar finns inte DD i svenska storlekar o inte enligt flera internetsidor heller. men det kanske har ändrats nyligen? har ju bara haft mina bröst i åtta månader.. storlekarna är ju olika i olika modeller o märken också.. ja ja, vad vet jag egentligen, du verkar ju ha mer erfarenhet

• ceciliaj

detta är vad jag har trott:
    Sverige/EU USA/Storbritannien
    E DD
    F E
    G F
    H FF
    I G
    J GG
    K H
    L HH
    M J
    N JJ

men det stämmer alltså inte?

• ceciliaj

pickolina:
    men säger du att E är samma sak i sverige o usa? för det är det väl ändå inte?

• ceciliaj

snygg behå i din länk förresten

• ceciliaj

oj vad det blev förvirrat här, men nu fattar jag. har själv E eller F så jag behöver iofs inte tänka på det

• ceciliaj

jag kollade lite på halens, och såg att E inte fanns med i måttabellen, utan det gick direkt från DD till F. är inte det konstigt då?

• ceciliaj

AA är mindre än A och DD är större än D. eller vad säger du pickolina?

Svar på tråden Bröstförstoring (5)