• Alaska

Bröstförstoring (5)

Hej tjejer!
    Ny här men har följt med er ett litet tag.
    Den 1 augusti är det min tur att operera mig. Har haft funderingar på det i många år så jag ser fram emot det samtidigt som huvudet snurrar av tankar.

impossible girl
    Var gjorde du din operation? Jag bor också i gbg-området.

• Alaska

impossible girl:
    Tack vad gullig du är. Har oxå hört att Clas Lossing är bra men jag ska göra min op på art clinic och är jättenöjd med bemötandet jag fick där. Visste i stort sett bara hur jag INTE vill att brösten ska se ut efteråt men fick väldigt bra hjälp med att välja storlek och typ av implantat som passar min kropp. Ska lägga in anatomiska gelehallon så nu är det bara att hoppas att det blir ett bra resultat oxå. Men visst blir man totalt bröstfixerad så här innan, eller är det bara jag?
    Kram

• Alaska

Bridzi:
    Jag är som Swing 40, gift och har barn. Har funderat länge på en op och har bestämt datum för att göra det nu. Om sex veckor är det min tur och jag finansierar mina nya bröst med våra sparpengar och min man stöttar mig till 100%. Har inte berättat det för så många andra än, men det kommer jag att göra. Det kommer ju att märkas ändå Sen är det ingen hemlighet att jag gärna vill ha större bröst, det vet alla som känner mig.

impossible girl:
    Jag ska göra operationen den 1 augusti och lägga in 295 anatomiska gelehallon.
    Vad har du?

Kram

• Alaska

myslis:
    Jag är 40+ och har önskat mig bröst i säkert 25 år.. När jag var i tonåren hoppades jag i det längsta att mina bröst inte hade växt färdig - men tyvärr. Det hade de. Det blev inte mer än myggbett. När jag sen väntade barn fick jag grymt snygga bröst och önskade att jag skulle få behålla dem - men tyvärr. De försvann.. Det är jättebra för dig att du är nöjd med din kropp och aldrig skulle göra en bröstförstoring men alla är faktiskt inte nöjda med den äkta vara de har. Eller i mitt fall - inte har.

• Alaska

Grattis Tine J! Skönt att allt gått bra och du är nöjd med storleken.
    Kram

• Alaska

Tine J
    Jag ska operera mig på Art Clinic i Gbg den 1 augusti å jag ser så fram emot det.
    Kram

• Alaska

Skönt att du äntligen fick prata med kliniken och ska dit igen, Rat. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig.

• Alaska

Hej tjejer!
    Hoppas alla haft en bra midsommar, det har jag.
    Jag har en fråga ang implantat över eller under bröstmuskeln. Jag ska lägga in anatomiska gelehallon och min läkare nämnde att det nog blir bäst resultat på mig om han lägger de över bröstmuskeln. Är det nån som har någon erfarenhet av det? Och vad är skillnaden egentligen? Jag får uppfattningen av att det vanligaste annars brukar vara att lägga under bröstmuskeln.. Jag ska i och för sig tillbaka till honom snart och kan fråga honom då men tänkte höra med er också.
    Kram.

• Alaska

famousfairy:
    Grattis till Englands vinst!
    Jag har också små bröst och är tunn upptill men nu kommer jag ihåg att han nämnde att jag hade ganska bra bröstvävnad så det kan ju vara förklaringen tll att han väljer att lägga de över muskeln kanske.
    Lycka till på rean i morgon!

• Alaska

Tine J & pickolina:
    Tack för svaren! Jag har inga hängiga bröst nu, knappt en A-kupa men tydligen mycket bröstvävnad.. Kan lova att jag ska fråga ut min kirurg ordentligt Jag har varit där en gång och ska dit igen på tisdag för en andra konsultation innan operationen som är den 1 augusti. Jag har ju samlat på mig en del frågor till honom.. Men jag är annars väldigt nöjd med bemötandet jag fick av honom och eftersom det inte är helt bestämt om han ska lägga de över eller under så känns det jätteskönt att kunna "prata" med er först - tack!

• Alaska

pickolina:
    Tack för din omtanke Jag har varit i kontakt med andra kliniker, men av olika anledningar valde jag denna. En anledning var att personkemin stämde bättre med denna kirurgen..

Tine J:
    Det är Art Clinic jag har varit hos och som jag nämnde så är jag väldigt nöjd bemötandet jag fick där. Han lyssnade verkligen på vad jag ville och kom med olika förslag. Det var bara lite mycket information att ta in vid första konsultationen och jag kommer bara ihåg att han nämnde att det nog kunde bli bra att lägga över muskeln på mig.. Men självklart får han ge mig en bra förklaring. Jag är inte den som ger mig i första taget.. Och eftersom det är en så stor operation så vill jag verkligen ha koll på för- och nackdelar.
    Kram på er!

• Alaska

Bridzi:
    För ett tag sen så undrade du om hur omgivningen reagerade när man berättade om sin operation. Jag vill bara berätta hur min mamma reagerade för jag blev så glad. Hon är 73 år och har inte alls små bröst som jag har. I går berättade jag att jag ska operera mig i sommar och hennes reaktion var bara: "jag förstår dig, du kommer att bli jättefin". Jag är 40+ och hon har varit med mig många gånger när jag förgäves försöker hitta bh eller bikini som passar. Det ska bli ett nöje att ta med henne för att shoppa nya bh när det är dags..!
    Kram!

• Alaska

Nancy pancy, vad kul att du är så glad för dina nya bröst!
    Famousfairy, visst är det härligt med stöttande "gamla" mammor. Jag känner igen det du säger om klänningar. Jag hade en jättefin urringad klänning som passade när jag ammade för 4 år sen, men skulle jag sätta på mig den nu när brösten och de extra kilona är borta så skulle den säkert vara urringad till naveln.. Sådär snyggt..

• Alaska

Hej alla.
    Rat och Nyfiken, hoppas det gått bra för er i dag.
    Jag har varit på en andra konsultation hos min kirurg i dag och det kändes jättebra. Jag fick svar på alla frågor som dykt upp sen jag var hos honom sist, fick förklarat för- och nackdelar med placering av implantat bakom eller framför bröstmuskeln, och efter det bestämdes att mina ska ligga delvis under. Så nu ser jag ännu mer fram till att det blir min tur om 4 veckor!

• Alaska

Zemiramis,
    Jag vet inte om det hjälper dig, men jag har varit sövd flera gånger. Iofs av en helt annan orsak, men det gick fort och jag kände inget obehag varken när jag sövdes eller när jag vaknade upp. Helt plötsligt hade flera timmar gått och jag var bara glad att operationen var över. Om några veckor är det min tur, jag är 41, har funderat i många år och har också en liten son jag älskar över allt. Oroa dig inte utan tänk vilka nöjda mammor våra pojkar kommer att få sen!
    Rat,
    Jag blir så glad när jag hör att du är så nöjd!
    Kram.

• Alaska

Ska tänka på dig i morgon Zemiramis. Hur känner du dig? Kram.

• Alaska

Håller med Pickolina. Jag har också en hel del operationsärr och de flesta är väldigt fina, men de som syns är de jag inte har tejpat så noga. Vissa har i och för sig varit svårt att tejpa, men ändå..

Svar på tråden Bröstförstoring (5)