Inlägg från: Annamaj |Visa alla inlägg
  • Annamaj

Bröstförstoring (5)

Jag skulle heller aldrig berätta på mitt jobb. Det var det som oroade mig mest innan op. Att någon skulle se. Idag var jag på jobbet för första gången sedan op, men löst sittande blus. Jag tyckte inte att någon tittade "konstigt". Jag har iof gått med inlägg i behån innan op.

• Annamaj

Hej Alla

Jejan undrade tidigare varför man inte får lyfta, det undrar jag med. Gällande träning har jag fått info om att man kan träna efter 6 veckor, om man inte tränar bröstmusklerna. Kan man träna annan styrketräning, typ bodypump om man hoppar över bröstmuskeln. Jag tänker eftersom man använder "lite" av bröstmuskeln även när man tränar andra muskler på överkroppen. Någon som vet man som kan hända om man lyfter för tidigt.

• Annamaj

Nancy pancy

Jag har varit missnöjd med mina bröst sedan jag fick barn för 10 år sedan, men tills nu har jag valt bort op eftersom jag var orolig för vad folk skulle tycka. Nu är jag så glad för att det är gjort. De är så fina . Mina är med kläder inte särskilt stora och går att dölja. Utan kläder är de ganska stora, men ser naturliga ut, (de känns iof i särskilt naturliga, men de hoppas jag att de ska göra framöver.) Jag tror inte att de är uppenbart att jag gjort en bröstop. Dessutom ska folk faktiskt inte bry sig.

• Annamaj

Rat

Vad tråkigt att höra om dina problem. Hoppas det löser sig. Jag op den 7/4. Jag får ont om jag gör häftiga rörelser. Annars har jag inte precis ont, men jag har fruktansvärt ont i bröstvårtorna (känns som de brinner). Jag har fortfarande väldigt hårda bröst och det ena är fortfarande rätt svullet.

famousfairy

Min mage var svullen ca 10 dagar innan den började lägga sig.

• Annamaj

Rat

Jag känner också implantaten som två hårda klumpar och jag undrar detsamma. Går det över, i så fall när? Jag förstår inte riktigt vad det är som mjuknar framöver, implantaten? Jag har VÄLDIGT lite egen bröstvävnad, så där finns inget som kan mjukna!

Gällande umgänge kan jag säga att mina bröstvårtor är så ömma att de vill inte ha umgänge. Är det någon som vet när det ger med sig?

• Annamaj

south beach

Det är svårt att jämföra smärtan med någonting, men jag kan ju säga att första 3-4 dagarna gör det VÄLDIGT ont. Jag satt och sov, kunde knappt röra mig och hade svårt att ta djupa andetag. Men det var uthärdligt med värktabletter och det värsta var borta efter en vecka. Nu har det gått en månad sedan min o p och nu är det bröstvårtorna som är största problemet. Jag valde inte mellanrummet utan det gjorde kirurgen, jag är väldigt nöjd. Vi pratade inte ens om det innan.

• Annamaj

När jag vaknade ur narkosen mådde jag rätt bra. Jag åt smörgåsar och tittade på TV (hade mycket bra smärtlindring).

Man kan kika på sina nya behag på en gång, men kom ihåg att de förändras MYCKET, de är svullna och spända i början.

Jag är 165 och väger 57 kg och jag har 315 resp 280 cc. Jag är nöjd, de passar perfekt till min kropp. Hur stora de blir beror mycket på hur mycket egen vävnad man har. Jag hade knappt A-kupa.

• Annamaj

Nancy pancy

Jag hade 2.5 dl okokt ris (edtersom det försvinner ca 50cc under muskeln. Mina implantat är 280 resp 315cc. Jag tycker det såg större ut med ris, eftersom det lägger sig "utanpå". Jag hade A-kupa från början, nu har jag C.

• Annamaj

Jag op mig den 7/4 och har fortfarande VÄLDIGT ont i bröstvårtorna. Någon som vet när det försvinner?

• Annamaj

Rat

Det har blivit bättre på många sätt, men inte bröstvårtorna. Dom gör ont och är styva hela tiden.

Nancy Pancy

Jag tror lämplig storlek beror på hur man ser ut (längd, vikt, bröstben osv.) Sen hur mycket bröstvävnad man har innan. Jag tyckte båda mina var platta, ändå har jag 35cc mindre på ena sidan, och nu de lika stora (fast jag knappt såg att de var olika stora) Det där blev rörigt

• Annamaj

Nancy Pancy

Jag vet ju inte vad du har för kroppsbyggnad. Men jag hade obefintliga bröst innan jag op (A-kupa). Jag lade in 280 resp 315 och fick C-kupa, så jag tycker det låter mycket med 300 om du ska få B-kupa.

Ni som haft brösten längre, hur länge fortsätter brösten att mjukna?

• Annamaj

Nancy Pancy

Jag var jätteorolig för att få för stora bröst men jag är jättenöjd. C-kupa känns inte alls stort, jag är 164/57 kg. Jag har storlek 36 i kläder och brösten får plats :o) (med nöd och näppe). Jag tror inte 300 blir för stort om du inte har mycket egen bröstvävnad, för det gör stor skillnad, tror jag.

En yster syster

Kan du (försöka) beskriva HUR mjuka/hårda dina bröst är. Jag tycker mina är stenhårda och är orolig för att de ska fortsätta vara det.

• Annamaj

Rat

Jag o p mig 4/7 (ungefär samtidigt som dig tror jag) och jag "känner" att jag har implantat och precis som för dig har dig börjat klia, så det är förhoppningsvis som det ska. Idag har jag tränat för första gången, det gick över förväntan, dock "brände" och stack det litet i brösten mot slutet.

• Annamaj

Flisann

Jag lade in 280 resp 315cc, anatomiska "gelé-hallon".

Svar på tråden Bröstförstoring (5)