Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

Nancy

Det är väldigt vanligt att känna att man ångrar sig och att man ifrågasätter vad man gjort.. Jag tror att det är en blandning av den fysiska och psykiska utmattning som kommer efter ett sådant stort ingrepp + all den förväntan man gått och burit på så länge... Det blir nog lite antiklimax liksom. Det är mina teorier i alla fall... Försök att tänka att det är naturliga och normala/vanliga känslor. Hoppas du kommer bli nöjd med dina nya boobisar... :)

• pickolina

Rat

Lider med dig gumman! *KRAM*

• pickolina

Jellomoon

Hmmm, jag har blivit tillsagd att citodon INTE får tas tillsammans med ipren.

• pickolina

Vad olika det kan vara.. Jag mår såååå bra när jag tar citodon. Jag blir jätte gosig och kärvänlig, mår som en prinsessa.... *s*

• pickolina

Hmmm, Nancy Pancy, jag skulle nog inte hålla på å klämma och känna och trycka brösten upp och in osv om jag vore dig. De måste LÄKA!... Å det gör de snabbast och bäst om de får vara ifred....

Försök sedan att släppa allt som har med brösten att göra. Bestäm dig för att strunta i dem (så gott det går) i en vecka (till att börja med) och se hur du känner då...

Du måste förstå att du inte är dig själv nu.... Låt det vara så ska du se att du kommer må bättre å bättre med tiden.

Om inte så kan du ta ut dem... Men det är nog inget du ska göra NU i alla fall, så släpp tankarna och ta det i framtiden istället.

• pickolina

Jellomoon

Ok... Anledningen att jag reagerade var nämligen att jag fick en rejäl utskällning efter jag blandat citodon och ipren.

Den starkaste smärtlindringen (utan recept) är två alvedon (panodil osv) + en ipren..

Den starkaste smärtlindringen (med recept) är två citodon + en voltaren..

Vad jag fått lära mig är dessa två kombinationer likvärdiga men skiljer sig i styrka... Därför tog jag för givet att man kunde blanda citodon med ipren men jag fick mig som sagt en rejäl avhyvling.... :( Hmmm.....

• pickolina

Man kan även ta en citodon + en panodil/avledon/curadon (osv)... Istället för två citodon eller två panodil... Dvs, få ett mellanting....

• pickolina

Nancy pancy

Det kommer du få både om du behåller dina implantat eller om du tar ut dem.... Att du inte har det nu är pga att du är nyopererad.

• pickolina

Nancy pancy

Angående att massera, om Gabriella inte sa något om det så ska du INTE massera... Jag skulle inte heller massera efter min operation. En annan kirurg dock men i de fall man ska massera så brukar kirurgen vara noga med att tala om det + att det ofta brukar stå i de papper man fått inför operationen.

• pickolina

Chokladtårtan

Jag har oxå sovit på soffan, efter nästan alla mina operationer... Jag har även alltid gjort det (under min uppväxt) när jag varit sjuk. Vet inte varför men det fungerar verkligen för mig.. Men visst, man sover ju inte superbra efter en operation men det kan man ju inte räkna med heller. Det tar tid...

Svar på tråden Bröstförstoring (5)