Inlägg från: famousfairy |Visa alla inlägg
  • famousfairy

Bröstförstoring (5)

försök också att sprider ut dina tabletter,
    mina var vart 6 tim så jag körde 7-13-19.och sen gick jag upp eller väkte mig själv för kl 01.

• famousfairy

ang bh.
    generellt tror jag(?) att det är 3veckor dygnet runt och sedan 3 veckor på dag tid.
    Musklerna ha fått stryk, de ska också hålla upp nåt tungare! och en sport bh är rekommenderade för att ge dina bröst den hjälp de behöver.
    Själv måste jag kör 3mån med sport bh, kanske pga av att jag har anatomiska, kanske för att jag ha lite naturlig bröst vävnad.
    jag hade en vanlig bh på mig i 5 timmer, 3veckor eftr min op, och fick verk i bröstmusklerna. det var skönt att ta på sportbh när jag kom hem.
    det bästa egentligen är att höra med din klinik.
    Sen, kan det vara svårt att hitta en bh som passa eftersom det ta ett bra tag för "nya" bröst att hitta sin naturliga form..
    eller vad säga ni Swing o Pickölina!?

• famousfairy

hej, god morgon,
    jag måste bara skriva av mig. Det händer under natten, och troligen går det över, men jag gillar inte dom. Jag tycker de är för stora och att jag se tjock ut. I för sig jag har gått upp i vikt sen min op eftersom jag har suttit stil så länge.
    Om jag lyckas gå ned ett par kilo komma kanten att synas?
    Kanske det är vädret

• famousfairy

hej vännen,
    jo det ta emot vid vissa rörelse. Ha börjat "Lyfter" små cola flaskor fyllt med vatten (ca ett halv kilo) och det räcker, skulle vilja göra mer men det gå inte, Till och med situps ta emot i bröst muskeln. !? men kanske jag ska inte korsa armarna. Började gå i tisdags och ha gått minst 40 per dag sedan dess. Mina verkar ibland fortf. ibland kniv liknande smärta. bröstvårtena är ömma nu, inte bara känsliga, de är lite lite mjukare och jag kan ligga på sidan ett tag. men jag ska träffa massa gamla kollegor snart, och en ha redan kommen- terade.
    De passa nog mig, men jag bli nästan avundsjuk när jag se dessa smala slanka kvinnor på kläd reklam på tv, Usch!! jag måset rycka upp mig!!
    Tack rat! vi hörs..

• famousfairy

AnnaS23,
    Allting ändras hela tiden, ta det lungt, det är ju bara 14 dager sedan din op. försök att tänka på just vad du har gjort.. hur mycket din kropp ha gått igenom. Just idag när jag är så deppig över mina tänkte jag.. nej men de sticka inte ut på sidorna så mycket som de gjorde för en vecka sen.. hmm ok .. och jag kan liksom klämma de lite nu..
    Ang tejp.. jag fick en rulla från AK och den ska jag använda.. Micropore 3M hudfärgade. INTE SCANPORE TAPE SENSITIVE den med den oranger tejp hållare som är för kladdig och tätt. tejpan ska bytas ca vart 14 dag, och de ska vara tejpad i 6 månader.
    Det är bättre om ärren är bulliga nu det betyder att de är sydde på "insiden" och ärren bli snyggare. det är i alla fall var min kirug på AK sa till mig, och jag se nu, efter 5v att de börja läkar fint. de är bulliga, men inte så mycket som förut.
    Ta det lungt Anna, det ordna sig!
    Kram

• famousfairy

AnnaS23
    Du behöver inte ta bort tejpen. ÄRREN SKA HÅLLAS TÄCKTE Låt den sitter kvar tills du har köpt den nya.
    Det är bara att scanpor, är ju kladdigare, och "andas" inte lika mycket. Den är faktiskt en väldigt bra plåster!! .. men inte för ärren efter op.
    Det känns bättre för mig när jag ha hjälpt någon, tack!
    Hur går det för Bröstkaramellen undra jag?

• famousfairy

Yee Ha!!! hej bröstkaramellen!!
    Om du hade bara läste hur jag mådde .. mår.. ;-/
    Så mår du helt rätt nu! 4 dager! herregud jag hade bara sett mina en gång (o det va dag 3 när jag duschade). Jag önskar jag hade skrivit dag bok nu
    Det ha gått 5 v för mig. Bara för 10-14 dager sen var jag orolig för att de var så långt isär och stack ut på sidorna, men de gör inte det så mycket nu, och de börjar mjukna.
    Som sagt inte ens 5v är lång tid, och jag har bara haft bh en gång för bara 5 tim. Jag har ingen ny, det går inte att kolla storlek ännu känner jag. Den jag använde var en mycket gammal bh som var alltid för stor, gjort av bara en bygel och väldigt stretchig tyg. det gick att töja ut!
    Jag ignorera de för det mesta nu, bara ha sport bh hela tiden och vänta tills jag är nöjd. Jag kan inte njuta av det för tillfälligt... It's a long story..
    Men jag är jätte glad för dig och ha tänkte på dig mycket, hade du det bra där på AK?

• famousfairy

hej.. jag undrar om det här är normalt, eller om det är bara för att jag har gått upp i vikt för övrigt. Tillex, komma absolut inte i storlek 34 i byxor, men 36 är för stor, men - Jag gillar inte dom, mina bröst, tycker de är för stora. Jag var och provade bh igen idag, bara på HM och fick ta ut "the push" i "push-up", ingenting passa, ville bara gömma mig i stora tröjor.
    Usch var trött jag bli på mig själv, tack gode gud att jag inte valde 280g!!

• famousfairy

hej pickolina.. thank you, I'm trying :-/ det är ju bara 5 veckor, jag hoppas att jag ska må bättre när jag komma i form igen. tror du att det är för tidigt att använda rod maskinen? jag saknar gymet nåt oerhört nu. Fast jag har inte råd.Vet du om man kan köpa en pilates video i butik i st'holm? Bara jag få min gamla kropp tillbaka.. med mina nya tillbehör(!) bli jag glad.. hoppas jag.
    F'låt att jag klaga och grina så, och tack för att ni finns, Kram..

• famousfairy

impossible_girl. hej!
    Måste erkänna att dag 2 (jag op en torsdag och prata om lördag) var värst. Hade mycket smärta. Och andra siden jag bo ensam om lyckas ta mig från ropsetm till karlaplan och apoteket på dag 1 så det är olika för alla.
    Tips.. drick inte på smärtstillande.
    ang sport bh, jag fick en från AK. men hade köpt en innan för ristestet och det funkad efter också. Fråga kliniken, du ska ha mycket stöd, vissa är tejpad. men din klinik bör vet vilken storlek du ska ha/köpa. Välkommen!! Vi ha det bra här!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)