• Skivbaren.nu

Att komma i klänningen... Hjääälp!

Jag tror säkert att du fixar de, de är ju så gott som vår nu (här i alla fall) och de är ju lättare att ta sig ut på promenader mm.
    Egentligen har jag inte ett enda bra tips att ge dig. för jag kämpar med att inte gå ner mer nu. jag fick barn för 9mån sen och har sedan dess rasat lite mer än vad jag önskade. jag hoppas på att min klänning ska sitta bra på mig vid midsommar och att jag inte behöver sy in den.

Men jag tror att du fixar de, Har du viljan ska du se att du lyckas med!!
    Kram

• Skivbaren.nu

Jag misstänker att de kan vara nästan lika jobigt vilket håll man kämpar åt, även om de är olika problem.
    Jag har alltid haft svårt med att hålla vikten uppe och vägt i underkant, men rasade extremt när första barnet föddes för snart 2½år sedan, då mådde jag dåligt och hade ingen ork alls till något. Nu med andra har de inte varit fullt så extremt, men jag hade ju gärna sett att jag slapp gå ner mer (väger mindre nu mot vad jag önskade).

Måste vara jobbigt nu när du ändå gick ner och sedan gått upp såpass mycket igen, förstår om du känner dig omotiverad. men tänk på din fina bröllopsklänning, och huvudsaken är ju att DU är nöjd med din vikt sedan, sätt upp delmål de tror jag på. ta inte allt på en gång, utan ta en vecka itaget, ta promenader, kanske komma iväg till badhuset. belöna dig när du lyckas, och om de blir ett bakslag så tänk så här: jag har i alla fall försökt jag har i alla fall gjort alla de där sakerna och mådde bra av dem, förr eller senare så kommer resultatet.
    Men fokusera inte bara på vikten, utan på att må bra, de är nog de viktigaste.
    Jag tror att du fixar de! bara viljan finns där så!

Svar på tråden Att komma i klänningen... Hjääälp!