Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Att komma i klänningen... Hjääälp!

för mig känns de som att du inte ska äta mindre om du alltid är hugrig, däremot att äta riktiga portioner när du äter och däremellan se till att kunna stoppa i dig, en hårdbrömacka till mellis eller en frukt eller grönsaker. morotstavar är jätte bra att knapra på om man känner sig sugen på nått.
    Nått annat som är ganska bra och som vi försöker införa hos barnen här hemma är att när de är fikadax ser man till att äta en frukt eller ett hårt bröd eller så innan kakorna (ja minsta är ju förliten men den andra tjejen är de väl framförallt) då blir de inte att man äter en massa kakor utan kanske tar en efteråt om man ens känner sig sugen på de. Kanske något att testa de med.

När man har mycket runt om sig och mår dåligt så blir man lätt omotiverad. försök att vila ut ordentligt, och visst prioritera så är de väl alltid, men de är inte lätt alla gånger de heller. försök hitta nått som du är extra nöjd med på dig själv. när jag mådde sämst efter all viktnedgång så fick jag de rådet att när man ser sig själv i spegeln, så se inte allt de som är negativt utan hitta nått possitivt med, ex. åh vad fint mitt hår är idag, eller jag har i alla fall fina händer eller vad de än må vara. nått som du är nöjd med, försök sedan att hitta fler och fler saker du är nöjd med, för de gäller ju även att må bra själv för att orka med. sätt upp ett delmål ex om 4veckor ska jag ha gått ner visst antal kilo, ta inte 10kg på en gång utan ex, 1kg för har du då lyckas gått ner mer än 1kg kommer du känna dig mycket nöjdare än om du ex satte 5kg och gått ner 4a.

Jag hoppas oxå att du hittar nån som kanske kan motivera dig mycket mer, nån som kanske kämpar oxå.
    och de är klart att om du verkligen vill så kommer du klara de, de gäller bara att hitta den styrkan innom dig till de!
    Kram

Svar på tråden Att komma i klänningen... Hjääälp!