• Tine J

Bröstförstoring (5)

Ni har så rätt!! Kunde bara inte låta bli att lägga in en kommentar till Myslis...men det är inte värt att lägga nån energi på deras dumma kommentarer! Ska ignorera alla!

Skönt för dig Rat att du äntligen fått en tid, jag hoppas verkligen att det går bra för dig!!

Famousfairy jag tror att ju mer spända brösten blir ju mer syns ådrorna så det är nog helt normalt. Har inte sett om mina syns än men kommer ihåg när jag fick barn och brösten var uppsvällda med mjölk då syndes ådrorna.
    Kram

• Tine J

Alaska
    Jag har också anatomiska gelehallon men under bröstmuskeln. Det minskar risken för hård kapselbildning om man har dom under bröstmuskeln. Vad jag vet så är det den största anledningen.Jag hade inte ens en A- kupa innan operation.

Angående sportbehåar så ska jag inte använda det enligt min kirurg men jag har hittat en som slutar lite längre ner mot magen och inte skaver mot ärren som jag har ibland när jag går ut, för jag gillar inte när bröstvårtorna syns genom kläderna för mycket. Jag köpte en med knäppning bak och det går faktiskt hur bra som helst att knäppa den fram och snurra runt den och trä i armarna.Men då är jag, trots att mina tuttar bara är en vecka, helt utan värk och jag är så gott som helt återställd.

• Tine J

Alaska
    Du gör rätt i att fråga ut honom ordentligt! Om det finns någon alldeles speciell anledning för att det ska bli bra på just dig. Nån bra förklaring måste han ju ha! Är lite nyfiken vilken klinik du varit hos?

• Tine J

Gomorron!
    Vill bara höra om det är nån mer som har haft blod på tejpen under bröstet? Jag ska ta stygnen nästa torsdag och ska ju absolut inte lyfta på den tejpen jag har nu. Men jag fick se i morse att det var lite torkat blod, ca två cm, i kanten av ena plåstret. Tycker mig se att det är lite mörkare vid just det ärret under plåstret och skulle gissa på att det är blod därifrån som sipprat ut lite vid kanten av plåstret. Vad jag vet så var det inte så direkt när jag kom hem utan det måste blivit efter nån dag men att jag inte sett det förrän nu. Annars mår jag bra och har inte ont alls i själva brösten, det stramar bara runt ärren. Men det ser jag som att det ska vara så eftersom de bara är lite drygt en vecka gamla. Är bara lite orolig över att det blödit lite. Har pratat med en sköterska på Victoriakliniken och hon trodde inte att det var nån fara men jag vill ändå höra med er om det är någon mer som känner igen sig?

• Tine J

Rat
    Skönt att höra! Snacka om att men känner efter och ser alla små detaljer och tror direkt att det ska gå åt skogen....men det hör visst till det också om jag förstått er rätt här på tråden.Dom är ju så fina mina nya "vänner" och vill för allt i världen behålla dom!
    Tycker att du gör så rätt Rat,unna dig lite nytt, det är du värd!!

• Tine J

Zemiramis
    Tror att jag förstår rätt så bra hur du känner nu, det är ju bara en och en halv vecka sen jag gjorde min operation! Men själv blev jag lugnare bara jag kom dit. Alla var så gulliga på kliniken så man glömde nästan bort att vara nervös. Hoppas du kommer att känna likadant. Annars så ska man väl inte ha med sig så mycket. Jag hade bara en nessesär med tandborste och tandkräm och så hade jag en mp3 med massor av bra musik, det kan vara bra att ha om det blir lite väntan inför operationen. Sen ska man ju ha kläder och skor som är lätta att ta på när man ska åka hem.Det är ju fördelen med att operera sig på sommaren, att man inte behöver klä på sig så mycket.
    LYCKA TILL!!

• Tine J

Zemiramis
    Jag tror inte att det är något problem att han dyrbara saker med sig. På Victoriakliniken där jag var så var det låst och absolut ingen obehörig fick komma in. Vet inte om det är olika på kliniker.Annars är ju Game boy ett perfekt tidfördriv!Gardera dig med att någon tar hand om dig första dagarna och jag lovar att du måste ha hjälp i flera dagar att över huvud taget komma ur sängen.Det är jobbigt i början när man kommer hem och snåla inte på värktabletterna. Men det är absolut värt allt det jobbiga tusen gånger om för det ger sig....ha bara tålamod! Vill inte skrämma upp dig, bara att du är lite förberedd och värken första dagarna är inte värre än att man står ut med den...så upplevde jag det.

• Tine J

Hemma igen en snabbis och kollar förstås direkt vad ni skrivit medan jag varit borta, bor så mycket som möjligt i sommarstugan, utan dator, skönt men jag saknar "tråden"! Trodde väl aldrig att jag skulle kunna visa mig på en badstrand innan jag ens tagit stygnen! Men med tejp och en ganska löst åtsittande bikini över ärren så har det gått över all förväntan.Det går att dölja tejpen rätt bra med bikinin...känns så himla skönt att kunna se sig omkring på badstranden och konstatera att jag inte har minst bröst längre:)

Zemiramis
    Jag har mina implantat bakom bröstmuskeln. Lite roligt, jag är också snittad två gånger. Men jag tycker nog att snitten var värre än bröstoperationen. Det kan ju i och för sig bero på att jag var mer förberedd inför smärtan nu och var lugn och visste att det går över fort. Första gången fick jag nog lite panik över hur ont det gjorde.

• Tine J

Zemiramis
    Jag tror att man kan bada ute bara stygnen är tagna och allt har läkt ordentligt, dvs att det inte finns någon infektion runt ärren. Ska ta stygnen på torsdag och tänkte höra efter lite närmare då...kan berätta senare vad de sagt till mig om det. Men det finns säkert någon här på tråden som vet.

• Tine J

GRATTIS Nyfniken och håll ut, värken avtar snabbare än vad man tror!! Mitt tips är att kan du sova så gör det. Själv sov jag bort de tre första dagarna som var mest jobbiga.

Rat vad skönt att höra att det inte behöver vara så illa som du befarade!!

Har varit och tagit stygnen idag,allt såg jättebra ut. Det var ju första gången jag såg ärren och jag var lite fundersam hur de skulle se ut men de var hur fina som helst.

Zemiramis jag frågade det där om att bada utomhus och han sa at det kunde jag göra redan idag om jag ville, men som sagt då har mina ärr läkt jättebra och de var väldigt fina sa han, man ska nog vara försiktig om det är infekterat eller irriterat.Jag har också kört en slags gungande variant för att komma ur sängen men jag har nog gjort lite annorlunda. Jag låg med ett par kuddar under huvet och så hade jag benen rakt upp i luften med händerna i knävecken och därefter så gungade jag benen fram och tillbaka tills jag fick fart och kom upp sittande. Därefter så vred jag försiktigt benen över kanten på sängen.Lite svårt att förklara men hoppas du förstår:)

• Tine J

Zemiramis
    Jag kände likadant och tänkte också tankar om att jag skulle dö.Vet inte vad jag kan säga riktigt för att lugna dig men jag lovar att det går så fort så du märker det inte ens. Vet inte om det är olika men jag hann inte mer än lägga mig ner så sov jag, jag trodde nog att man skulle känna hur man slumrade in om du förstår vad jag menar men det gick på en sekund!och som sagt riskerna är minimala!Du kan säkert få nåt lugnande när du kommer till kliniken om du är nervös.

Ler:) åt min reaktion när Charles väckte mig första gången efter operationen. -Har du tittat än? sa han å lyfte på täcket. WOOW säger jag när jag ser mina nya behag och somnar sen om lika snabbt!

Underbart Rat!! Visst känns det skönt!!
    Kram allihop och ha en underbar dag!!

• Tine J

Zemiramis
    GRATTIS!!! vad kul att höra att du är så nöjd och att allt har gått bra, hoppas det känns bra idag med! När det gäller storleken så fick jag en känsla av de krymte lite när svullnaden lade sig men som jag har förstått så kan det upplevas som om att de växer till sig lite när de "hänger" till sig och hittar sin "rätta" plats. Vi få hålla till tåls ett halvår iallafall innan vi kan säga den slutgiltiga storleken :)nu ligger jag på 75c, hade knappt 75a innan och lade in 320cc. Hur mycket lade du in och vad hade du innan? Bra att du försöker att röra lite på dig lugnt och försiktigt! det är bra för läkningen tror jag. Ett litet tips om du har ont på natten, blöt upp en mindre handduk med iskallt vatten och vik den tre gånger på längden och lägg på övre halvan av brösten.Vänd på den ibland så du får den svala sidan mot kroppen. Det tyckte jag var skönt de första nätterna. Ta väl hand om dig!!

Ang träning så fick jag höra av min klinik att jag kunde träna allt utom bröstmuskeln efter tre veckor och bröstmuskeln efter sex veckor. Men man känner vad man klarar, känns det obehagligt så är det nog lika bra att vänta lite till.Skulle nog inte köra igång med hantlar efter sex veckor på bröstmuskeln...men,men det är ju jag, och jag är nog lite väl försiktig! Samtidigt så orkar man inget heller, efter operation och allt stillasittande så är konditionen på noll efter ett par veckor. Jag var lika trött efter ett par varv i lägenheten som om jag hade sprungit en mil kändes det som...otroligt vad fort det går att komma ur form, men förhoppningsvis går det lika fort att komma tillbaka!!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)