Inlägg från: kela81 |Visa alla inlägg
  • kela81

Augusti 2007 - ny tråd

Hej
    Får man vara med här?
    Vi bestämde datumet för två veckor sen och den 4 augusti 2007 blir det
    har ju presis börjat planeringen fast jag vet ju inte riktigt vart jag ska börja bara

• kela81

Stefans fästmö-det bästa datumet Vi ska åka och kolla på Helgesta kyrka uatnför gensta, men om vi inte gillar det så har vi prel. bokat en kyrka på Åland där jag är uppvuxen, men vi lutar mer åt stockholms hållet nu. Ni då?

• kela81

Stefans fästmö-jo, vi bor i stockholm...kyrkan vi tillhör är dock gräslig *förlåt om någon valt den* och finns inte ens med på listan

tant blå-åh! Va roligt! Vilken kryka ska ni gifta er i? Bor ni på Åland?

• kela81

hu...sitter och filar lite på gästlistan...inte för att det är någon panik än så att säga, men det är ju bra att ha när man ska räkna budgeten...
    Hur många gäster ska/vill ni ha???

• kela81

Stefans fästmö

Vi är ochså uppe i ca 80-90 pers..Håller med om att det är jobbigt att behöva välja
    Jag har stor (och då menar jag STOR) släkt och kan ju inte bjuda alla utan bara de närmsta, ca 40 stycken och så några vänner till mig. Sambo har ca 20 släktingar och sen vänner (fler än mig).
    Egenteligen så har vi ingen lust att bjuda sambon släkt, men hans mamma skulle bli helt hysterisk om vi inte gjorde det!Jobbigt när det blir så!

Hur ska ni göra med barn på bröllopet? Har ni många med barn som ska komma?

• kela81

Det där med barnen är ett dilemma för oss...jag har nämligen tre syskon som fortfarande är rätt så små (13, 8 och 6)
    och det känns ju väldigt underligt om inte de skulle få komma, men sen så har jag massor med små kusiner och kusinbarn, och alla har nära kontakt så om mina syskon kommer så...
    Egenteligen så vill jag med ha ett barnfritt bröllop, men det blir nog inte så, framförallt minsta systern (6 år) skulle bli jätte lessen om hon inte får komma...hon har pratat om när vi ska gifta oss i 4 år nu

• kela81

Glömde-det där med att fixa barnvakt nån annan stans för långväga gäster låter ju jätte bra! Tror jag kan locka till att komma!

• kela81

Stefans fästmö-hum...det har vi tänkt på, men det är lite krongligt det med...dessutom så...*kanske låter dumt med* Så är mina syskon allra jobbigast av alla barnen *suck* Får se hur vi gör..barnkalas vill vi ju iallafall inte ha...även om vi gillar barn bägge två

Du får muta ett gäng med tonårstjejer eller nått att sitta barnvakt

• kela81

Noomi-som här då..är bara *lite* sugen på att få köpa klänningen nu Varför ska det vara så länge kvar tills man får göra det

• kela81

Noomi-hum...jag borde ochså ta tag i träningen innan jag fixar klänning...
    Var med min bästa kompis förra året i mars och köpte klänning, de i alla affärer tycket att vi var ute alldeles för tidigt (hon hadde ochså i augusti) undrar va dom säger då om man kommer inspringande redan nu

• kela81

Noomi-jag tyckte ochså att det var jätte konstigt....de verkade dock väldigt stressade och sura mest, de hadde ju viktigare före...sånna som skulle gifta sig i maj och juni....Skumt...fast kompisen bestämde bröllop i mars och vi satte igång direkt, sen så tog det ju några veckor innan kläningen bestämdes så i slutet av april beställde hon...

Jag håller på att leta lokal för fullt så att vi kan fara runt och kolla in dem snarast och sen boka

• kela81

Noomi-vart ska du gifta dig föresten?

• kela81

Noomi-låter ju perfekt Hoppas att det blir so då
    Själv håller jag på att titta efter ställe nu...det vi tänkte ble alldeles för dyrt verkar det som *suck*

Ja...hoppas verkligen att de är gladare när vi kommer in och ska handla

mammaK-välkommen

• kela81

Noomi-skänt att höra att nån redan panikat över det Då kan jag hänvisa till dig när sambon tycker jag är helgalen som panikar över det nu 1 år och 3 månader i förväg

• kela81

Noomi-haha..min bluvande har föreslagit att vi ska ha festen på färjan pappa jobbar på...*det blir ju billigt och bra ochså, så kan han fixa allt och du slipper oroa dig så* Skulle inte tro det va... *killar*

• kela81

Noomi-vist är han Det är ju inte så att han är ekonomisk eller less på mitt tjat eller nått sånt

vad pluggar du?
    Hu..ja...det där med jobb, ett sånt ska man visst ha har jag hört...*ojojoj*

• kela81

Noomi-Låter som en rolig utbildning Lycka till med allt som måste göras nu då innan du är klar

• kela81

Har ni andra bokat kyrkan? Vi har nog bestämt oss för vilken vi ska ha, men man kan inte boka den förens i september...

• kela81

Stefans fästmö-ja..jag kommer att ringa typ kl 7 på morronen den 1 september *vadå galen * Blev lite nervös för jag vet att en kompis bokade redan i januari för nästa sommar...

Afrodite_Aug-07 -gämfört med mig så har du hunnit jättelångt! Jag håller bara på att svammla en massa men har inte fått nått gjort....

• kela81

Afrodite_Aug-07
    Är nog smart det...känner att jag kommer att få panikmycket att göra i typ maj nästa år Fast allt redan är planerat och klart i huvudet ;-9

Svar på tråden Augusti 2007 - ny tråd