• Novaline

Att komma i klänningen... Hjääälp!

Hej alla blivande brudar!

FINNS det någon/några blivande brud(ar) här som ska gifta sig den 11 augusti 2006, precis som jag, eller någon gång runt omkring detta datum??!!?? Är ni liksom jag oroade för att ni inte ska komma i klänningen, att den inte ska sitta bekvämt och snyggt på bröllpsdagen?

Jag vet inte hur jag ska lyckas med mitt mål att gå ner 8-10 kg tills dess! Jag behöver ha någon/några att peppa/bli peppad av!

Har varit och provat min klänning för ett antal månader sen och "kom överens" med sömmerskan om att jag ska gå ner lite grann i vikt till augusti så att klänningen sitter som gjuten!!! Och vad händer...? Jo, kilona ökar - eller är det klänningen som krymper där den hänger på sin galge?!!! Stön!

Jag vet precis hur man SKA bete sig för att gå ner i vikt, har varit med i Aftonbladets Viktklubb under 8 mån och minskade 18 kg, det funkade kanon och jag höll vikten i ca 1,5 år. Sen började det hända saker... dessa små godsaker blev fler och fler, likaså kilona. Nu har jag gått upp 13 av de 18 igen...

Ni är det 16 veckor till vårt bröllop och därmed dags att på allvar ta tag i detta! Är det någon som hänger på som ska gifta sig i augusti? Ingen vore gladare än jag!!!
    Peptalk, tips, funderingar och diskussioner om bröllop borde ju vara det som gör att vi klarar det här, tjejer!!!!

So go for it!!

• Svar på tråden Att komma i klänningen... Hjääälp!
  • Skivbaren.nu

Jag tror säkert att du fixar de, de är ju så gott som vår nu (här i alla fall) och de är ju lättare att ta sig ut på promenader mm.
    Egentligen har jag inte ett enda bra tips att ge dig. för jag kämpar med att inte gå ner mer nu. jag fick barn för 9mån sen och har sedan dess rasat lite mer än vad jag önskade. jag hoppas på att min klänning ska sitta bra på mig vid midsommar och att jag inte behöver sy in den.

Men jag tror att du fixar de, Har du viljan ska du se att du lyckas med!!
    Kram

• Novaline

Tack för peppet!
    Tänk vad olika problem vi har ändå, du måste tänka på att inte gå ner mer... har det varit en jobbig tid efter graviditeten eller har du alltid haft svårt att "hålla vikten uppe" så att säga? En del har ju faktiskt problem med det istället...

• Skivbaren.nu

Jag misstänker att de kan vara nästan lika jobigt vilket håll man kämpar åt, även om de är olika problem.
    Jag har alltid haft svårt med att hålla vikten uppe och vägt i underkant, men rasade extremt när första barnet föddes för snart 2½år sedan, då mådde jag dåligt och hade ingen ork alls till något. Nu med andra har de inte varit fullt så extremt, men jag hade ju gärna sett att jag slapp gå ner mer (väger mindre nu mot vad jag önskade).

Måste vara jobbigt nu när du ändå gick ner och sedan gått upp såpass mycket igen, förstår om du känner dig omotiverad. men tänk på din fina bröllopsklänning, och huvudsaken är ju att DU är nöjd med din vikt sedan, sätt upp delmål de tror jag på. ta inte allt på en gång, utan ta en vecka itaget, ta promenader, kanske komma iväg till badhuset. belöna dig när du lyckas, och om de blir ett bakslag så tänk så här: jag har i alla fall försökt jag har i alla fall gjort alla de där sakerna och mådde bra av dem, förr eller senare så kommer resultatet.
    Men fokusera inte bara på vikten, utan på att må bra, de är nog de viktigaste.
    Jag tror att du fixar de! bara viljan finns där så!

• Novaline

Tack! Verkligen bra tankar du skickar med till mig!
    Det där med att ta en vecka i taget är riktigt bra! Problemet för mig är bara att jag i stort sett alltid känner mig hungrig, har ett stillasittande jobb, har en bit att åka till jobbet (knappt 2 tim tur och retur)= kommer hem rätt sent, två tonårstjejer som tar mycket av min fritid... håller på att försöka starta ett företag på fritiden oxå... jag vet jag vet, det handlar om prioriteringar! Det jag vill är egentligen att kunna avstå från kakor, fika och godis + att äta mindre portioner. Varför är detta så svårt och varför är jag så omotiverad just nu?? Speciellt när jag bara ÄLSKAR min klänning?? Men det måste gå!! Yes!

• Bröllopstokiig

för mig känns de som att du inte ska äta mindre om du alltid är hugrig, däremot att äta riktiga portioner när du äter och däremellan se till att kunna stoppa i dig, en hårdbrömacka till mellis eller en frukt eller grönsaker. morotstavar är jätte bra att knapra på om man känner sig sugen på nått.
    Nått annat som är ganska bra och som vi försöker införa hos barnen här hemma är att när de är fikadax ser man till att äta en frukt eller ett hårt bröd eller så innan kakorna (ja minsta är ju förliten men den andra tjejen är de väl framförallt) då blir de inte att man äter en massa kakor utan kanske tar en efteråt om man ens känner sig sugen på de. Kanske något att testa de med.

När man har mycket runt om sig och mår dåligt så blir man lätt omotiverad. försök att vila ut ordentligt, och visst prioritera så är de väl alltid, men de är inte lätt alla gånger de heller. försök hitta nått som du är extra nöjd med på dig själv. när jag mådde sämst efter all viktnedgång så fick jag de rådet att när man ser sig själv i spegeln, så se inte allt de som är negativt utan hitta nått possitivt med, ex. åh vad fint mitt hår är idag, eller jag har i alla fall fina händer eller vad de än må vara. nått som du är nöjd med, försök sedan att hitta fler och fler saker du är nöjd med, för de gäller ju även att må bra själv för att orka med. sätt upp ett delmål ex om 4veckor ska jag ha gått ner visst antal kilo, ta inte 10kg på en gång utan ex, 1kg för har du då lyckas gått ner mer än 1kg kommer du känna dig mycket nöjdare än om du ex satte 5kg och gått ner 4a.

Jag hoppas oxå att du hittar nån som kanske kan motivera dig mycket mer, nån som kanske kämpar oxå.
    och de är klart att om du verkligen vill så kommer du klara de, de gäller bara att hitta den styrkan innom dig till de!
    Kram

• annaglitter

Om du verkligen vill gå ner de där kilon och inte riktigt ser hur du ska kunna gå ner allt på 16 veckor
    kolla itrim.se

Svar på tråden Att komma i klänningen... Hjääälp!