Inlägg från: AnnaS23 |Visa alla inlägg
  • AnnaS23

Bröstförstoring (5)

Ena bröstet större än det andra? Något som har med att de är olika svullna att göra el kommer det se ut så? 4 dagar efter operation nu... VORE TACKSAM FÖR SVAR!

• AnnaS23

famousfairy
    Tusen tack... jag tycker vänsterbröstet växer ju mer jag tittar på det Gör inte ont eller så men såhär tror jag inte det såg ut igår tex. Man ska nog inte tänka alls... jobbigt. Stor skillnad... bara låta det vara eller ringa kliniken el läkaren? Kramar

• AnnaS23

Heej, när slutade ni äta tabletter mot smärta? Inne på dag 5 nu och knaprar fortfarande flitigt. Vill inte sluta för tidigt och få uppleva hur det känns att ha blivit överkörd av en buss :-/
    Kram

• AnnaS23

Yaia:

Tack, jag mår faktiskt relativt bra (peppar, peppar...). Har inte alls särskilt ont och hade inte det tidigare heller. Så jag är förvånad hur smidigt det har gått hittills. Men det är ju en låång väg att gå så jag räknar inte med att det ska bli lätt. Innan operationen 11 maj hade jag skräcksenarier i huvudet om hur det skulle kännas så jag är nöjd så länge som jag mår lite "sunk". Mest ont i magen faktiskt - känns svullen och konstig. Alltid varit smal men nu ser jag gravid ut! Brösten sticks det lite i och känns ungefär som när foten somnar. Givetvis gör det skitont när man gör en drastisk rörelse - så jag försöker undvika dem.

Något som jag uppmärksammade igår dock är att det vänstra bröstet är större än det högra. Vilket gör mig nojjig. Ringde dock till kliniken i morse och de sa att det kan bli så men att det troligtvis beror på svullnanden. *hoppas* *hoppas*

Hur känns det för dig?? Du ligger ju några dagar före mig... Läser slaviskt alla inlägg så det är så mycket info så jag har faktiskt ingen koll på vad du har lagt in? Storlek från början? Känner du dig nöjd so far?

Jag var inte äns en A kupa tidigare och lade in 215cc anatomiska geléhallon bakom bröstmuskeln. Ingen uppfattning alls hur resultatet blivit egentligen - lite skrämmande. Blivit väldigt tejpad! Men troligtvis en lite B kanske el fyllig A.

Hoppas du mår bra somsagt. Rör du på dig mycket? Känns som jag redan gått upp i vikt. Det enda jag presterar just nu är att gå runt lite - varit ute några korta etapper också. Kram kram

• AnnaS23

Yaia:
    Låter som om du har haft det relativt smärtfritt du med. Härligt att du kunde göra det mesta efter 6 dagar. Jag försöker också göra det mesta men det går långsamt och gör det inte fullt ut.

Går väldigt böjd dock - försöker sträcka på mig men hamnar i det läget med en gång igen. Känns nästan lite obehagligt att gå rak, tejpen tycker jag drar också.

Kul att du blev nöjd när de tog bort bandaget!! Måste kännas skönt!

Klart vi måste hålla lite koll på varandra och se hur det artar sig. Roligt att vi ligger relativt lika i tiden...

Famousfairy:
    Jo, det verkar som de flesta fått svullen mage. Det går väl över, kroppen borde fortfarande vara i chock ;). Däremot har jag väldigt ont i magen och funderar på om det kanske är tabletterna jag inte riktigt tål? Äter Voltaren och Panodil.

Kram kram

• AnnaS23

Hej alla...
    Lite fråga angående känseln. Opererades 11 maj, tror jag hade känsel i överallt på brösten tidigare (ej säker) men nu i 2 dagar känner jag inget alls från bröstvårtan, lite åt sidorna och neråt. Känns inte särskilt roligt faktiskt - något som är permanent? Ska ta av tejpen i morgon. Är rädd för att jag ska ha fått massa veck (hört att det är lättare då man hade lite egen fettvävnad från början)el att det inte har blivit bra av någon anledning. NERVÖS
    Kram

• AnnaS23

Famousfairy:
    Tack för dina kloka ord - jag var inte såhär nojjig innan operationen. Det verkar som det har kommit såhär en vecka efteråt - jag överanalyserar precis allting. Ok, tycker det är lite skummt bara att jag hade känsel de första dagarna och att den försvunnit. Borde ju inte haft den alls ifall nervtrådarna är avkappade och ska leta sig tillbaka. Är väl sådant man inte äns ska försöka förstå sig på Blev lite lugnare iaf.

Ska somsagt ta av tejpen i morgon - härligt att bli av med den delvis. Känns som det borde göra jätte ont att dra av tejpen från huden där snitten är lagda - el? :-/

Allt är bra med dig annars??

• AnnaS23

Hej,

nog jag som var otydlig. I morgon ska jag tillbaka till kliniken och ta bort tejpen och ev stygnen. Är nästan tejpad upp till halsen och ner mot armhålorna - ingé vidare så det ska bli skönt att ta bort den. Känner mig bara lite skeptisk till att hon ska slita av den - måste ju sitta som berget om det är stelnat blod kvar? Har snittet under brösten och givetvis ska jag fortsätta tejpa dem i 6 månader. I morgon är dock första titten för mig på "riktigt". Tack för alla grymme råd! :)

famousfairy:
    Mellanrummet kanske blir bättre när brösten får hänga till sig lite, sedan är jag helt övertygad om att de går att puscha till. ;)

pickolina:
    Var somsagt nog lite otydlig angående tejpen - inte i armhålan. ;)

• AnnaS23

Hej,

någon som vet en bra sport-bh som har knäppning eller dragkedja framtill? Har hittat en men det var så himla hög...

en annan fråga, mina bröst sitter relativt långt isär... något som kommer ändras/hänga till sig med tiden? Opererades 11 maj.

Kramar

• AnnaS23

Opererades för snart 2 veckor sedan... Jag har hitills inte haft några större problem eller särskilt ont. Tog bort all jobbig tejp i fredags och det är egentligen då som jag för första gången kunde "inspektera" mina nya bröst. De är lagom stora och formen är fin, men jag tycker de sitter för långt isär!! (visst möjligheten kanske finns om några månader när man får använda en vanlig BH att man kan puscha in dem lite, men just nu är de som sten och sitter där de sitter liksom). Börjar undra hur jag någonsin ska kunna bära en normal BH... Kommer detta ändras med tiden? Känner hur paniken börjar stiga

Kram

• AnnaS23

famousfairy
    Jag känner spontant att jag kommer bli extremt besviken om brösten inte "flyttas" lite närmare varandra el åtminstonde mjuknar såpass mycket så att en BH kan pusha och skapa en klyfta. Hela vitsen med en operation för mig var ju att gå från en obefintlig byst till en fyllig A - liten/normal B så att jag äntligen skulle kunna köpa underkläder för första gången i mitt liv och inte må dåligt och ha ångest över icke existerande bröst! Men nu börjar jag undra hur en BH ska kunna sitta snyggt när brösten sitter åt sidorna mer än rakt fram.
    Vill poängtera att jag inte tycker det är fint när brösten sitter ihop framtill och är alltså inte det jag är ute efter... men nu är mellanrummet väldigt brett. Blir det så när man inte lägger in så mycket?
    Storlek 215cc anatomiska bakom bröstmuskeln om det har ngn betydelse för er kunniga som kanske har en input.
    Kram

• AnnaS23

sommar4
    Det undrar jag faktiskt också, alltså hur man ska kunna veta när ett geléhallonimplantat behövs bytas ut.

Nu har det gått 2 veckor sedan min operation ungefär. Tycker allt ändras hela tiden, idag sitter det ena bröstet längre ner och är mindre än det andra? Man blir ju nojjigare och nojjigare hela tiden...

Vad har ni för tejp? Min kära mor köpte en tejp till mig efter operationen. Jag tycker den är mycket stelare och veckar sig så det skaver. Det gjorde inte den som kliniken satte på - kändes mycket mjukare.

Någon vars kirurg opererade så att ärren blev bulliga och de inom några veckor ska "vecklas ut". Tydligen ska detta minimerar påfrestningarna på ärren och de ska bli tunnare. Undrar bara hur lång tid det tar - alltså så man vet hur länge man ska vänta innan man bör oroa sig...

//Kramar oroliga och fundersamma lilla jag

• AnnaS23

famousfairy

Scanpore tape sensitive med en orange tejphållare är ju typiskt nog den som jag satte på igår!.!.!? Den kliar, sticks, känns hård och obekväm. Ehm, fasen - då får jag ta bort den även om det inte gått två veckor. Ska till jobbet nu och hinner inte köpa någon idag...hmm. Hoppas den inte gör mer skada än nytta...?

Tusen tack för dina inlägg, känner mig alltid mycket lugnare när du skrivit några rader. Förstår inte hur jag kunde vara cool-lugn innan operationen men nu efter flippar jag för ingenting och oroar mig för allt.

Famousfairy jag hoppas verkligen att du kommer in i en positiv fas igen, då är jag mer än övertygad om att du kommer tycka dina bröst är superfina. Som du säger mycket kommer hända - man får väl försöka tro på det. Du lade in 245cc om jag inte minns fel?

Det där med vikten håller jag med dig om - har gått massor känns det som på grund av att jag slutat med träningen (4ggr i veckan). Känns jobbigt för stunden men detta är ju något som sitter "löst" och det kommer vi kunna träna bort igen så fort man får anstränga sig normalt.

Massa kramar

• AnnaS23

Nu har jag varit och köpt rätt tejp förhoppningsvis, Micropore 3M, fast vit - fanns ingen hudfärgad. Så det var ju bara att ta bort den andra hemska tejpen (Scanpor) men det var lättare sagt än gjort. Känns som en passa lim fastnade och det gick inte att få bort med ljummet vatten, blir svimmfärdig när jag håller på att mixtrar. Så jag hade inte så mkt att välja på än att sätta på den nya "riktiga" tejpen... Vad tror ni om det, alltså ifall det sitter lim kvar från föregående tejp?

Skönt med en massa gulliga och förståndiga tjejer som ni är allihopa!

Kram

• AnnaS23

famousfairy:

Vet att du pratade om för någon vecka sedan att du tyckte dina bröst satt för långt isär men att det blivit bättre. De hade börjat mjukna och hänga till sig. För mig har det gått 5 veckor på torsdag och har inte flyttats närmre varandra. Har blivit mjukare till och från dock. Undrar så om det kommer ändras... hmm?

Du lade väl in 245cc om jag inte minns fel men kände att det var för stort? Jag lade in 215cc och kunde absolut inte tänka mig större - nu efter att svullnaden lagt sig känner jag att 245cc helt klart inte hade varit så stort. Inte lätt här i livet...

Vill bara att de ska sitta lite närmre... vad tror ni?

Kramar

• AnnaS23

Nancy pancy

Jag tror faktiskt som alla andra har sagt och det är att man känner sig förtvivlad i början. Man har ont, man är trött, man fungerar inte som tidigare, man kan inte röra sig, man är "svullen" i kroppen - ja tror nog faktiskt egentligen att ingenting är som det brukar den första veckan eller två. Pga att det är ett så stort ingrepp så tar det dessvärre ett tag för kroppen att komma i balans - är relatvit övertygad att du kommer känna dig bättre om några dagar. Om inte - så är det som Jellomoon säger, då är det bara att ta ut dem igen.
    Hoppas du känner dig bättre snart...
    Kramar

• AnnaS23

Hej tjejer!
    Opererades för snart 6 veckor sedan, det går skrämmande fort. Ska faktiskt på ett återbesök i morgon pga att jag bara vill kolla så allt verkar ok och ställa lite frågor såhär efter.
    Jag är super nöjd med formen på mina nya bröst - men jag måste nog säga att jag trode de skulle bli större. Lade in 215cc anatomiska bakom och ville verkligen inte ha en stor byst (mindre variant men ändå kvinnliga) - gå från en A till B. Men jag fyller nästan inte ut en B och tycker de är små fortfarande. Kirurgen sa att jag skulle tycka 215cc var stort men mindre blir för smått. Så jag trodde att de skulle bli större av naturliga själ. Kan inte klandra honom heller då jag var väldigt noga med att inte få för stora. Men med det menade jag ju en onaturligt stor byst till min kropp, har fortfarande små "15-årings bröst". Sedan tycker jag att de sitter lite långt ifrån varandra... verkar vara lite problematiskt när jag provar BH - vilka inte riktigt passar.
    När det gäller utseendemässiga saker el rättare sagt när det inte riktigt blivit så som man trodde då gör inte kirurgen något åt det va?
    Känner mig skitfånig som ska ta upp detta i morgon - jag har ju inga komplikationer. Peppar peppar...
    Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (5)